זיאד חנא
זיאד חנא
לוגו אסקיולינק
לוגו אסקיולינק
לוגו קיידנס
לוגו קיידנס
הודעה לעיתונות

החברות SQLink ו-Cadence יוצאות במסלול הכשרה משותף למהנדסים ובוגרים בתחומים טכנולוגיים ומדעיים

לאחר שזכו ב'קול קורא' של הרשות לחדשנות ולאור הדרישה הגבוהה למהנדסי וריפיקציה מצד חברות טכנולוגיות בשוק, יוצאות החברות SQLink וקיידנס במיזם משותף להכשרה והשמה של בוגרים ומהנדסים הנמצאים מחוץ למעגל העבודה בתחום הורפיקציה, בעת שהשוק משווע לעובדים מוכשרים ומוסמכים

תחום השבבים בישראל ממשיך לצמוח ומלווה בהשקעה חסרת תקדים של ענקי טכנולוגיה עולמיים כגון אינטל, מייקרוסופט, גוגל, אפל ועוד, אשר להן מרכזי פיתוח בישראל והם מעסיקים אלפי מהנדסים.

לאור זאת החליטו שתי החברות על פתיחתו של קורס מקצועי לתחום הורפיקציה, להכשרת בוגרי מדעי המחשב, הנדסת מחשבים, חשמל או מדעים מדויקים. הקורס, ששוויו כ-15,000 ₪ בשוק החופשי, יינתן למשתתפים תמורת דמי רישום של 400 ₪ בלבד. הקורס הראשון שיפתח יועבר ע"י דורית מדינה*, נציגי חברת קיידנס ואחרים, וימשך באופן מרוכז בין 200 ל-400 שעות שיכללו התמחויות, מעבדות ותרגילים מעשיים.

זיאד חנא, סגן נשיא בכיר ומנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל, אומר: "חברות טכנולוגיות בינלאומיות מרחיבות את פעילות תכנון השבבים בישראל. מגמה מבורכת זו מביאה איתה גם אתגרים בתחום הוריפיקציה ומחסור אדיר בכוח אדם מיומן ומקצועי. לקיידנס ול-SQLink יש את הפלטפורמה הנכונה לצד שיתוף פעולה עם מובילים בתעשיית השבבים וגם עם ארגון צופן. כולם כאחד נותנים את ידם למיזם זה כדי לטפח את התחום שהופך להכרחי יותר מתמיד. מצאנו לנכון להיות החלוץ לפני המחנה כדי להדביק את הפער שנוצר ולגייס את בעלי הפוטנציאל מכל המגזרים. נתחיל עם קורס ראשון שיפתח בחודש יולי 2021 ונמשיך לפתוח קורסים נוספים ככל שיידרש".

טל זיגמן, מנהלת קשרי אקדמיה גלובליים מחברת קיידנס, אומרת: "וריפיקציה הוא מקצוע מבוקש וקריטי בתהליכי פיתוח שבבים. זו הזדמנות מצוינת לבוגרים, הנדסאים ומהנדסים לרכוש הסמכה מהחברות SQLink וקיידנס – המפתחת את כלי הוריפיקציה המובילים בעולם. מעבר לכך, בכוונתנו לקדם את השמת בוגרי הקורס בקרב שותפינו - חברות טכנולוגיות הפעילות בישראל."

לימור רוזיליו, מנהלת פיתוח עסקי, המכללה הטכנולוגית של SQLink, אומרת: "הביקוש למהנדסים הוא עצום וחסרים אלפי אנשי פיתוח ו-וריפיקציה. הקורס יקנה לבוגרים את הכלים המדויקים להשתלב במעגל העבודה באמצעות חידוד והעמקה של ההתמחות בתחום הליבה, ובכך יקל על המחסור העצום שנוצר".

קבוצת SQLink, הייתה בין הזוכים בקול הקורא של הרשות לחדשנות על שום היותה חברת התוכנה הפרטית הגדולה בארץ, בעלת תשתית נרחבת ופתרונות מתקדמים בעולמות הטכנולוגיה במגוון תחומי התמחות: פיתוח תוכנה, אבטחת מידע, QA ובדיקות אוטומציה, BI/BIG DATA, תשתיות, דיגיטל, יועצים ומומחים טכנולוגים ועוד. החברה תנצל את קשריה העסקיים ושיתופי הפעולה הקיימים עם מגוון של גופים שיסייעו בידה להוציא לפועל את תוכנית ההכשרה וההשמה.

עם לקוחותיה נמנים מאות חברות מובילות במשק בתחומים:
הייטק, פיננסי, ציבורי, ביטחוני ועוד דוגמת:חברות הייטק – Nice, תעשיה אווירית, Selina, Trax, DoubleVerify, NeoGames, Pursway, Ebay, מיקרוסופט, אמדוקס, אינטל. ביטוח ופיננסים – בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק ישראל, בנק דיסקונט, ויזה, מגדל, הראל. משרדי ממשלה – נציבות שירות המדינה, משטרת ישראל, משרד ראש הממשלה, משרדי הכלכלה, הבריאות, התחבורה, רשות המיסים, בתי חולים מובילים – שיבא, איכילוב, בלינסון.

קבוצת SQLink מונה כ-2,500 מומחים ויועצים מכל תחומי ה-IT והפיתוח.

Systems Cadence Design (קיידנס)

קיידנס היא החברה המרכזית והמובילה בעולם התכנון האלקטרוני, עם יותר משלושים שנות ניסיון ומומחיות בתחום התוכנה החישובית. החברה מסתמכת על אסטרטגיית תכנון המערכות החכמה שלה בכדי לספק תוכנה, חומרה ו- IP אשר הופכים רעיונות תכנון למציאות. לקוחות קיידנס הן החברות החדשניות ביותר בעולם, המספקות מוצרים אלקטרוניים יוצאי דופן, החל משבבים, דרך לוחות ועד מערכות, עבור יישומי השוק הדינאמיים ביותר, הכוללים מובייל, מוצרי צריכה, מחשוב היפר-סקייל, תקשורת, מחשוב ענן, 5G, מרכזי נתונים, רכב, תעופה וחלל, IoT, בריאות ותעשייה. על פי מגזין 'פורצ'ן', קיידנס הינה אחת ממאה החברות הטובות ביותר לעובדים בה, זו שנה שביעית ברציפות. למידע נוסף באתר www.cadence.com
בישראל פועלת קיידנס בשני אתרי פיתוח ומכירות, בחיפה ובפתח תקווה. את הפעילות העסקית מוביל אדר סגל ואת פעילות הפיתוח מוביל פרופ' זיאד חנא.

*דורית מדינה בעלת מעל 30 שנה ניסיון בתחום פיתוח השבבים, עבדה בחברות מובילות בתעשייה, כדוגמת אינטל וסמסונג ובמגוון חברות סטארט-אפ, בתפקידי הובלה ופיתוח. דורית מרצה מצטיינת במחלקה להנדסת חשמל במכללת אפקה ובאוניברסיטת ת"א. את הרצאותיה בתחומים של SystemVerilog, UVM, Verilog היא מעבירה לחברות מובילות בארץ ובחו"ל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- טל סופר ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור.