כדורסל מהעתיד
כדורסל מהעתיד
הודעה לעיתונות

המחזאי שהתחיל לכתוב על כדורסל

במשך שנים רבות ינון בר שירה, בן 34 מיפו, היה איש תיאטרון וכתב מחזות שעלו על הבמות של "הבימה", "החאן" "סוזן דלאל" , "תיאטרון הסמטה" ועוד. יחד עם אשתו נעמה הוא הקים את תיאטרון "פנימה" ויצר הצגות על נפש האדם.
אך לינון הייתה "שריטה". כדורסל. ביום איש אומנות רגיש שכותב שירים ומחזות , באישון לילה אוהד כדורסל מטורף שצועק לשחקנים בטלוויזיה את התרגילים בתקווה משונה שמישהו מהם ישמע אותו.

לפני שלוש שנים אחרי שקרא כתבה מרתקת של בלוג מבריק שנקרא "אוהד כורסה", בה מסביר הכותב אלון ארד את חייו כאיש ספרות שכותב על ספורט, ניצת בינון סוף סוף החיבור שיאחה את הד"ר ינון ומיסטר בר שירה של נפשו. הוא יכתוב על כדורסל.
להפתעתו הרבה החיבור היה ממש טבעי, הסיפור האנושי על הפרקט היה לא פחות עשיר, מיוחד ומרתק מכל סיפור שכתב לפני כן. ינון הצטרף לבלוג הכדורסל "ג'אמפבול" וצבר במהירות אלפי עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, משלב את ההומור, הרגש והדמיון שאפיינו אותו בעולם התיאטרון בכתיבתו ככתב כדורסל על הNBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם. העמוד המשיך לגדול ולהתפתח, עשרות תגובות ומאות לייקים נוספו לכל כתבה בפייסבוק ובאינסטגרם ויחד עם זה מוניטין העמוד ברשת הלך והתעצם בקרב אוהדי הכדורסל בארץ.
עם הזמן והמוניטין שצבר, ינון החל לרקום בראשו את פרוייקט חייו. סיפור עלילתי על עתיד הכדורסל. כזה שישלב ניתוח מקצועי על הספורט שזורם אצלו בדם ויצירת תחזיות אמינות על העתיד להתרחש יחד עם בריאת עולם אנושי שלם שיכנס עמוק לתוך נפשם של השחקנים. על ההצלחות, האכזבות, הפחדים והתשוקות שלהם.
הספר "כדורסל מהעתיד" החל להכתב. ינון גייס את מיטב כתבי הכדורסל בישראל-אוריאל דסקל מ"כלכליסט" ו"בכל יום נתון" , שגיא רפאל כתב מעריב לשעבר ומקים "הכדור הכתום" ורועי ווינברג, כתב ועורך תוכן באתר "הופס" של מנחם לס האגדי ואתר "ONE" שיכתבו פרקי בונוס ויעשירו את הספר. אלון ארד, "אוהד כורסה" סגר לינון מעגל ויערוך את הספר וכעת הפרוייקט עלה לשיווק המונים באתר "הדסטארט"

"הספר הזה מאפשר לי משהו להכנס לראש של השחקנים, להבין אותם יותר. בסופו של דבר, גם אם ממרחק נראה לנו כאילו הם כוכבים בלתי מושגים, בסוף אלו בני אדם, כמוני וכמוך." אומר ינון ומוסיף, "דווקא בגלל זה הם כל כך מעניינים."

פרוייקט ההדסטארט "כדורסל מהעתיד" בעיצומו, ונראה מסקרן ביותר, במיוחד לאור השילוב הייחודי בין תרבות וסיפורת לכדורסל ולהוות עוד נדבך שיעשיר את תרבות הספורט בארץ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תיאטרון פנימה.