עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
עמותת מתייעלים
מאור זלוצבר, מנכ"ל ומייסד עמותת מתייעלים
מאור זלוצבר, מנכ"ל ומייסד עמותת מתייעלים
הודעה לעיתונות

כיצד התמודדו חברות וארגונים עם השינויים שהביאה תקופת הקורונה? ראיון עם מלי ביצור פרנס' מנכ"לית קבוצת תפן

קבוצת תפן מתמחה בשיפור תוצאות עסקיות של חברות וארגונים ובשונה מחברות ייעוץ אחרות, קבוצת תפן, מייצרת ומבצעת בעצמה את מרבית הפתרונות.

תפן היא חברת ייעוץ מהגדולות בישראל ומונה כ-150 עובדים ביניהם מהנדסים, כלכלנים, יועצים ארגוניים, מומחי דאטה ועוד.

תקופת הקורונה הציבה בפני ארגונים בארץ ובעולם אתגרים רבים, עם פרוץ המשבר, מנכ"לים של חברות מובילות לא ידעו כיצד ניתן להתמודד עם הריחוק מהעובדים והאם אפשר בכלל להמשיך לנהל את החברה כשהעובדים עובדים מהבית ומתוך האילוץ, חברות רבות למדו את מה שעולם ההייטק הבין מזמן, שאפשר בהחלט לנהל תהליכים וארגונים מרחוק כולל בין מדינות, מבלי לראות את העובדים, דרך יעדים מוגדרים ומתן אמון בעובדים, מדידת העובדים על בסיס איכות ולא כמות השעות.

עם זאת, על מנת שהשינוי יתבצע יש להקים מעטפת ארגונית מלאה שתומכת בעבודה מרחוק.

במסגרת זו דווקא הארגונים הממשלתיים הפתיעו לטובה, לדוגמה, רשות האוכלוסין וביטוח לאומי שנראה היה בהתחלה שיפסיקו את הפעילות, בתוך תקופה קצרה התארגנו והקימו מערכות, פיתחו סדנאות זום ועוד.

זה דורש מודעות של המנכ"ל לחדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית, משרד שכבר הייתה קיימת בו פונקציה של חדשנות, הצליח להסיר בירוקרטיה וליישם זאת מהר יותר.

בארגונים גדולים כמו ארגונים ציבוריים, מאוד קשה למדוד את אפקטיביות המשימה ותקופת הקורונה הביאה לשינוי במספר ארגונים ציבוריים כי הבינו במה צריך להתמקד, הם עשו שינוי דיסקט וצריך לשבח אותם על כך שהיו נכונים לעשות שינוי.

בארגונים עסקיים הייתה שונות רבה בין התנהלות הסקטורים השונים, בעולם הקמעונאות, מי שמיהר להקים אתרי אינטרנט עוד בראשית המשבר הרוויח וקבוצות גדולות שהמתינו לחודשי הקיץ כדי להרים אתרים, הפסידו.

הבנקים, שכבר היו עמוק בתוך תהליכי הדיגיטציה, נפגעו במידה מועטה ועסקים רבים נדרשו לחשב מסלול מחדש ולייצר תכניות חלופיות, כמו עולם התיירות.

באופן כללי, עסקים שראו במשבר הזדמנות והעבירו את הטפסים שחייבו בעבר הגעה לנציג פיזית, לאונליין, הרוויחו בגדול, כאשר רמת השירות והנגישות משתפרות וכך גם היעילות ומהירות התגובה.

על פי מלי ביצור, הטכנולוגיה בקורונה לא החליפה בני אדם אלא עזרה לבני האדם לעבוד אחרת, באפקטיביות גבוהה יותר.

מעוניינים להרחיב את הידע?

הכתבה מבוססת על פרק הפודקאסט של עמותת מתייעלים >>
https://anchor.fm/mityaalim/episodes/--ept1gt

ניתן לתאם ראיון בתיאום מראש.
התמונות מאושרות לשימוש חופשי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לסקר את יעקב - תקשורת.