מפרסם: ארזי תקשורת
תאריך: 04/01/2010 22:27
נושא: חברה, מוניציפלי
ביקור ביד ושם
ביקור ביד ושם
הודעה לעיתונות

סגירת מעגל מרגשת לניצולי שואה מאור עקיבא

עשרות ניצולי שואה מאור עקיבא יצאו בסוף השבוע לביקור מרגש ב"יד ושם" במסגרת פרוייקט ההנצחה שמקיים "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל".

עם הגיעם ל"יד ושם" שבירושלים חולקו המבקרים לשתי קבוצות שזכו לסיור מרתק ומרגש עד דמעות במוזיאון וכן באתר ההנצחה לילדים. "ניצולי השואה מאד התרגשו, הם הסתובבו במקום כשדמעות בעיניהם" סיפר יהודה דוידוב, שעמד בראש הקבוצה מאור עקיבא ופועל למענם של ניצולי השואה באור עקיבא ימים ולילות.

הסיור נערך בשפה הרוסית. במהלך הסיור ביקרה המשלחת בשדרת העצים שניטעה לכבוד ולזכר חסידי אומות העולם ונערכה עמם שיחה על הנושא. לניצולים שלרובם היה זה הביקור הראשון ב"יד ושם" הייתה תחושה של סגירת מעגל.

לאחר הסיור יצאה המשלחת לארוחת צהריים שבמהלכה קיבל כל אחד מהמשתתפים את הספר: "אנחנו פה ניצולי שואה במדינת ישראל" בעריכת בלה גוטרמן חנה יבלונקא ואבנר שלו.

"זה היה סיור מצמרר ומרגש בצורה בלתי רגילה אני שמחה שניצולי השואה זכו לחוויה זו." אמרה יולנדה בן הרוש, ראש הלשכה המיתולוגית של ראשי הערים באור עקיבא שהתלוותה למשלחת.

ראש העיר אור עקיבא, שמחה יוסיפוב הוסיף: "אני שמח שניצולי השואה מאור עקיבא זכו להיות חלק מהפרויקט ומקווה שניצולי שואה נוספים ישתתפו גם השנה בפרוייקט חשוב זה."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארזי תקשורת.