מפרסם: אולמדיה פי. אר
תאריך: 10/01/2021 09:54
נושא: טכנולוגיה והייטק
סקר אתגרים לפרויקט למידה נכונה
סקר אתגרים לפרויקט למידה נכונה
סקר אסטרטגיית ענן
סקר אסטרטגיית ענן
הודעה לעיתונות

סקר 2021 Global Tech Report של רד האט – טרנספורמציה דיגיטלית, אבטחה ושימוש בענן היברידי בולטים מעל השאר

רד האט פרסמה את 2021 Global Tech Report – התחזית השנתית שלה על מגמות הטכנולוגיה, ובהן בולטות טרנספורמציה דיגיטלית אבטחה, ושימוש בענן היברידי.
בעת ביצוע הסקר בקרב מובילי IT כדי ללמוד על יעדיהם הטכנולוגיים ל- 2021, ביקשו אנשי רד האט לבדוק את השפעת נגיף הקורונה על התכנון, וכיצד ניתן לענות באופן הטוב ביותר ללקוחות באשר הם ביחס לשנת 2021.
הסקר בוצע בין החודשים יולי עד ספטמבר 2020 בקרב למעלה מ- 1,400 מקצועני IT – מרביתם מחברות עם הכנסה שנתית של יותר מ- 100 מיליון דולר. אלה כללו תמהיל של לקוחות רד האט ופאנל רחב של אנשי התעשייה.
טרנספורמציה דיגיטלית ואבטחה נשארות בעדיפות גבוהה
מה השפעת הקורונה על טרנספורמציה דיגיטלית ועדיפויות IT לשנת 2021? נראה כי חברות רבות מאיצות את מאמציהן בתחום זה, למרות שיש ארגונים שמשהים טרנספורמציה דיגיטלית בשנה החדשה.
היכן החברות במסע לטרנספורמציה דיגיטלית?
מרבית המשיבים אמרו כי הם מתקדמים היטב במאמציהם בנושא זה, עם 65% בשלב הביצוע או מעבר לו.
השנה נוספו כתשובות גם "האטה" ו"האצה", ונמצא כי 21% מהארגונים מאיצים את מאמציהם, למרות שכפליים מהמשיבים השנה – 4% לעומת 2% ב- 2019, ענו כי אין להם כלל תוכניות לכך או שהם רק מתחילים.
העדיפויות המובילות לטרנספורמציה דיגיטלית שצוינו על ידי משיבים השנה, הן חדשנות (23%), אבטחה (19%), חווית משתמשים (13%), והפחתת עלויות (11%).
שלוש עדיפויות הקצבת כספי IT לשנה הבאה הן אבטחת IT (45%), ניהול IT וענן (29%), ואוטומציית IT (26%). כאשר נשאלו אודות התוצאות שהם מצפים להשיג, שלוש הראשונות היו יעילות משופרת, אבטחה משופרת (32%), ועלויות מופחתות (30%). בשני נושאים אלה יכלו המשיבים לציין שלוש תשובות ולא רק אחת.

ענן היברידי ב- 2021
יותר מרבע מהמשיבים (27%) תיארו את אסטרטגיית הענן שלהם עבור 12 החודשים הבאים כ'ענן היברידי, עם 17% שאמרו כי יש להם אסטרטגיית ענן פרטי, ורק 12% תכננו להתבסס כסטנדרט על ענן ציבורי אחד.
10% אמרו כי הגישה שלהם הינה "ענן ציבורי תחילה", ו- 11% ציינו שהם נוקטים באסטרטגיית שימוש במספר עננים ציבוריים, אך במנותק אחד מהאחר.
שימוש בשלושה עננים או יותר ב- 12 החודשים הבאים צפוי לזנק משמעותית. רק 22% מהמשיבים אמרו כי הם משתמשים כיום בשלוש פלטפורמות ענן או יותר, אך מרביתם (51%) אומרים כי הם מתכננים להשתמש בשלוש פלטפורמות ענן או יותר ב- 12 החודשים הבאים.
השינויים הגדולים ביותר הם באמריקה הלטינית ואסיה-פסיפיק, בהם יש כוונה לשלש את מספר העננים בשימוש, ואף לעלות לארבעה או יותר. אמנם כל האזורים מדווחים כי הם ישתמשו ביותר עננים, אך גם הסקר של 2019 הראה כוונה להשתמש ביותר עננים, מה שברוב המקרים עדיין לא קרה. יתכן שהקורונה פגעה משמעותית בתוכניות ארגונים להרחיב את השימוש שלהם בענן, והם מקווים להשלים את הפער במימוש תוכניות אלה בשנת 2021.

הכנסת למידת מכונה לייצור היא אתגר
כמחצית מהמשיבים בסקר אמרו כי הם שוקלים שימוש בבינה מלאכותית/למידת מכונה (AI/ML) ב- 12 החודשים הבאים, אך ציינו כאתגרים הגדולים ביותר במימוש יעדים אלה, את שיתוף הפעולה ברחבי צוותים בהכנסת מודלים לייצור (פרודקשן) וניהול כלים ותבניות של AI/ML –לגבי שניהם ציינו 28% כי זהו האתגר הראשי בהכנסת עומסי עבודה של ML לפעולה. הקצאת תשתיות צוינה כאתגר הראשי על ידי 24%, ו- 18% ציינו גישה לנתונים כאתגר הראשי להכנסת למידת מכונה לייצור.
בדוח יש שפע תובנות נוספות, כמו תוכניות בתחום הקונטיינרים, אינטרנט של דברים (IoT), ועוד. ניתן לקרוא את הדוח המלא:
https://www.redhat.com/en/global-tech-outlook-report/2021

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אולמדיה פי. אר.