נחל נעמן, באדיבות עיריית עכו
נחל נעמן, באדיבות עיריית עכו
פריחת החצב, באדיבות עיריית עכו
פריחת החצב, באדיבות עיריית עכו
הודעה לעיתונות

צאו לטייל! מגבלת ה1000 מטר הוסרה

==זה הזמן לצאת לטייל באזור הכי היסט(ו)רי בישראל
מסלולי הטבע בעכו מתכסים בלבן, עם פריחת החצב ומציעים חוויית טבע מושלמת ==

הסתיו כבר כאן, מזג האוויר מתקרר ואין כמו להצפין למרחבי הטבע של העיר עכו, להתאוורר וליהנות. בעכו מציעים שבילים היסטוריים, כמה מהמסלולים היפים ביותר בעונה זו של השנה, עם נקודות תצפית למפרץ עכו והעיר העתיקה, בחיק הטבע ובליווי של צבי ים רכים.
חרף הכינוי "עכו העתיקה", חלקה הגלוי של העיר שבין החומות הוא בעיקר מהתקופות הצלבנית, ואילו עכו הקדומה בעצם שכנה כמה מאות מטרים מזרחה, במקום הידוע כיום בשם תל עכו, אך מוכר בעיר יותר בכינוי "תל נפוליאון". התל משנה את מראהו במשך השנה כשבסוף הקיץ התל מתקשט בשפע חצבים שצובעים את מדרונותיו בלבן. בימים חמים מתאים לפני השקיעה או מוקדם בבוקר.
לאחר שחונים במגרש החנייה, נפגשים עם שני שבילי הליכה סלולים המתפתלים ברחבי התל וסביבתו ומציעים למטיילים במקום מספר דרכים ושבילים לטיול בין שרידי התל. לצד השבילים, מתפתל שביל צר המיועד לרוכבי אופניים. במרחק קצר מהחנייה ניתן לראות את שרידי שער העיר הקדומה. בימות הסתיו, התל מתמלא באינספור חצבים, ובראשו של התל, עומד פסל פרש רכוב על סוס בדמותו של נפוליאון שנכשל בכיבוש העיר, לצד עמדות תצפית נהנה מהפריחה אל מול הנוף של מפרץ חיפה, מפרץ עכו והעיר העתיקה. יחד עם פריחת החצבים המרהיבה, הופך הטיול הקצר בתל עכו לאחד המומלצים בימות הסתיו הראשונים. אורכו של המסלול הוא כשעה, ובסיומו חוזרים לנקודת המוצא, משם ניתן לחצות את הכביש אל חורשת לילי שרון לפיקניק ופעילות לילדים.
לאלו המרחיקים לכת, ניתן לרדת מראש התל בשביל התצפית המערבי, משם פונים דרומה עד שפוגשים בנחל במסלול קווי. כשעתיים לבוחרי מעגלי ניתן לשוב בסיום המסלול(רבע שעה הליכה)
בחלק השני של המסלול, נגיע לנחל הנעמן, נחל קצר שאורכו כ- 10 ק"מ, אחד מנחלי האיתן המעטים במישור החוף. מקור הנחל הוא בעיינות אפק (שמורת אפק), משם זורם צפונה ופונה מערבה ונשפך לים התיכון בעכו. בהגיענו לנחל נפנה ימינה (מערב) ונצעד בטיילת על גדתו הצפונית
לאורך המסלול, ניתן לפגוש עופות מים רבים, ביניהם אנפות, שקנאים ושחפים, שפוקדים את הנחל במהלך הסתיו. במים דגים שפמנונים וצבים רכים ועוד .מצדי הנחל, נפגוש צמחיית נחלים וצמחייה המאפיינת את המלחה של נחל הנעמן.
כשמתקרבים אל השפך, נחלוף מתחת גשרי הכביש והרכבת המובילים אל עכו, שם ניתן אף לראות את שרידי גשר הרכבת הבריטי, שפוצץ בליל הגשרים, פעילות של הפלמ"ח בשנת 1946.
משם נגיע אל מפגש הנחל עם הים, הזדמנות לטבול בים כשממול נגלית לעין העיר עכו העתיקה ומשמאלנו הכרמל ובתווך המפרץ הכחול.
לבוחרים במסלול המעגלי הליכה חזרה של כרבע שעה אל נקודת ההתחלה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- FC-קבוצת פיליזר תקשורת.