הודעה לעיתונות

נובמבר על On-line

== הישראלים נשארים בבית וקונים באופן מקוון ==
על פי הערכות כאל –הישראלים צפויים להוציא במועדי הקניות אונליין של חודש נובמבר סכום כולל של למעלה ממיליארד ₪

  • היקף רכישות הישראלים באונליין צפוי לגדול בנובמבר בכ-47% לעומת אשתקד
  • 65% מסך הקניות המקוונות של הישראלים יעשו באתרים בינלאומיים ו-35% מהם באתרים ישראלים
  • היקף רכישות הישראלים באתרי אופנה בינלאומיים יעלה ב-96% לעומת נובמבר אשתקד
  • צפויה עלייה של פי שלושה לרכישות של מחשבים וגאדג'טים באתרים ישראלים
  • היקף רכישות הישראלים באתרי בריאות ותזונה בינלאומיים יגדל בכ-61% לעומת נובמבר אשתקד

מגפת הקורונה אומנם משאירה את הישראלים בבית וללא נסיעות לחו"ל, אך הם לא צפויים לוותר על חווית הקניות בארץ ובחו"ל. על פי נתוני האנליזה בחברת כאל, נראה אף כי הישראלים צפויים 'לפצות את עצמם' על התקופה האחרונה בהסתערות על האונליין, ועלייה דרמטית שתחצה את רף המיליארד ₪ ברכישות מקוונות במועדי הקניות המסורתיים בארץ ובחו"ל של חודש נובמבר: יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי, סייבר מאנדי, שופינג IL וכד'.
מגמת הגידול בהיקף הרכישות אונליין מתעצמת משנה לשנה, וצפי הצמיחה השנה עומד על כ-47% לעומת נובמבר אשתקד. היקף הרכישות באתרים בינלאומיים צפוי לגדול בכ-30% לעומת אשתקד, וצפוי לעמוד על כ-700 מיליון ₪. באתרים ישראליים, צפוי הגידול לעמוד על כ-96% לעומת אשתקד וצפוי להסתכם בכ-380 מיליון ₪. מדובר בשינוי מגמה בעקבות הקורונה שהאיצה את בעלי העסקים הישראלים להגביר את נוכחותם ברשת.
רכישות אונליין באתרים בינלאומיים
65% מסך הקניות המקוונות של הישראלים יעשו באתרים בינלאומיים. מהתחזית החזויה עולה כי ה'קטר' המרכזי של הצמיחה השנה נעוץ בצפי גידול משמעותי של כ-96% ברכישות מאתרי אופנה בינלאומיים, בעוד שמרבית הצמיחה אשתקד הגיעה מרכישות הישראלים בקניונים וירטואליים כדוגמת Amazon, AliExpress ו-ebay ועמדה על 46%.
סך הרכישות של הישראלים באתרי אופנה בינלאומיים יעמוד על 32% מסך הרכישות הכולל באתרים בינלאומיים. 62% מסך הרכישות באתרים צפויים להיערך בקניונים הוירטואליים, והאחוזים הנותרים מלמדים על נתח מצומצם של אתרי הגאדג'טים, אקססוריז ועיצוב הבית. צפויה מגמה לפיה הישראלים ימשיכו 'להסיט' את הרכישות מאתרים ייעודיים של גאדג'טים ואקססוריז לרכישות בקניונים הוירטואליים. כמו כן, כאל צופה גם גידול משמעותי ברכישות באתרי בריאות ותזונה בינלאומיים – עלייה של 61% לעומת נובמבר אשתקד.
רכישות אונליין באתרים ישראלים
סך הקניות של הישראלים באתרים ישראלים יהווה 35% מסך הרכישות המקוונות ויכפיל את היקפו הכספי לעומת אשתקד. העלייה בצריכה חוצת ענפים, כאשר בולטת עלייה של פי שלושה באתרי מכירות ייעודיים למחשבים וגאדג'טים. נראה כי אתרי המכירות למחשבים וגאדג'טים שהיו מבוקשים מאוד בתחילת הקורונה מינפו את המשבר להפיכתם לסוג של אתרי סחר מגוונים המוכרים גם מוצרי חשמל (שואבי אבק, מערבלי מזון, מזגנים וכו') ותחומים נוספים בכדי לייצר לצרכן הישראלי היצע רחב באותו אתר.
איתי חזן, ראש מערך דאטה ודיגיטל של כאל, אמר: "גם השנה הישראלים לא מוותרים על חווית הקניות בזירה המקוונת במהלך 'חגי נובמבר'. היקף הקניות ממשיך לצמוח בקצב מרשים, ואנו אומדים כי ישקף גידול בשיעור של כ-50% לעומת אשתקד. אתרי הסחר הישראלים צומחים בקצב מהיר ומהווים כשליש מסך הרכישות של הישראלים בזירה המקוונת. ראוי להדגיש את הגידול החד ברכישות מאתרי אופנה בינלאומיים המשקף הכפלה, במונחים כספיים, לעומת אשתקד. נושא זה ממחיש יותר מכל את הסרת החסם הפסיכולוגי לרכישת בגדים באינטרנט והתפתחות תפישת "הצרכן החכם והממוקד" בזירת האונליין".
טיפים לצרכנות חכמה בקניות אונליין
 קופונים
אתרים רבים מציעים קופוני הנחה לימי הקניות הניתנים לרכישה מראש. מומלץ לעקוב אחר האתרים השונים ולבצע זאת.
 ניוזלטרים
כדאי להירשם לניוזלטרים של אתרי הקניות, בהם מעדכנים על גובה ההנחה ומועדיה.
 רשימת קניות
כדאי להכין רשימה מאורגנת של כל הפרטים הרצויים, שתמנע תחושת פספוס מיותרת שעתידה לצוץ ביום למחרת.
 השוואת מחירים
האתרים אמנם מתהדרים באחוזי הנחה גבוהים, אולם אחוז ההנחה לא רלוונטי אם לא ביצעתם בדיקה מוקדמת למחיר המוצר.
 מוכרים אמינים
חפשו אחר מוכרים אמינים שמוכרים באתרים למעלה משנה, בעלי פידבקים חיוביים, תמונות אמת של המוצר, ודירוג טוב שמורכב משקלול ביקורות טובות, ותק ורייטינג.
 עגלת קניות
מומלץ למלא את עגלת הקניות באתרים מראש בפריטים האטרקטיביים בעיניכם – המוצרים נשמרים וזוהי דרך מצוינת לחסוך זמן בטירוף ימי הקניות.
 מעקב משלוח
העתיקו את מספר המעקב שנשלח בסיום הזמנה למייל, ובצעו מעקב מדי כמה ימים לגבי מיקום החבילה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.