מפרסם: מורן פז יחסי ציבור
תאריך: 23/02/2010 14:30
נושא: מוזיקה
ג'וני שועלי. צילום: סוזי לוינזון
ג'וני שועלי. צילום: סוזי לוינזון
הודעה לעיתונות

" צעיר חופשי ואנוכי" - ג'וני שועלי מציג את שיר הנושא מאלבומו החדש

לאחר החיבוק התקשורתי החם שקיבל וביקורות נלהבות מהופעות יוצא הסינגל שני "צעיר חופשי ואנוכי" ששמו כשם אלבומו החדש של ג'וני שועלי. לא, אין צורך לחפש משמעויות בשמיים: ג'וני שועלי מסתמן כקאמבק של השנה עם אלבום יפיפה.

רע מוכיח על התופים וג'וני שועלי על השירה, באס, גיטרות, קלידים ותיכנות מוכיח שהוא בשיא היצירה שלו - "צעיר חופשי ואנוכי". הלחן רגיש והרמוני וקולו השברירי של ג'וני מבקש מאהבתו שלא תסדוק את השריון שלו ושתפסיק לספור את התכונות שלו.

שועלי הוא סולנה המיתולוגי של להקת "רעש", שעומדת מאחורי כמה מהלהיטים המשובחים של הרוק הישראלי. השנה זכה בפרס אקו"ם לעידוד היצירה. על ההפקה של האלבום אמון רע מוכיח, שידע לתפוס את הצליל והגוון הייחודי של ג'וני. האלבום יצא במהלך חודש מרץ בהפצת היי פידליטי.

שועלי החל כנגן בס, בין היתר ניגן בס וקלידים באלבום "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף. הפריצה של רעש בשנת 94' היתה אחד הדברים המרעננים ביותר שקרו לרוק בארץ. "לעתים" ו"חנן" הפכו לשלאגרים אגדתיים המושמעים ללא הרף עד היום. האלבום עצמו נחשב לאחד הטובים שיצאו ברדיו עד כה. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים עד להתפרקותה ב- 2000.

ב- 95' יצא "האלף ואחד", אלבום הסולו הראשון של ג'וני, בהשתתפות חבריו לרעש (אמיר קרטס, רע מוכיח ועודד פרח) וגם אסף אמדורסקי, חיים לרוז ואחרים היו שותפים לו. האלבום הותיר מאחוריו על דפי ההיסטוריה את "עכשיו" שזכה להשמעות כבירות. ב- 98' ניגן יחד עם חברי רעש באלבום הבכורה של עדי רן. אלבום הסולו השני שלו יצא ב- 2003 ונקרא "האיש של המסיבות" ונשא אווירה אלקטרונית לצד האקוסטיקה המוכרת של ג'וני.

להורדת השיר החדש של ג'וני שועלי: לינקטון

ג'וני שועלי בהופעה
אורחים: ברי סחרוף, אסף אמדורסקי
ג'וני שועלי- שירה ובס, יובל ליבליך – גיטרה, אמיר פרי- תופים
ה', 18.3, 22:30, לבונטין 7, 60 ₪, תל אביב, 5605084- 03

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מורן פז יחסי ציבור.