מפרסם: ארזי תקשורת
תאריך: 27/12/2009 09:03
נושא: חוץ, חקלאות, עבודה ורווחה
הודעה לעיתונות

התייחסות למכתב שר העבודה התאילנדי

מאת פורום הלשכות הפרטיות לעובדים זרים לחקלאות

דובר "חברות הקומבינה" העביר לתקשורת מכתב תגובה של שר העבודה התאילנדי. עצם העובדה כי מכתב זה הגיע לתקשורת דרך דובר "חברות הקומבינה" הישראליות, מוכיח כאלף עדים את דבר קיומו של הקשר הלא כשר הקיים בין חברות אלה לשר העבודה התאילנדי. חברות אלה פועלות כדי לנשל למעלה מ-30 חברות ישראליות לגיטימיות משוק הפועלים התאילנדים, לגנוב את כל השוק לעצמן וליצור קרטל שיעלה את המחיר שהפועלים התאילנדים יידרשו לשלם.

עובדה היא שמספר חברות ישראליות שאינן נמצאות בקומבינה קיבלו פניות מתאילנד בהן נאמר להן מפורשות שאם הן רוצות להיות בקומבינה, עליהן לשלם שוחד של כ-570,000 ש"ח. חברות אלו סירבו לשלם את השוחד ולכן לא נכללו ברשימת החברות המורשות ע"י ממשלת תאילנד להביא פועלים לישראל.

נראה כי התאילנדים מתבלבלים ודווקא בין החברות ש"נבחרו" על ידם יש חברות בעלות עבר מפוקפק ורישיונן מוטל בספק ונמצא בחקירה ע"י השלטונות בישראל. מה שמוכיח שלא נקבעו שום "קריטריונים" לבחירת החברות ע"י ממשלת תאילנד.
הצירוף המלאכותי בדיעבד של 4 חברות נוספות לרשימה נובע כתוצאה מהלחץ בו מצויים גורמים בתאילנד לאחר החשיפה התקשורתית שהביאה להסרת מסכת הקומבינה מעל פניהם. מדובר בניסיון מעורר רחמים לטשטש את עקבות השחיתות. גם הם יודעים כי איש לא יוכל להתמודד עם העובדה שעשרות חברות ישראליות לגיטימיות שקבלו את כל האישורים נדחקו מהשוק על מנת ליצור קרטל שיעלה את המחיר לאותו פועל תאילנדי שיגיע לעבוד בארץ. לשמחתנו, גורמי המקצוע במשרד הפנים מבינים התרגיל המכוער והם עושים את כל המאמצים לסכל את הקומבינה הבלתי חוקית הפוגעת בחופש העיסוק של חברות ישראליות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארזי תקשורת.