הודעה לעיתונות

עוצרות ועוצרים את הגירוש בשייח ג'ראח – המאבק נמשך! نوقف التهجير في الشيخ جرّاح - النضال مستمر!

למעלה ממאתיים משפחות בסכנת גירוש, מאות ילדים לא יודעים איפה הם יגורו עוד חצי שנה.
אחרי מחאה גדולה וחזקה בשבועיים האחרונים, נגיע לשייח' ג'ראח גם היום (שישי) לקרוא בקול ברור נגד גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן בנקודת זמן קריטית למאבק!
بعد احتجاجٍ كبيرٍ وقويّ شهدناه في الأسبوعين الماضيين، سنأتي للشيخ جرّاح أيضًا يوم الجمعة المقبل، لإطلاق صرخة واضحة ومدوّية ضدّ تهجير عائلات فلسطينية من منازلها في المرحلة الهامّة والمفصلية الراهنة بالنضال!
ארגוני המתנחלים בתמיכת ממשלת ישראל מנסים לגרש מאות משפחות פלסטיניות מירושלים, בשייח' ג'ראח ובסילוואן. בחודשים הקרובים איום הפינוי מרחף מעל 8 משפחות בש'ייח ג'ראח המונות 90 אישה ואיש מתוכם 27 ילדים, ועוד עשרות משפחות נוספות נמצאות בהליכי פינוי.
حاولت منظمات المستوطنين، بدعمٍ من الحكومة الإسرائيلية، تهجير مئات العائلات الفلسطينية من القدس، في الشيخ جراح وسلوان. في الأشهر المقبلة، يلوّح خطر الإخلاء على ٨ منازل في الشيخ جراح مكونة من ٩٠ امرأة ورجل، من بينهم ٢٧ قاصرًا، كما وتواجه عشرات العائلات الأخرى عمليات إخلاء شبيهة.
🛑בשבועות הקרובים – החל מתחילת מאי – עלולה להתקבל החלטת פינוי מיידית ל-4 מהמשפחות. זה הזמן לפעול על מנת למנוע את העוול הגדול הזה בחסות החוק ומערכת המשפט.🛑
🛑في الأسابيع القريبة - بدءًا من مطلع أيار - من المتوقع صدور قرار يقضي بإخلاء فوري ل-٤ عائلات. حان الوقت للعمل من أجل منع هذا الإجحاف والظلم برعاية القانون وجهاز القضاء.🛑
היום שישי ה-23/4 בשעה 16:00 נגיע למחאה משותפת עם תושבי השכונה הנאבקים כנגד ההחלטה לפנותם מבתיהם, במטרה לייהד את שייח' גראח וירושלים המזרחית.
يوم الجمعة، ٢٣/٤ في تمام الساعة ١٦:٠٠، سنقيم وقفة احتجاجية مشتركة مع أهالي الحي الذين يناضلون ضد قرار إجلائهم من منازلهم بهدف تهويد الشيخ جراح والقدس الشرقية.
אנו קוראים לכל מי שארפת להם ולהן להצטרף אלינו, לעמוד נגד נסיונות הכיבוש להשליך משפחות פלסטיניות, לרוקן את השכונה מיושביה לטובת התנחלות בלב ירושלים המזרחית.
انضموا إلينا للتصدي لمحاولات الاحتلال للإلقاء بالعائلات نحو اللجوء مرة أخرى وإخلاء الحي من سكانه لصالح تعزيز الاستيطان في قلب القدس الشرقية.
הרשמה להסעות להפגנה נגד גירוש תושבי שיח' ג'ראח تسجيل للسفريات للمظاهرة ضد تهجير أهالي الشيخ جراح |23.4| 16:00
https://forms.gle/f3dd7S8NLPQQDndr7

*קריאה לאזרחים.ות לשתף\לכתוב תגובה מחזקת* ⬅️ https://www.facebook.com/watch/?v=461950481765915

*משלוח מייל ליועמ"ש* ⬅️ https://tinyurl.com/hnhfd6zk

ההפגנה היום (שישי) * ⬅️ https://www.facebook.com/events/445913939839408
👈🏽 *המלצת קריאה!*

ערן צדקיהו, חוקר ירושלים ואיש שמאל, נענה למודעת דרושים לאבטחת מתחם חדש של מתנחלים בשכונה.
מוזמנים.ות לקרוא - הצצה מבפנים להתנחלות של עטרת כהנים בסילוואן:
https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.9730679

https://goo.gl/maps/nB7FsAFU2pviM8k67
Free Jerusalem, ‎מחזקים‎

ירדן העבירה לרש"פ מסמכי בעלות על נכסים בשכונת שיח' ג'ראח בירושלים. העברת המסמכים נועדה לסייע למאבקם של תושבי השכונה בעיריית ירושלים.
"ירדן מגנה את ניסיונותיה הבלתי אנושיים של ישראל לגירוש הפלסטינים מבתיהם"
ביום רביעי הגיע שר החוץ הירדני, אימן א צפדי, לביקור פתע ברמאללה.
הביקור קשור להחלטתה של ירדן להעביר לרשות הפלסטינית מסמכים המעידים , על בעלות של פלסטינים על רכוש בשכונת שיח' ג'ראח.
משרד החוץ הירדני מסר לשגרירות הפלסטינית בעמאן מסמכים המוכיחים, לטענת ירדן, את הבעלות והזכויות של תושבי שכונת שיח' ג'ראח על נכסים ובתי מגורים בשכונה.
משרד החוץ הירדני הודיע , כי העביר את המסמכים ההיסטוריים לרשות הפלסטינית, ובהם חוזי השכירות לבתי המגורים בשכונת שיח 'ג'ראח במזרח העיר.
בין המסמכים גם חוזים, התכתבויות, רשומות והצהרות מטעם התושבים.
כמו כן מסרה ירדן לשגרירות הפלסטינית עותק של ההסכם שנחתם בין משרד הבינוי והפיתוח הירדני לסוכנות אונר"א בשנת 1954, וזאת בתום סריקה בארכיונים וחיפוש אחר מסמכים בני 60 שנה.
דובר משרד החוץ, דיף אללה אל פאיז, אמר כי "כבר בשנת 2019 נמסרו לשגרירות הפלסטינית בעמאן העתקים מכל המסמכים שנמצאו בעניין זה וזאת, לבקשתה של הרשות הפלסטינית".
בהודעה נמסר עוד כי "הרישומים הרשמיים של משרד הבינוי והפיתוח בממלכה הירדנית, מוכיחים, לאחר בדיקה מעמיקה, כי בשנת 1956 נחתמו חוזי שכירות ליחידות דיור עם אחדים מתושבי שיח' ג'ראח".
דובר המשרד אומר כי "נוכחות הירושלמים על אדמתם ובבתיהם וההגנה על זכויותיהם הם חלק ממאמצי הממלכה לתמיכה באחים הפלסטינים"
והוסיף, "ירדן מגנה את ניסיונותיה הבלתי חוקיים והבלתי אנושיים של ישראל לגירוש הפלסטינים מבתיהם ומאדמותיהם ואת הפרת זכויותיהם".
העברת המסמכים נועדה לסייע למאבקם של תושבי השכונה בעיריית ירושלים, שבמסגרת "תוכניות פיתוח בשכונה" הודיעה למשפחות על פינוי בקרוב מבתיהן.
המשפחות הפלסטיניות התיישבו בשכונה לאחר המלחמה ב1948ומגוריהם אושרו ע"י ממשלת ירדן, ששלטה באזור עד 1967 וזאת ביוזמת סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם.
בשנת 1956 החלו ממשלת ירדן ו אונר"א ליישב במקום 28 משפחות ואלו קיבלו מעמד של שוכרים לתקופה של 33 שנה, תוך שהבעלות על המקום נותרה בידי האפוטרופוס הירדני.
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה לאחרונה כמה ערעורים שהוגשו וקבע כי על שמונה המשפחות הפלסטיניות המתגוררות במקום עשרות שנים להתפנות.
שמונה משפחות מתגוררות במתחם "כרם אל ג'אעוני" בשכונה.
שתי תביעות נפרדות לפינוי שבע מתוך שמונה המשפחות, התקבלו ע"י בית משפט השלום
לגבי המשפחה השמינית, משפחת סבאג', הרי שההליך העיקרי בבית המשפט העליון נדחה, ובתחילת נובמבר דחתה השופטת ליאת בנמלך את הבקשה לעכב את הפינוי.