עבודת צילום שתוצג בתערוכה 3-10/12/2010
עבודת צילום שתוצג בתערוכה 3-10/12/2010
הודעה לעיתונות

מתחם ליליות תחת עין העדשה


מתחם ליליות תחת עין העדשה

קבוצת ליליות חותמת את אירועי העשור ומארחת את מגמת הצילום של תיכון חושן בירושלים. תיכון מקצועי בפיקוח משרד התמ"ת, לבני נוער שנשרו ממסגרות ושזקוקים למסגרת לימודית וטיפולית, קטנה ומכילה כדי להצליח.
תערוכת הצילום people-food-soul תתקיים במתחם ליליות.
אירוע הפתיחה של התערוכה יערך ביום ו' ה - 3/12 החל מ 9:00.
התמונות בתערוכה הן למכירה, וכל הרווחים יועברו לתלמידים לרכישת ציוד צילום

.

מסעדת ליליות חוגגת השנה עשר שנים לקיומה של המסעדה ולפרויקט החברתי אותו היא מובילה בשיתוף עם עמותת עלם. את החגיגות יחתום אירוע מיוחד במסגרתו יציגו במתחם ליליות (בו שוכנות מסעדת ליליות וליליות בייקרי) נערים הלומדים במגמת צילום בתיכון חושן בירושלים. תיכון לבני נוער שנשרו ממסגרות ושזקוקים למסגרת לימודית וטיפולית, קטנה ומכילה, אשר שמה דגש על כל הביטי חייהם של הילדים מהווה עבורם כתובת, בית, משענת ומשפחה.
מגמת הצילום בבי"ס, מהווה כלי לביטוי אמנותי אישי, מקצוע להתפרנס ממנו וכלי טיפולי המאפשר נגיעה בתכנים אישיים ורגשיים. דרך המצלמה יכולים התלמידים להתבטא ללא מילים וליצור בעצמם יצירה המציגה את נקודת מבטם.

עבודות הצילום של התלמידים נעות ובוחנות את הקונספט של קבוצת ליליות:
people food soul. כל תלמיד בחר להתייחס אל אחד או כמה מהנושאים בסיסמא ויצר עבודה בת 5 תמונות. בין העבודות שיוצגו בתערוכה: איך באים לידי ביטוי באוכל מעמדות שונים בחברה, איך נראים אנשים במצבי רוח שונים על פי עונות השנה, איך נראים אנשים מחוץ לקונטקסט בו אנו רגילים לראות אותם ומהן הדמויות אשר סובבות את בני הנוער בישראל בעידן הנוכחי.

תערוכה זו מאפשרת לצופים התבוננות נדירה וחד פעמית, על תפיסת עולמם, מחשבותיהם ותחושותיהם של בני נוער, על המציאות בה אנו חיים בישראל של שנות ה-2000. התערוכה מאפשרת לבני הנוער במה מכובדת להציג את עבודותיהם מול כלל הציבור, ולקבל לראשונה בחייהם תמורה עבור יצירותיהם.
התמונות בתערוכה הן למכירה, כל הרווחים יועברו לתלמידים לרכישת ציוד צילום.

אירוע הפתיחה במתחם ליליות (ויצמן 4, בית אסיה) ביום ו', 3/12/10, החל משעה 9:00 בבוקר. התערוכה תמשיך להציג במתחם ליליות במשך כל השבוע בחופשת החנוכה בתאריכים 5-10/12.

פרטים נוספים:

מסעדת ליליות וליליות בייקרי

מסעדת ליליות, כחלק מקבוצת ליליות, הנה מסעדת גורמה כשרה, מהמוסדות הקולינריים המובילים בתל-אביב בפרט ובארץ בכלל. המסעדה ממוקמת במתחם ליליות, בו ממוקמת גם ליליות בייקרי, בקומת הכניסה של בית אסיה בתל אביב. מסעדת ליליות מציגה מטבח ישראלי מודרני כשר במיטבו, העושה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. מסעדת ליליות משלבת תרומה לקהילה בפעילות העסקית שלה ומקיימת מזה עשור פרויקט חברתי, בשיתוף עם עמותת עלם, המכשיר נערים בסיכון, שנפלט ממערכות חינוכיות, לעבודות המסעדנות. במסגרת הפרויקט, עוברים הנערים הכשרה מקצועית בת שנה וחצי, הסוללת בפניהם את הדרך להשתלבות מועילה בחברה. לפני כשנה נפתחה ליליות בייקרי, מאפייה ובית קפה בוטיק, הממשיכה את הפרויקט החברתי, מגדילה אותו ומאפשרת לכל נער לרכוש את מקצוע הקונדיטוריה בנוסף על מקצוע הטבחות. קבוצת ליליות כוללת את קרן דואליס – הקרן ליזמות עסקית חברתית בהנהלת חנוך ברקת, אסף בלנק, יזם ומנהל בתחום המסעדנות, ונדב ברגר, איש עסקים מתחום המזון.

תיכון חושן

תיכון חוש"ן, המופעל על ידי רשת דרור בתי חינוך, הינו תיכון מקצועי בפיקוח משרד התמ"ת.
זהו תיכון לבני נוער שנשרו ממסגרות ושזקוקים למסגרת לימודית קטנה ומכילה, אשר שמה דגש על כל הביטי חייהם של הילדים, צרכיהם הלימודים והרגשיים בשעות הלימודים ואחריהם. ביה"ס נמצא בקשר עם כל הגורמים שמטפלים בילדים, מהווה כתובת עבורם, בית, משענת ומשפחה.
המקצועות הנלמדים בבית הספר מעניקים לתלמידים תעודת מקצוע של משרד התמ''ת, תעודה של 12 שנות לימוד ותעודת בגרות חלקית (ע"פ תוכנית אישית).
תעודה המקצוע הממשלתית מהווה קרש קפיצה לחיים הבוגרים, יתרון בשוק העבודה וניסיון מקצועי בתחום הנלמד.
מגמת הצילום בביה"ס, הינה מגמה ללימודי צילום סטילס, פיתוח סרטים, עבודת פוטושופ ועריכת תמונה, לימודי וידאו, כתיבה ועריכת סרטונים וקליפים.
במגמה משמש הצילום כלי לביטוי אמנותי אישי, מקצוע להתפרנס ממנו וכלי טיפולי המאפשר נגיעה בתכנים אישיים ורגשיים. דרך המצלמה יכולים התלמידים להתבטא ללא מילים וליצור בעצמם יצירה המציגה את נקודת מבטם.

==
"ליליות BAKERY" ==

מתחם בית אסיה, רחוב ויצמן 4, תל אביב, 03-6965658
שעות פעילות :ימים א'-ד' 07:30-18:30. יום ה- 07:30-19:30.
יום ו'- 08:00-עד שעה לפני כניסת שבת
קבוצת ליליות

לפרטים נוספים : ענת סער - סברינה בלהסן תקשורת ויחסי ציבור 6134822- 03/ 050-8454669

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סברינה בלהסן תקשורת ויחסי ציבור.