חברה חדשה
חברה חדשה
חגי רזניק. צילום: ששון תירם
חגי רזניק. צילום: ששון תירם
הודעה לעיתונות

ספר ילדים חדש עוסק לראשונה בפגיעות בילדים ברשת

ספר ילדים ייחודי שרואה אור בימים אלו, עוסק לראשונה בנושא הטעון והמורכב של פגיעות בילדים ברשת

חגי רזניק, מנכ״ל משרד ממשלתי, האמון על המטה הלאומי להגנת ילדים ברשת, כתב ספר ילדים בנושא הרגיש איתו מתמודד מדי יום המטה הלאומי.
בשפה עשירה וקולחת מתאר רזניק בספרו ״החברה החדשה״ את סיפורם של האחים, שגית ויובל, שקיבלו במתנה מהוריהם לוח מחשב חדיש. שגית נקלעת לשיחה ממושכת באחת האפליקציות עם ״חברה חדשה״ שקובעת עימה פגישה. בזכות ערנותה של שגית שמספרת להוריה על המפגש היזום, מתערבת המשטרה, באמצעות יחידה 105-הגנה על ילדים ברשת, ועוצרת את המתחזה.

בספרו בוחר רזניק לגעת בבטן הרכה של כל הורה ובעזרת חריזה ואיורים, מנגיש הן להורים והן לילדים את הסכנות הקיימות והחשיבות שבשמירה על כללי זהירות וערנות. המסרים המועברים בסיפור ״החברה החדשה״, נוגעים באחריות. ראשית באחריות של ילדים שלא לפתח שיחות עם זרים וכן מדגיש את אחריותם לשתף את ההורים או כל גורם אחראי בכל חשד או אי נעימות. שנית, נוגע באחריותם של ההורים לנקוט אמצעי זהירות ולהתריע על הסכנות הקיימות בפני ילדיהם וכן עוסק גם בחובת הדיווח לגורמים האמונים על הטיפול בהגנה על ילדים ברשת, מוקד 105.

״החברה החדשה״ הינו ספרו הילדים הרביעי של חגי רזניק שמצטרף לספר ילדים נוסף וכן לשני ספרי המבוגרים; שיחות על ימים אחרים פרי עטו.
רזניק, איש שמקדיש את מירב מרצו לעשייה ציבורית, כיהן כמנכ״ל משרד השיכון וכיום מכהן כמנכ״ל המשרד לחיזוק וקידום קהילתי. משרדו זה אמון על יחידה 105 שמפעילה מוקד משטרתי ואזרחי להגנה על ילדים ברשת. נטייתו של רזניק לסיוע לחלש נובעת מתוך הזיכרון אותו נושא משנות ילדותו, עת יצא בצו שופט מביתו אל קיבוץ רביבים שם גדל .
חגי רזניק:"מאז שיצאתי כנער עם ציוד שיכוני בצו בית משפט ובמיוחד לאחר שבגרתי, בחרתי להקדיש את חיי למוחלש ולפגיע. במסגרת עבודתי הנוכחית, נחשפתי לעולם "הפגישה ברשת" ובמסגרת היצירה שלי, חשוב היה לי להעלות מודעות בשיח המשפחתי שבין הורה להורה ובין הורים לילדים כדי לוודא כי השהות ברשת תהיה נעימה ובטוחה יותר עבור ילדינו וכדי לדעת כיצד להתמודד ודרך מי במידה ומתעורר חשד פעילות מסוג זה."
הספר יוצא בהוצאת צמרת ומאויר בידיה של רות אריאל.
הכנסות המחבר נתרמות במלואן לעמותת 'בית לכל ילד' המטפלת במניעת פגיעה בילדים ובטיפול בילדים בסיכון .
הספר נמכר במכירה מוקדמת באתר netbook בהמשך גם בחנויות הספרים המובחרות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רון ירקוני יחסי ציבור.