מפרסם: בירן תקשורת ויחסי ציבור
תאריך: 13/05/2009 17:26
נושא: מוזיקה
הודעה לעיתונות

פטיפון שירות מפה לאוזן

פטיפון היא חברת סטארט אפ ישראלית המציעה פלטפורמת הפצה מקוונת להעברת סינגלים- ישירות ממחשבו של האמן או חברת התקליטים, אל תיבת ניהול התוכן האישית של אנשי תעשיית התרבות, המוסיקה והרדיו בארץ. דרכה, כל אמן עצמאי, חברת תקליטים ואיש יח"צ יכולים להפיץ לשוק סינגל בעלות, זמן ומשאבים מינימליים.

במדינה תזזיתית כמו שלנו, המצריכה קבלת החלטות מהירה ובתנאי אי ודאות, ייתכן מצב בו אמן יוציא סינגל שעוד באותו היום יהפוך ללא רלוונטי. בשיטת ההפצה הישנה, היה אותו סינגל יורד ודאי לטמיון. כמו גם אם נעשתה טעות דפוס, מסטרינג בעייתי או פרטים שהוא החסיר מהקרדיטים. בנוסף, עלות הההפצה והייצור (פלסטיק, הדפסה, גרפיקה, שילוח ודיוור) של סינגלים גבוהה מאוד. וכמובן, הפצת סינגל היא אחד מהשלבים המסורבלים ביותר של תהליך שיווק האמן- המעטפות שמפוזרות ברחבי המשרד, בזבוז הזמן היקר על אריזה וכיתובם של המעטפות, עדכון תדיר של רשימות תפוצת אנשי התעשייה, רכישת אריזות הפלסטיק הבלתי מתכלות ועוד.

בשיטה הדיגיטלית של פטיפון, כל הבעיות הללו ניתנות לפתרון מקוון, חסכוני ומיידי.כל שעל האמן או חברת תקליטים לעשות הוא ליצור חשבון במערכת, להעלות את הסינגל + תמונת העטיפה + תמונת פרומו וקומוניקט + קרדיטים + לינקים + כל חומר רלוונטי נוסף, לבחור אנשים מרשימת התפוצה הרחבה והמעודכנת - ולשלוח!

אגב, למרות שהאמן / איש יח"צ/ חברת תקליטים הם הלקוחות הישירים של פטיפון, האתר משרת למעשה לא פחות את אנשי המדיה והתקשורת. דרך האתר, הם נחשפים ועושים שימוש באופן מהיר, יעיל ומדויק בחומריו של האומן ללא כל צורך באיסוף תכנים מסורבל. כמערכת B2B, פטיפון משרתת את העוסקים במלאכת המוסיקה בלבד, בעלי הרשאת כניסה ושימוש בשירות, ואינה פתוחה לקהל הרחב.

וכמובן, לא פחות חשוב הוא הערך הסביבתי של השירות. להבדיל מאלבום, הרי סינגלים כמוצר פלסטי, הופכים ללא רלוונטיים בהמשך הדרך. כיוון שהשירות מסתמך על קבצים דיגיטליים הוא ידידותי לסביבה, ממוקד, חסכוני, מהיר, יעיל ופשוט. לא עוד פלסטיקים, דפים, הדפסת מאות עותקים מכל סינגל, ושליחויות ברחבי הארץ - דרך פטיפון הסינגל מגיע ישירות ומיידית אל תיבתו האישית של העיתונאי בתוך אתר פטיפון. אל התיבה העיתונאי יכול להיכנס בין אם הוא במשרד, בבית, ברכבת או בחו"ל ולהמשיך לנהל את עבודתו בצורה היעילה והמאורגנת ביותר.

יש לציין כי לפטיפון אין מקבילה בישראל או בעולם והיא החברה היחידה אשר מציעה שיטה זו להפצה של סינגלים. קיימות מערכות ניהול תוכן מוסיקלי (כדוגמת itunes) ומערכות להעברת קבצי מוסיקה או תוכן אחר (סולסיק, אי- מיול), אך מערכת שמאחדת את כל אלמנטים אלו לכיוון ממוקד, מקצועי, ענייני וסגור בפני הקהל הרחב – לא קיימת.

צוות פטיפון מורכב מאנשים המלווים ומכירים את תעשיית המוסיקה והחליטו לתרום מניסיונם למהפכה שמתחוללת בעולם המוזיקה בתקופתנו.

היזמים של פטיפון הם חן- לי פישמן , מפיקת טלויזיה בעברה ויזמית שהבינה את חשיבות פלטפורמה כדוגמת פטיפון בעקבות עבודתה עם מוסיקאים ."חיפשתי את הפתרון הנכון עבור האמן", מדגישה פישמן, "החזון שלי היה למצוא פתרון שיהיה חסכוני ויעיל מצד אחד, אך גם יאפשר שמירה על מקצועיות ורלוונטיות של האמן מצד שני." פישמן עבדה קרוב ל-15 שנים כמפיקה בתחום המוסיקה ובין השאר הייתה מנהלת מופע של אלון אלארצ'יק, דנה ברגר,אתי אנקרי וקורין אלאל. בנוסף, שימשה פישמן כמנהלת האישית ומנהלת ההופעות של רונית שחר. דרך העבודה על אלבומה האחרון של שחר,"להתחיל להמשיך", הבינה פישמן את הצורך המעשי בפתרון שיביא לחשיפה מיידית ורחבה של יותר משלושה שירים מתוך אלבום של אמן. "חשוב שהקהל והמדיה יקבלו חשיפה מקסימאלית מתוך האלבום", טוענת פישמן, "וזה אפשרי רק אם עלות הפצת הסינגלים תהיה פרופורציונאלית למצב השוק כיום".
שותפה של פישמן הוא עודד רהב, יזם, שהיה חלק מ- Media forest אשר הייתה מהפכנית גם כן בגישתה וברצון שלה לשלב טכנולוגיה כשירות לתעשיית המוסיקה.

"אני מאמין גדול בשינויים קטנים ותכופים, אשר מניעים את הגלגל, ומעריץ את הדבר הזה שנקרא "רדיו", טוען רהב,"מודלים עיסקיים במוסיקה החלו משתנים מרגע היווצרה של המוסיקה ומי שרואה עצמו בתחום, חייב להיות ער לכך. אני מאמין שליוצרים יש היום כלים טובים לקדם ולחשוף את המוסיקה שלהם בפלטפורמות רוכבות אינטרנט ולהצליח לשחות באוקיינוס מלא ההזדמנויות הזה, ובתנאי שיעזו לקפוץ למים".

ביו האמנים שכבר שולחים את יצירותיהם דרך המערכת של פטיפון ניתן למצוא את שלום חנוך, אריק איינשטיין, דין דין אביב, חמי רודנר, מאיה בוסקילה, אמילי קרפל, אברהם טל, יוני בלוך, אריק ברמן, תיסלם, גידי גוב, רמי קליינשטיין, ריקי גל, ארקדי דוכין, קורין אלאל, אהוד בנאי, מיקה שדה, קרן פלס, מיכל אמדורסקי, שרית חדד, עידן רייכל, עמיר לב, עידו מוסרי, גלעד כהנא, סינרגיה, אלי לוזון, אבי בללי, יהודית רביץ, איל גולן, קובי אפללו וכמו כן אמנים מחו"ל: בוב דילן, בריטני ספירס,לאונרד כהן ועוד..

קישור לאתר: www.patiphon.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- בירן תקשורת ויחסי ציבור.