מפרסם: יח"צ אישי
תאריך: 30/08/2010 21:36
עדכון: 08/11/2010 10:38
נושא: מוזיקה, תרבות
הודעה לעיתונות

מסע הופעות בסין למנצח והמוסיקאי ירון גוטפריד

ירון גוטפריד חוזר להיכל העיר האסורה בסין עם תזמורת קאמרית מבייג'ין בקונצרט מיוחד מיצירותיו בבכורה עולמית
ב -5 וב-10 בספטמבר 2010

ירון גוטפריד, פסנתרן, מלחין, המנהל האמנותי והמנצח של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, ינחת יחד עם טריו הג'אז שלו על בימת היכל המוסיקה של "העיר האסורה" בבייג'ינג, להופעות מיוחדות במינן, בשיתוף עם תזמורת קאמרית מקומית של בייג'ינג.
היכל מוזיקה זה הינו המתחם המלכותי המרשים ששימש כארמונם של קיסרי סין מהמאה
ה-14 ועד תחילת המאה ה-20.

לאחר שקצר הצלחה בהופעת הבכורה שלו ב-2008 בהיכל העיר האסורה הוזמן גוטפריד לשוב ולערוך קונצרטים מיצירותיו המשלבות בין קלאסי לג'אז. הקונצרטים יתקיימו ב-5 בספטמבר בחבל Wuhan וב- 10 בספטמבר בהיכל העיר האסורה . התכנית תכלול בכורה עולמית ל"תמונות בתערוכה" על פי מוסורסגקי וכן את יצירתו "הפסנתר המשווה הלא מאוזן" על פי באך, שתיהן כתובות לטריו ג'אז ולתזמורת קלאסית. ירון גוטפריד ינגן וינצח על התזמורת של בייג'ין ובטריו ינגנו עמו יוראי אורון – באס , ורוני הולן – תופים.

ירון גוטפריד מוסיף: " המופע יתקיים בשיתוף מחלקת התרבות של שגרירות ישראל בסין. הקשר עם הנהלת ההיכל הוא מצוין ומיד עם תום קונצרט הבכורה שלי שם לפני כשנתיים הוזמנתי לשוב. הסינים "השתגעו" על השילוב המיוחד בין בארוק לג'אז, שילוב שאינם מורגלים בו". במסגרת ביקורו בסין יערוך ירון, בין השאר גם מופע במועדון הגאז של בייג'ינג וסדנאות מוזיקה לסטודנטים.

היצירות איתן יופיע ירון בסין לקוחות מתוך פרויקט הנקרא "The Baroque Jazz Project" והן בוצעו בניצוחו (למעט יצירת הבכורה ) עם התזמורות הבאות: הסימפונית של וונקובר בוושינגטון, התזמורת הסימפונית לה קרוס בוויסקונסין, התזמורת הקאמרית של פורטלנד, התזמורת הסימפונית סלטה בארגנטינה ועוד. במסגרת מסע ההופעות השנה בוצעו יצירות נוספות של ירון בפסטיבלים באיטליה ודנמרק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יח"צ אישי.