הודעה לעיתונות

פסטיבל "סביבודן" בשפד"ן

מה יוצא מהשילוב המנצח בין הסביבה, הסביבון והאיגודן? פסטיבל חנוכה "הסביבודן"! בחנוכה הקרוב, ייערך לראשונה פסטיבל איכות הסביבה של איגודן לתשתיות איכות הסביבה. ביקור שלם עם סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים, מופע מוזיקלי מכלי נגינה עשויים גרוטאות וסיור במרכז המבקרים של מכון מחזור המים הגדול בעולם.

למשפחות המעוניינות לשבור את שגרת הצגות חנוכה המסורתיות בבילוי מעשיר ושונה, מציע איגודן, חוויה לא שגרתית המשלבת חינוך סביבתי עם הנאה מרובה. "פסטיבל סביבודן" הראשון מציע חבילת פעילויות שלמה למשפחה ולילדים מעל גיל 9.

ברוח החנוכה, תתקיימנה סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. כך, ייצרו הילדים חנוכיות, סביבונים, יעברו סדנא לעיטור כדי חרס לזכר נס פח השמן ואף יערכו ניסוי בשמנים ממוחזרים.

חוויה ייחודית נוספת ממתינה לאורחים בסיור החדש שנפתח לאחרונה במרכז המבקרים של איגודן במכון השפד"ן. השפד"ן האמון על טיהור מי הביוב של גוש דן והפיכתם למי קולחים לחקלאות שבנגב, מציע סיור יוצא דופן במסלול המפותל בו עוברים המים. המרכז מציע סיור ברחבי צינור דמה תת-קרקעי, הצצה בפריסקופים לצינורות לוחשים, לברזי מידע ולניאגרות לצד סרטי הדרכה ומודלים מרהיבים, כך לומדים הילדים כיצד לחסוך במים בעודם מבלים ונהנים.

סוגר את הפסטיבל הוא המופע הייחודי "צלילים מחצר הגרוטאות" שעושה שימוש מוזיקלי בכל הדברים אותם אנחנו בדרך כלל זורקים. צינורות השקיה הופכים לחלילי נגינה, מסוריות לקלימבה אפריקאית וקופסאות פח משנות יעודן לתופים מקוריים.

במופע מלהיב ויוצא דופן, מפגישים אייל לומן וגיל בוהדאנה נגני הכלים הממוחזרים, מוסיקה מרחבי העולם מאפריקה ומברזיל, מאוסטרליה ועוד המזרח הרחוק - עם הנושא שמחבר את כל התרבויות - איכות הסביבה.

מידע והרשמה בכתובתנו באינטרנט: www.igudan.org.il, דוא"ל: [email protected] או בטלפון 03-7585858.
13-17.12.09 9:30/ 11:30

מחיר: 50 ₪ למבוגר/ילד

שדרות מרילנד, ראשל"צ (סמוך לסופרלנד)

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ספוט תקשורת ואסטרטגיה.