מיכאל בינר, מנהל עמותת עיר החיים בשדרות מפקח על חלוקת מזון לניצולי שואה
מיכאל בינר, מנהל עמותת עיר החיים בשדרות מפקח על חלוקת מזון לניצולי שואה
חלוקת מוצרי מזון לקשישים ותושבי שדרות על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת מוצרי מזון לקשישים ותושבי שדרות על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת הליכונים וציוד רפואי לקשישים וניצולי שואה בשדרות על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
חלוקת הליכונים וציוד רפואי לקשישים וניצולי שואה בשדרות על ידי מתנדבי עמותת עיר החיים
מתנדבי עמותת עיר החיים משפצים בתים של קשישים וניצולי שואה בשדרות
מתנדבי עמותת עיר החיים משפצים בתים של קשישים וניצולי שואה בשדרות
חלוקת הליכון וציוד רפואי לתושבי שדרות הנזקקים על ידי מתנדבי עיר החיים
חלוקת הליכון וציוד רפואי לתושבי שדרות הנזקקים על ידי מתנדבי עיר החיים
הודעה לעיתונות

עמותת עיר החיים מרחיבה את פעילותה ההומניטארית למען ניצולי שואה, קשישים ותושבי שדרות, חרף הטרדות של דתיים קיצוניי

מאות ניצולי שואה, קשישים ומעוטי יכולת ימשיכו לקבל סיוע הומניטארי קבוע מעמותת עיר החיים בשדרות. הסיוע כולל תרופות, ארוחות חמות, מצרכים וטיטולים, שיפוץ בתים, תמיכה נפשית, סיוע פסיכולוגי ועוד. חברי העמותה מצרים על מאבק ואיומים שנכפו עליהם ע"י גורמים קיצוניים בישוב.

עמותת עיר החיים הינה ארגון מתנדבים הפועל לסייע לתושבי שדרות והסביבה ובמיוחד לאוכלוסיה קשישה, ניצולי שואה, וטרנים ומשפחות מעוטות יכולת. העמותה שפועלת ברציפות משנת 2006 הרחיבה באחרונה את פעילותה, גייסה עשרות מתנדבים ומסייעת כיום בתקציבים של תורמים מהארץ ומהעולם למאות נזקקים בשדרות, נתיבות ואזור הדרום.

בתקופה האחרונה ובמיוחד בימים אלה נתקלים חברי ומתנדבי העמותה בהסתה שמתנהלת כנגדם וכוללת הפגנות יזומות, איומים של דתיים קיצוניים והתנכלות מצד גורמים בעיר שדרות.

חברי עמותת עיר החיים ומתנדביה פועלים שנים ארוכות לסייע לציבור ממבנה ששכרו באזור התעשייה בשדרות. פעילות העמותה מתמקדת במספר תחומים וכוללת סיוע הומניטארי ונפשי למאות קשישים, מעוטי יכולת וניצולי שואה בשדרות והסביבה.

הפעילות לקשישים וניצולי שואה כוללת חלוקת מאות חבילות טיטולים מדי חודש, חלוקת הליכונים, שיפוץ דירות של קשישים, חלוקת מוצרי ריהוט וחשמל פרטנית (כולל רכישות מקררים, מכונות כביסה, מזגנים, מיטות וארונות ועוד), חלוקת אוכל ותווי קניה לכ- 300 קשישים באופן קבוע, סיוע ברכישת תרופות ועוד. חשובה לא פחות היא התמיכה הנפשית המוענקת לקשישים החיים בבדידות קשה. מתנדבי העמותה מרבים לבקר את הקשישים בבתיהם, לשהות במחיצתם שעות ארוכות, לשוחח ולהאזין להם ולהפיג את בדידותם הקשה.

פעילות נוספת של העמותה כוללת סיוע פסיכולוגי של פסיכולוגית קלינית המסייעת באופן קבוע לנפגעי פוסט טראומה עקב חרדות מנפילת קסמים, סיוע בהוצאת אנשים לחופשות במלונות ובחמי יואב בעיתות ירי קסאם על שדרות, ארגון קונצרטים וערבי מוזיקה, יעוץ זוגי והדרכה למשפחות עם קשיים בזוגיות ועוד מגוון פעילויות סיוע בתקציבים הולכים וגדלים של מאות אלפי ₪ בשנה.

בנוסף, בימים אלה העמותה מפתחת פרויקטים נוספים. כך למשל נבחרו על ידי העמותה עשרות משפחות עולים חדשים מיעוטי יכולת שיקבלו אוכל באופן קבוע.

במקביל מקיימת העמותה, במבנה שברשותה, לצד המחסן ההומניטארי, פעילות קהילתית ותרבותית בימי שבת בבוקר הכוללת תפילה, לימוד תנ"ך ומפגש חברתי מוסיקלי של חברי העמותה, יהודים משיחיים, המתגוררים בשדרות.

מיכאל בינר, העומד בראש העמותה, מדגיש כי הוא וחבריו לעמותה מסייעים לניצולי שואה באזור ולנזקקים למעלה מ-15 שנה ומעולם לא נתקלו בהסתה ובאיומים, עד לשנה האחרונה. בינר, 43, נשוי + 2 מספר כי בשנה האחרונה החלו להתנכל ללא סיבה לעמותה ולפעילותה. "כל רצוננו הוא להמשיך בפעילות הומניטארית והתנדבותית של סיוע למאות ניצולי שואה ונזקקים באזור, להעניק להם חום, אהבה וחמלה ולהיות להם למשענת בימים קשים אלה, מבלי שיציקו לנו ויאיימו עלינו".

עמותת עיר החיים פועלת מתחת לרדאר התקשורתי במשך שנים רבות ממחסן הומניטארי שנשכר באזור התעשייה של שדרות . עמותת עיר החיים היא דוגמא ומופת לפעילות חברתית צנועה וחשובה, עמותה הפועלת בשיתוף פעולה עם גופי סיוע רבים. העמותה החליטה לאחרונה לחשוף את פעילותה במטרה לאפשר לניצולי שואה נוספים ליהנות משרותיה המגוונים ובמטרה לשפר את איכות החיים של ניצולי השואה בגילם המבוגר באזור שדרות, נתיבות והדרום בכלל.

יחסי ציבור: רב תקשורת: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.