הודעה לעיתונות

גוש שלום:ארצות הברית שחררה את פולארד – ישראל צריכה לשחרר את מרדכי וענונו‎

תנועת גוש שלום קוראת לממשלת ישראל ללכת בעקבותיה של ארצות הברית, וכמו שהאמריקאים הסירו את המגבלות על ג'ונתן פולארד כך צריכה ישראל להסיר את המגבלות מעל מרדכי וענונו.

ג'ונתן פולארד ומרדכי וענונו נעצרו שניהם בשנת 1986, האחד באמריקה והשני בישראל, ושניהם הועמדו לדין באשמת ריגול.

גם פולארד וגם וענונו פעלו מתוך מניעים אידיאולוגיים אידיאליסטיים, גם אם שונים מאוד זה מזה.

ג'ונתן פולארד חש כי כיהודי ציוני מוטלת עליו חובה מוסרית להעביר למדינת ישראל מידע שהגיע אליו במהלך שירותו בחיל הים האמריקאי – גם אם הייתה זאת עבירה חמורה על החוק האמריקאי. מרדכי וענונו חש כי כיצור אנוש המתנגד לנשק גרעיני מוטלת עליו חובה מוסרית לגלות לעולם כולו מידע שהגיע אליו במהלך עבודתו בכור הגרעיני בדימונה - גם אם הייתה זאת עבירה חמורה על החוק הישראלי.

גם ג'ונתן פולארד וגם מרדכי וענונו שילמו מחיר יקר מאד על מעשיהם. שניהם הוקעו כבוגדים ונשלחו לבלות עשרות שנים בתנאים קשים בכלא. על שניהם הוטלו הגבלות חמורות גם לאחר ששוחררו מהכלא.

ארצות הברית החליטה עתה לסיים את ההתנכלות הנקמנית כלפי ג'ונתן פולארד ולאפשר לו לעלות על מטוס למדינת ישראל, אשר בה יזכה לקבלת פנים חמה ואוהדת ובה הוא רוצה ומשתוקק לבלות את שארית חייו. גם מדינת ישראל צריכה ללכת באותה דרך - לסיים את ההתנכלות הנקמנית הדומה שהיא נוקטת כלפי מרדכי וענונו ולאפשר לו לעלות על מטוס לנורבגיה, אשר בה יזכה לקבלת פנים חמה ובה הוא רוצה ומשתוקק לבלות את שארית חייו.

מלבד נקמנות וצרות עין, אין שום סיבה שהיא להמשך המגבלות המוטלות על מרדכי וענונו. וענונו הודיע פעמים רבות שאת כל המידע הסודי שהיה ידוע לו הוא כבר חשף במלואו בשנת 1986 מעל דפי עיתון הסאנדיי טיימס בלונדון. ואפילו אם יש עוד מידע ברשותו, הרי מדובר במידע מיושן ביותר מלפני למעלה משלושים וחמש שנה. הגיע הזמן לסיים את הפרשה העגומה הזאת.

לפרטים: אדם קלר, דובר גוש שלום 054-2340749