מפרסם: רשות מקרקעי ישראל
תאריך: 17/11/2020 14:42
נושא: נדל"ן
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
קרדיט: רשות מקרקעי ישראל
הודעה לעיתונות

אושרה תכנית רשות מקרקעי לשכונה בת 3,497 יח"ד במזרח נתניה מתוכן 400 לדיור מיוחד

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, אישרה היום תכנית בנין עיר בהובלת רשות מקרקעי ישראל, להקמת שכונת מגורים הכוללת 3,097 יחידות דיור ו- 400 יחידות דיור מיוחד, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים הגובלת בפארק אזור נופש מטרופוליני אילנות במזרח נתניה.

השכונה תכלול מבנים בני 6-9 קומות היוצרים חזיתות רחוב רציפות בהם משולבים בניינים רבי קומות בגובה של 20 עד 25 קומות לאורך הכביש העוקף המזרחי המאפשרים צפייה לנוף הפתוח של פארק אילנות.

התכנית חלה על שטח של כ- 935 דונם מתוכם כ- 63 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים בלב המתחם, וכ- 137 דונם של פארק אינטנסיבי בהמשך רחוב האלונים.

התכנית המהווה חלק מהסכם הגג שבין עיריית נתניה למדינת ישראל, מתחברת למרקם העירוני הקיים במזרח העיר בצמוד לשכונות הוותיקות עמליה ונאות גנים ושכונת קריית השרון, ולאורכה הכביש העוקף המזרחי לעיר נתניה המחבר את כביש 57 מצפון לכביש 561 הנמצא לקראת בצוע מדרום.

התכנית קודמה ע״י רשות מקרקעי ישראל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית נתניה והמועצה האזורית לב השרון, באמצעות החברה המתכננת בוכמן קורן הורביץ בניהולו של אינג׳ אורי הורביץ ועורך התכנית אדר׳ דורון צוף.

רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, בירך על ההחלטה לאשר את התכנית וציין כי מדובר בתכנית חשובה אשר מטרתה הקמת שכונת מגורים הכוללת בתוכה מספר רב של יח"ד ודיור מיוחד, שטחי מסחר ומבני ציבור לכלל האוכלוסייה, ביניהם שטחים ציבוריים פתוחים ופארק רחב ידיים, בתי ספר וגני ילדים, מתנ"ס, מתחמי ספורט ונופש, כל אלו ישרתו את תשבי השכונה ואת תשבי השכונות הסמוכות והעיר כולה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רשות מקרקעי ישראל.