עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
הודעה לעיתונות

קידום חינוך פיננסי בקרב אוכלוסיות מוחלשות

בפרק מספר ארבע של הפודקאסט של עמותת "מתייעלים", התקיים ראיון עם אסתר נטי, מתנדבת בעמותה מזה כשנתיים וחצי, כאשר אסתר משתתפת באתגרים הכרוכים בקידום חינוך פיננסי בקרב אוכלוסיות מוחלשות.

האתגר הראשון, על פי אסתר, הוא להגיע לאותן אוכלוסיות שזקוקות לעזרה לאנשים מהפריפריה החברתית, שחיים מזה זמן רב בחובות, מגלגלים את החובות מכוח האינרציה ומצויים בתחושת מסוגלות נמוכה, דווקא אליהם הכי קשה להגיע והם הכי פחות חשופים לתכנים של חינוך פיננסי.

אותם אנשים, בדרך כלל נולדו לתוך החיים האלו והם סבורים שזו דרך החיים, גם ההורים שלהם גלגלו חובות, והם לא מאמינים שיצליחו לצאת מהחובות.

עמותת מתייעלים שמה לה מטרה להגיע לאותן אוכלוסיות.

אסתר מתארת לדוגמה, כי במהלך ליווי של משפחה צעירה, היא הבינה שהזוג לא מודע לכוח שיש להם. האישה, למשל לא הכירה ביכולות הגבוהות שלה ובאפשרות שלה לבקש העלאה בשכר ובמסגרת הליווי הוסבר להם שהם צריכים לדעת לעמוד בפני המנהלים שלהם, להציג את האיכויות שלהם ולהסביר שהם שווים את זה.

אכן, לאחר שפנתה למנהל שלה, האישה קיבלה העלאה של קרוב ל-30%.

דוגמה נוספת תיארה אסתר מתהליך ליווי של זוג המצוי בחובות, במסגרת התהליך ולאחר שבחנו יחד את ההוצאות, הם גילו כי בני הזוג משלמים מאות שקלים לחברות תקשורת בטלוויזיה, סלולרי ואינטרנט, במהלך ממוקד של כמה שעות ביצעו שיחות טלפון לנציגי השירות וחסכו כך כמה מאות שקלים מדי חודש.

אסתר מפרטת מספר טיפים להתנהלות כלכלית נכונה, כאשר בראש ובראשונה היא ממליצה להגיע למצב שההכנסות גבוהות מההוצאות ולחסוך כסף מדי חודש.

לאחר שהצלחנו להגיע למצב של חסכון, יש לתכנן את ההוצאות העתידיות שלנו בצורה מוקפדת. אם למשל, נרצה לנסוע לחופשה בצימר, עלינו לחסוך מספר חודשים לפני כן כדי לממן את ההוצאה.

ככלל, אין להוציא הוצאות כספיות גדולות מבלי שיש ברשותנו כרית בטחון שתממן אותן.

טיפ נוסף, הוא התייעצות עם יועץ כלכלי כדי לתכנן את ההוצאות וההכנסות שלנו ואת עתידנו הכלכלי, עלינו לעקוב באופן עתי אחר ההוצאות שלנו ולפעול כדי להוריד אותן.

הוצאות כמו סלולרי, אינטרנט, עמלות בבנקים, אנשים רבים למשל לא מכירים בכך שיש בידיהם אפשרות לקבוע פגישה עם הבנק ולהפחית משמעותית את העמלות בחשבון שלהם.

עוד טיפ חשוב הוא לבצע תיאום מס אחת לשנה, בהשקעה של כמה שעות אחת לשנה ניתן לקבל סכומי כסף משמעותיים.

כמו כן, קיימים מספר אתרי אינטרנט שמספקים מידע כלכלי נרחב וחשוב, בפרט ממליצה אסתר על אתר "האוצר שלי" השייך למשרד האוצר ודרכו ניתן לאתר מידע לגבי הקופות והחסכונות שלנו ממקור מידע אמין.

בנוסף, אתר "פנסיוני" מסביר בצורה ברורה מושגים בתחומי הפנסיה, וכמובן, אתר עמותת "מתייעלים", שכולל תכנים רבים ורלוונטיים בשלל נושאים כלכליים.

לסיכום, כדי לצאת מבור כלכלי, אי אפשר להתחמק מהשקעה של זמן על מנת לבנות תכנית כלכלית.

צריך להתחייב לתהליך, לבנות תקציב ריאלי ולהיצמד אליו. בשנה האחרונה, רבים הבינו שהספינה זזה והגיע הזמן להחזיר את האחריות אלינו ולנהל את הכסף שלנו בעצמנו.

רוצים לקבל ליווי כלכלי אישי ומקיף במחיר מוזל?

עמותת מתייעלים מציעה ליווי אישי מוקפד על ידי היועצים המעולים שלנו, כאשר כל ההכנסות הולכות לקרן מלגות לסטודנטים.

לפרטים נוספים >> https://mityaalim.org/product/individual-session/

מעוניינים להרחיב את הידע?

הכתבה מבוססת על פרק הפודקאסט הרביעי של עמותת מתייעלים, לקישור לפרק >>
https://anchor.fm/mityaalim/episodes/ep-epgvih

ניתן לתאם ראיון בתיאום מראש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.