מפרסם: הילי וואלך יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי
תאריך: 12/10/2009 18:08
עדכון: 13/10/2009 12:28
נושא: אמנות

תערוכת צילומים של האמנית אורלי שטטינר

יום ד', 30 ספט' 2009 בשעה 10:00
מיקום: בית גבריאל
כתובת: צומת צמח, עמק הירדן (מפה)
משך: יותר משבוע
כניסה חופשית. ימים שני עד שבת 10:00-24:00 (ביום ראשון סגור)
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
צילום: אורלי שטטינר
הודעה לעיתונות

תערוכת צילומים של האמנית אורלי שטטינר - רגע של התרחשות

תערוכת צילומים חדשה של האמנית אורלי (קרמש) שטטינר. הגלריה הגדולה, בית גבריאל בכנרת (צומת צמח) עד 25 באוקטובר 2009

התערוכה החדשה של הצלמת אורלי (קרמש) שטטינר בבית גבריאל מעבירה לצופים בה שתי חוויות מקבילות, הבונות ומשלימות האחת את השנייה: נוף טבע בתולי, מרהיב, משכר במראותיו עם תמונות הלקוחות מהעולם הריאלי, והרחוב בו אנו חיים ופועלים. זהו מיזוג של יש וקיים עם אידיאלי וחלומי, דרמה נצחית המהווה נקודת חשיבה והתבוננות אישית לכל אחד מצופי התערוכה.

הצלמת אורלי (קרמש) שטטינר מתמקדת ברגע הנתון בו היא נפגשת עם מסגרות נופיה, אותו רגע המוגדר ע"י הפילוסוף רולאן בארת'* רגע של התרחשות, כמוקד הראשי של ההשראה שלה. אין לה עניין בבימוי סצנות של הוויה חדשה, בניגוד לעמדתם של צלמים רבים, היא אינה יוצרת תהליכים ממושכים של מעקב ומחקר אחרי מושאי הצילום שלה. ההיפך הוא הנכון. מבחינתה היא נותנת את כל הכבוד הראוי לטבע ולמציאות האמיתית כפי שהם, משתמשת במאפייני המשתקף אליה במפגש הרגעי הזה, בוחרת בקפידה את מסגרת העבודה המתעתדת להפוך ליצירת עד, תצלום שיהפוך עד מהרה לקיים וקלאסי. ויחד עם זאת, היא תעדיף תמיד מקטעי נוף שיש בהם משהו נוסף מבעד לנוכחות עצמה, ערך מוסף של גורמים היוצרים את הדרמה הכפולה שלהם. אמירי עצים שדרכם משתקפים השמיים, צלליות של ענפים המתמזגים ברקע מעורפל ועלום, מימיו של נחל המשקפים את מראות הרקיע.

מראות הרחוב וסצנות נבחרות של חיים בקרבו מהווים נדבך מרכזי בתערוכה. בתוך כל אלה יופיעו השתקפויות של בובות מתוך חלונות ראווה המתמזגות באופן קליל עם בבואות נופי המבנים המצויים ממולן.

אורלי שטטינר (44), ילידת חיפה, מהנדסת אלקטרוניקה במקצועה ובוגרת תואר שני במנהל עסקים של אוניברסיטת ת"א, למדה גם פיתוח ועיצוב משחקי מחשב וכיום תלמידת מחקר לדוקטורט בתוכנית "מדע, טכנולוגיה וחברה" באוניברסיטת בר-אילן. תושבת הוד השרון ואם לשני בנים.

אורלי נדבקה בחיידק הצילום במהלך לימודיה לתואר ראשון בהנדסת חשמל בטכניון, כאשר למדה במשך כשנתיים בחוגי הצילום של הצלם האמן דוד מאסטרו, ובהמשך במסגרת סדנאות שונות של המדרשה לצילום גיאוגרפי. צילומיה מתמקדים בשלושה תחומים עיקריים: צילומי טבע, תרבויות וצילומי רחוב והיא מציגה את עבודותיה בתערוכות רבות בארץ ובעולם.

תערוכה זו הינה תערוכת היחיד הרביעית של אורלי שטטינר. קדמו לה התערוכות "סתיו ישראלי", "מראה מבעד" ו"השתקפויות אורבניות". בנוסף, הציגה אורלי במבחר תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.

בתערוכה רגע של התרחשות מוצגות 42 עבודות (הדפס דיגיטלי), מהן 16 בגודל 52x75 (צילומי טבע במסגור עץ יוקרתי) ו- 26 בגודל 70X90 ס"מ (במסגור אלומיניום וזכוכית). הדימויים צולמו כולם באור טבעי וללא מניפולציות תוכנה כלשהן. התמונות צולמו בישראל, ארה"ב, רומניה וספרד.
התמונות מוצעות למכירה במחיר 2,900 ₪ כ"א (הדפסה בלבד, חתום וממוספר. מסגור בתוספת מחיר).

אוצר התערוכה: דורון פולק

התערוכה "רגע של התרחשות" תוצג עד 25 באוקטובר 2009 בגלריה הגדולה (החדשה) בבית גבריאל שעל שפת אגם הכנרת. בימים שני עד שבת 10:00-24:00 (ביום א' סגור).

הכניסה חופשית!

עוד על האמנית וכן תמונות מתוך התערוכה באתר: www.orlystettiner.com

* חוקר הספרות ומחבר הספר מחשבות על הצילום שעסק בחקר הצילום.

לפרטים נוספים: הילי וואלך 054-2002555

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- הילי וואלך יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי.