הודעה לעיתונות

היום, שלישי, 24.11 - לרגל אירועי חודש בריאות הנפש: אם אתה פגוע נפש מה זה עושה למיניות שלך?

"נפגעי נפש הם לא א-מיניים, הם זקוקים לזוגיות", אומרת איריס קאפח מנהלת מרחב שפלה בעמותת אנוש, במסגרת אירועי חודש בריאות הנפש, ביום שלישי, 24.11.09, יתקיים לראשונה יום עיון בנושא ההתמודדות עם סוגיות של מיניות לאנשים הלוקים בבעיות נפשיות. יום עיון זה, מהווה את יריית הפתיחה למכלול נושאי מיניות וזוגיות- שאלות קיומיות עימן מתמודדים כולנו. לראשונה, נותנת להן עמותת אנוש ביטוי פורמאלי בקרב אוכלוסיית פגועי הנפש. במהלך יום העיון תתקיים בין השאר הרצאה של פרופסור צבי זמשלני בנושא תרופות וקשיים בתפקוד המיני והסקסולג מר גבו וייס בנושא: "מיניות זה חלק מאיתנו".

עו"ס איריס קאפח, מנהלת מרחב שפלה בעמותת אנוש, מספרת:"עד היום לא ניתן ביטוי לנושא התא המשפחתי, מיניות, זוגיות בצורה מפורשת במסגרת תהליך השיקום, בהשוואה לאוכלוסיות אחרות המתמודדות עם פגיעות פיזיות ומקבלות את הכלים להתמודד עם הנושא. ברוב המקרים ההתייחסות למתמודד נפש היא כאל א- מיני והדגש הטיפולי מושם על תפקוד יומיומי, על קשרים חברתיים ולאו דווקא על בניית מיניות זוגיות ותא משפחתי. הזדמנויות להכיר בני זוג הן מגוונות בדיוק כמו אצל אוכלוסייה שאינה סובלת מפגיעת נפש: במסגרות הפנאי, מקומות העבודה, אינטרנט ועוד. קיום יום העיון מהווה במה ראשונית וצעד בסיס לנתינת המקום לבניית זוגיות והורות כחלק מהותי מתהליך השיקום ומימוש של המתמודד כאדם באשר הוא אדם. בשל המודעות הגוברת כיום יותר ויותר אנשים מחפשים זוגיות, ומתמודדים עם בעיות זוגיות".

קצת על אנוש...
"אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש, נוסדה בשנת 1978 על-ידי קבוצת משפחות, מתנדבים ואנשי מקצוע. העמותה, המשקמת כיום למעלה מ- 5,500 נפגעי נפש ב- 52 סניפים ברחבי הארץ, שמה לה למטרה לקדם את נושא בריאות הנפש של הפרט והמשפחה ולשקם את נפגעי הנפש בקהילה בתחומי החברה, התעסוקה והדיור. בעמותה מופעלים שירותי שיקום בכל תחומי החיים: החברתי, התעסוקתי, דיור מוגן, הוסטלים, חונכות, השמה תעסוקתית וייעוץ למשפחות. "אנוש" מעסיקה כ- 800 עובדים בתחומי השיקום, בכללם עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מדריכי שיקום וחונכים. את העמותה מלווים מעל 750 מתנדבים ברמה יומיומית, תוך מחויבות יוצאת דופן.

יום העיון פתוח לקהל המתמודדים עם פגיעה נפשית ויחל בשעה 16:30. עלות כניסה סמלית: 10 ₪ לפרטים: 08-9403684

נודה על במה לנושא החשוב שמהווה יריית הפתיחה לנושא מניות ונפש בקרב מתמודדים עם פגיעה נפשית.

אנחנו כאן לכל שאלה: לימור -0546316464, 0505700783-דיאנה, משרד- 03-9600634

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אטד תקשורת.