מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 07/12/2020 16:54
נושא: בריאות
צילום: אבשלום לוי
צילום: אבשלום לוי
צוות מרכז יהל
צוות מרכז יהל
מרכז יהל כפר-סבא
מרכז יהל כפר-סבא
הודעה לעיתונות

דורון מדלי, מומחים ומשפחות מתמודדים ביום עיון בנושא: עזרה.

מרכז יהל – איכות בשיקום, סניף כפר-סבא העוזר למשפחות של מתמודדי נפש להגיע לתחושת ערך עצמי גבוהה ולהשתלב בקהילה ובחברה ביום עיון חדש עם הרצאות, הפעלות, טיפים להורים ומפגש עם הפזמונאי, המפיק והמעבד המוסיקלי דורון מדלי!

יום ד', ה-30 בדצמבר בשעות 17:00 עד 20:00, מכרז יהל, כפר סבא, דרך הזום

יום העיון השנתי של מרכז יה"ל בכפר סבא יתקיים הפעם בנושא העזרה: על כמה קשה לנו לבקש עזרה ולהכיר בחולשות, בבעיות, בהכרה שאחד לא יכולה הכל לבד ובשאלה "מי מבטיח לנו בכלל שנקבל עזרה היכן שאנו זקוקים?"

כמו כן, ידובר על הקושי לקבל עזרה: האם קבלת עזרה אומר בהכרח שאנו תלותיים? האם בכלל אנחנו מרשים לעצמנו לקבל משהו, או שאנחנו מכירים רק את המקום שנותן?

בהקשר למשפחות המתמודדים, ידונו המומחים והמשתתפים בכמה קשה להציע עזרה לבן המשפחה המתמודד עם בעיה נפשית, כי בדרך כלל מה שמציעים לו בני המשפחה נתקל בסירוב והדבר יוצר מבוי סתום. סוגיות אלה מאפיינות מאוד את בני המשפחה של המתמודדים. הבושה, הסטיגמה, הצורך להגן ולהתגונן - מונעים מרבים להרשות לעצמם להיעזר והמצוקה הרבה בה הם עצמם נמצאים מקשה על הצעת עזרה המותאמת למתמודד (למשל, בן משפחה יכול להגיד: "בוא אני אעזור לך למצוא עבודה... זה יעשה לך טוב..." אבל הצד השני בכלל לא בשלב של השתלבות בתעסוקה, וזה רק מגדיל את הפער והלחץ). קהל היעד של יום העיון הוא קודם כל בני משפחות, אך גם המתמודדים עצמם וגם אנשי המקצוע בתחום.

לדברי דורון מדלי: "בתחילת הקורונה הדבר הכי ברור שעמד לנגד עיניי, שבסוף ספירת הנדבקים והחולים הפיזיים בקורונה, תתגלה המגפה השקטה האמיתית היחידה היציבה בעולם- מגפת קריסת הנפש. כאדם שהתמודד עם דיכאון קליני לפני 15 שנה, והצליח לצאת ממנו, החלטתי לעשות הכל כדי להנגיש מידע ולדבר בקול רם על הנושא. לא יעלה על הדעת שבשנת 2020, העולם דוהר קדימה, והנפש נשארת פצועה , עמוסת סטיגמות וחסרת טיפול ויחס. חייבים לחזק את החוסן הנפשי. כל מי שמוכן לשמוע- אני מוכן לדבר."

בתכנית יום העיון: הרצאה פותחת של טל מרום (M.A), מנהלת יה"ל כפר סבא ומטפלת זוגיות ומשפחות מוסמכת, העוסקת בהצעת עזרה למתמודדים, באופן רגיש ומותאם כדי שאכן יווצר שיתוף פעולה. החלק השני מוקדש לפרויקט בו בני משפחה שמקבלים במרכז מגיעים בהתנדבות ל"שלוותה" כדי לתמוך בבני משפחה המגיעים למיון ונמצאים "בתחילת הדרך". מדובר בפרויקט מרגש וחדשני בארץ. פרויקט "משפחה במיון": אם עד כה הגיעו בני משפחה ללוות את יקירם למיון הפסיכיאטרי כשהוא זקוק לעזרה מיידית והם נמצאים בסערה וחשש- וצוות המיון עסוק בהגשת העזרה הדחופה ולא פנוי להסביר ולתמוך בבני המשפחה, הרי שכעת הם פוגשים במקום בן משפחה שמבין מניסיון אישי בדיוק מה עובר עליהם, לא שופט, לא מאשים, פנוי להקשבה ולמתן עצה ומידע חשוב. מפגש זה בגובה העיניים ממזער את הטראומה האפשרית מהמפגש עם בית חולים פסיכיאטרי. במקביל, המתנדבים מספרים על התפתחות והעצמה שהם חשים מאז תחילתו של הפרויקט לפני שנה. כעת, ביום עיון זה, נוכל להיכנס לרגע לעולמם ולשמוע מפיהם על חוויית מעגל העזרה - לקבל ולתת. המתנדבים יערכו באופן חווייתי, בעזרת תמונות והמנון שכתבו בעצמם, את המסרים שברצונם להעביר.

בחלק השלישי יתחלקו המשתתפים לחדרי שיח בהנחיית צוות המרכז הכולל אנשי מקצוע ובני משפחה מומחים מניסיון בנושא של קבלת עזרה, חסמים, מיתוסים וכדומה.

בחלק האחרון יתארח את דורון מדלי שישתף את סיפורו האישי על ההתמודדות עם דיכאון.

מרכז יה"ל הוא מרכז בעל 4 סניפים ומספר שלוחות הממומן ומפוקח על ידי משרד הבריאות

המרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש.

בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, למצוא חוסן, משמעות והגשמה.

המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות ויצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי.

במרכז מתקיים דיאלוג מלא פתיחות והקשבה לצרכי המשפחה, כמו כן ניתנים מענים לצרכים ולציפיות של משפחות ממגזרים ותרבויות שונות כגון: דוברי רוסית, יוצאי אתיופיה, המגזר החרדי, אוכלוסיות מוחלשות והמגזר הערבי.

מרכזי יה"ל פועל להוביל ולקדם שינוי מערכתי וחברתי בנוגע לבני המשפחה ולסטיגמה החברתית המוטלת על מתמודדים עם הפרעה/מחלה נפשית ועל בני משפחותיהם.

לשירות המרכז זכאים בני משפחה – הורים, בני זוג, בנים ובנות, אחים ואחיות, וכו' של אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית וכן מי שנחשב "אדם משמעותי אחר" עבור המתמודד.

להתקשרות עם מרכז יה"ל מענה טלפוני ארצי- 03-9559596

צילום דורון מדלי: אבשלום לוי

צילום מרכז יהל: צוות מרכז יהל

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.