מפרסם: ארזי תקשורת
תאריך: 04/01/2010 22:23
נושא: חינוך, מוניציפלי, משטרה
הודעה לעיתונות

ירידה דרמטית באלימות נוער באור עקיבא בשנת 2009

נתונים שהתקבלו בלשכת ראש העיר אור עקיבא מצביעים על המשך הירידה בפשיעה בעיר. בסך הכל הכללי נרשמה ירידה של כ- 15 אחוז בפשיעה אולם הירידה החדה ביותר נרשמה בתחום של אלימות בני נוער ירידה של כ- 75 אחוזים לעומת השנה המקבילה 2008.

ראש עיריית אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, נשמע מעודד ואמר כי באור עקיבא נרשמת בשנים האחרונות ירידה קבועה בהיקף הפשיעה. "הנתונים המעודדים מצביעים כי אנחנו עובדים נכון." הוא אומר, "המשטרה, הפיקוח העירוני והמתנדבים מהווים את הנוסחה להצלחה במיגור הפשיעה. לשמחתי גורמי פשיעה מבינים כי מוטב להם לחפש מחוזות אחרים לפעילות. אנחנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים למיגור כל מרכיבי הפשיעה מהעיר."

ראש העיר שיבח את מרחב חוף, את משטרת חדרה ואת אנשי משטרת אור עקיבא על המאמצים הרבים שמושקעים בעיר להעלאת הביטחון האישי של התושבים. "ביטחון אישי של כל תושב מהווה שיפור איכות החיים באור עקיבא. הנתונים המעודדים האלה הם אלמנט נוסף בעליה החדה במחירי הנדל"ן בעיר ואת המשיכה של אוכלוסיות חזקות לבוא ולקבוע את ביתם באור עקיבא."

את הירידה באלימות בני הנוער זוקפים לפעילות חינוכית מקיפה הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי במסגרת המתנ"ס. בנוסף מציינים את הפעילות של סיירת ההורים לצד פעילות הסברה למניעת שימוש באלכוהול וסמים.
יחד עם הנתונים החיוביים מתכוונים בעיר להמשיך ולפעול במלוא המרץ לצמצם את שיעור הפשיעה. "גם בניו יורק הבינו כי תוספת של כח שיטור מביאה עבריינים לחפש קרקע לפעילות במקומות אחרים." מסביר שמחה יוסיפוב, "ברור לנו שתוספת כמות שוטרים רצויה אינה אפשרית, בשל קשיים תקציביים של משטרת ישראל, לכן אני ממשיך בקריאה לתושבים הבוגרים ולבני נוער להצטרף לפעילות במסגרת המשמר האזרחי, כדי להוסיף מאות זוגות עיניים שיסייעו בפעילות האינטנסיבית של המשטרה. במקביל לא נחסוך במשאבים ונתגבר את המשטרה בכוחות עירוניים של הפיקוח העירוני ובאמצעים, ככל שנידרש."

באור עקיבא ממשיכים לעקוב אחר נתוני הפשיעה ויש האומרים שמערכת החינוך המשומנת שמובילה במחוז הצפון ומהווה דוגמא ומופת בכל רחבי הארץ מהווה חלק גדול בהצלחה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארזי תקשורת.