ענת עופר
ענת עופר
ענת עופר
ענת עופר
ענת עופר
ענת עופר
הודעה לעיתונות

הגלריה לאמנות ותרבות שבטית-אי של תרבות בלב תל אביב!

הגלריה לאמנות ותרבות שבטית-אי של תרבות בלב תל אביב
אוצרת:
ד"ר גליה דוכין אריאלי
מוזיקולוגית ומומחית לאמנות
"הגלריה לאמנות ותרבות שבטית www.tribalart-culture.co.il ראשיתה בהתאהבות. התאהבות באמנות אפריקאית שבטית. הלכתי בשווקים הפזורים ברחבי היבשת מוקסמת. מוקסמת ממלאכת המחשבת האומנותית, הגילוף בעץ, הפיסול בברונזה ולפעמים גם הסיתות באבן. הוקסמתי מהרעיונות הספיריטואליים העומדים מאחורי כל מסכה ופסל וכיצד אלה מתממשים בעבודת האמנות.
שם גמלה בי ההחלטה שכשאחזור לארץ אקים גלריה מיוחדת במינה. גלריה שתציג אמנות שבטית מסורתית מאפריקה וממקומות שונים אחרים בעולם לצד אמנות ישראלית עכשווית. ליצור בגלריה שילוב קסום בין תרבויות ומסורות על ציר הזמן ועל ציר המרחב הגאוגרפי תרבותי.
לאחר חיפוש של שנה הגענו למקום הנכון. לחלל מואר ויפיפה בבניין משוחזר זוכה פרס האדריכלות לשנת 2019 בלב תל אביב במרכז בעלי המלאכה 13 במקביל לרחוב שנקין המתחדש.
יצאנו לדרך
תחילה הצגנו פריטים ייחודיים מאפריקה מהאוסף האישי, עם הזמן נוספו לגלריה פריטים נוספים ייחודיים שהובאו אלינו למכירה על ידי אנשים שחיו במקומות שונים בעולם. פעם בחודשיים אנחנו בוחרים אמן או אמנית ישראלית ויוצרים תערוכת יחיד המתקשרת בדרכים שונות ומיוחדות עם האמנות השבטית המוצגת בגלריה דרך קבע.
הצגנו את האמנית גליה דידור
Galya Didur Art
שעבודותיה נוצרו בהשראת ציורי המערות של האדם הקדמון.
הצגנו את האמנית מיכלי אדלר Michali Adler שעבודותיה נוצרו בהשראת תרבות המאיה.
הצגנו את האמנית אולגה ירושלמי Yerushalmi-Sorokin Olga בתערוכה שעסקה בעירום הנשי ותקשרה בטבעיות עם מסכות הפריון האפריקאיות המוצגות בגלריה
הצגנו את עבודותיה העדינות של אלה ברסקי
Ella Barsky
שעסקו בטבע מופשט ותיקשרו בטבעיות עם מסכות המייצגות את כוחות הטבע.
ואילו הן רק ארבע דוגמאות מתוך שלל התערוכות שהציגו אצלנו.
לתערוכה המוצגת בגלריה בימים אלה בחרנו לקרוא "סלון בלהות". שנת 2020 הייתה כזאת – שנת בלהות... התערוכה משקפת את המועקה...הערבוביה...הכאוס...את הדיסאינפורמציה המשולבת עם דיסאוריינטציה...אמנות שבטית מסורתית, מסכות ופסלים מאפריקה מתערבבים עם דמויות הרפאים, עם הנופים המשונים, ועם הצבעים העזים והמנוגדים ביצירותיה של ענת עופר."

וזה הטקסט מאת האמנית לכבוד התערוכה:
"דווקא בימים של הצטופפות בסלון, מפגשי זום והתבצרות בסביבה הביתית, אני שמה סימן שאלה על מושג הביתיות כמושג מחזיק ומגן, וקוראת לתערוכה שלי, שרובה צויירה בתקופת הקורונה, ״סלון בלהות״. גם בחירת הגלריה, הממוקמת על הרחוב, בבניין לשימור משופץ במרכז תל אביב, מסייעת להזמנת העוברים והשבים לכניסה אל הסלון היפהפה וגילוי הדרגתי של הבלהות המתגלות ומסתתרות לסרוגין. ההתאספות הצפופה של עבודותיי, העוסקות כאן ברובן בסיטואציות ביתיות, כשלצידן מסכות הספק מעטרות, ספק לוחמות בהן ולעתים מצטרפות למסיבה, היא הזדמנות למסיבת שדים מבפנים ומבחוץ, המתקבצים יחדיו לראשונה בקפסולה סוערת ונחשפים אל הקהל הרחב, היכול למצוא בהם גם את סלון הבלהות הפרטי שלו.
ענת עופר
--
אתר הגלריה:
https://www.tribalart-culture.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.