מפרסם: ארנה פרי יחסי ציבור
תאריך: 29/03/2011 16:05
נושא: נדל"ן
הודעה לעיתונות

סקירת יד2: ירידה בביקושים בערים הגדולות ועלייה בביקושים בפריפריה

אתר יד2: בשלושת החודשים האחרונים ירדו הביקושים לקניית דירה בערים הגדולות, ומנגד עלו הביקושים בפריפריה של תל אביב

בתל אביב, בחיפה ובירושלים ירדו הביקושים

מבדיקה שנערכה באתר יד2 עולה כי הביקושים לדירות לקנייה בערים הגדולות ירדה בשלושת החודשים האחרונים (ראו טבלה מטה). עפ"י הנתונים, בפברואר 2011 ירד הביקוש לדירות לקנייה בתל אביב בכ- 5% לעומת נובמבר 2010, כאשר בנובמבר נמדדו 298 חיפושים לכל מודעה על דירה שהוצעה למכירה בתל אביב, ואילו בפברואר 2011 ירד המספר ל- 283. בחיפה ירד יחס ההיצע ביקוש בכ- 8%, כאשר בנובמבר הוא עמד על 144 חיפושים לכל דירה ובפברואר ירד ל- 132 חיפושים לכל דירה. ירידה בשיעור דומה נמדדה גם בירושלים, כאשר בנובמבר היו 107 חיפושים לכל מודעה ואילו בפברואר ירד היחס ל- 98 חיפושים למודעה. ירידה חדה יותר נרשמה באשקלון, שם כמות החיפושים למודעה בנובמבר הייתה 163, ואילו בפברואר היא ירדה ל- 138, מדובר בירידה של כ- 15%.

בערי הלוויין של תל אביב עלו הביקושים

מנתוני האתר עולה כי הערים בהם התחזקו הביקושים הן ערי הפריפריה שבמעגל הראשון והשני לתל אביב. כך למשל, עלה יחס הביקוש היצע בחולון בכ- 12%, בכפר סבא עלה היחס בכ- 24%, במודיעין ובבת ים היחס עלה בכ- 14%, בנתניה עלה היחס בכ- 17%.

בולטות בעליות הביקושים: ראשון לציון, לוד, באר שבע

עוד עולה מהנתונים כי בלטה בעליות הביקושים העיר ראשון לציון, שבנובמבר עמד מספר החיפושים לכל מודעה על 71 ואילו בפברואר עלה מספר החיפושים למודעה ל- 92, מדובר על עלייה של כ- 30%. גם בלוד חלה עלייה של כ- 30%, כאשר ממוצע החיפושים למודעה עלה מ- 66 בנובמבר ל- 86 בפברואר. בבאר שבע חלה עלייה של כ- 36%, כאשר בנובמבר ממוצע החיפושים עמד על 92 ובפברואר הוא עלה ל- 125.

לדברי סופי סרוגו, מנכ"לית משותפת בחברת סרוגו, הבונה פרויקטים למגורים בשפלה ובשרון, "גם בשוק הדירות החדשות חלה בחצי השנה האחרונה עלייה בביקושים והדירות פשוט נחטפות. מלאי הקרקעות הגדול שיצא לשיווק בערים כמו ראשון לציון, נס ציונה, הוד השרון, פתח תקווה ועוד אפשר התחלות בנייה רבות בשנה האחרונה. בנוסף, הנגישות הגבוהה של ערים אלו לתל אביב, אפשר לאנשים לרכוש דירה במחיר שפוי וליהנות מרמת מגורים גבוהה".

לדברי רועי שגב, סמנכ"ל יד2: "אמנם מדובר בתקופה של 3 חודשים בלבד, אבל כבר ניתן להבחין במגמה של עלייה בביקושים בערים שמהוות מעגל ראשון ושני לת"א וכן בערי הפריפריה שמרוחקות יותר. עליית המחירים בערים הגדולות – תל אביב, חיפה וירושלים, מורידה את רמת הביקושים בערים אלו ומעוררת ביקושים נוספים בערים סמוכות, בהן יש גם מלאי דירות גדול יותר – הן של דירות חדשות והן של דירות יד שנייה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארנה פרי יחסי ציבור.