מפרסם: ארנה פרי יחסי ציבור
תאריך: 11/05/2011 14:43
נושא: נדל"ן
נשיא התאחדות הקבלנים והבונים - ניסים בובליל
נשיא התאחדות הקבלנים והבונים - ניסים בובליל
הודעה לעיתונות

תגובות לפרסום נתוני השמאי הממשלתי בנוגע למחירי הדירות

שלום שי, מנכ"ל ובעלים של חברת דונה הותיקה הבונה פרויקטים בעיר מזה כמה עשורים:
עלות הבנייה למטר מרובע בירושלים עומדים היום על כ- 4,000 ₪ !

"בשנתיים האחרונות יצאו מכרזים בודדים בירושלים, מזרח ירושלים תקועה לגמרי בבירוקרטיה ופוליטיקה, בגבעת זאב יותר מ- 1,000 יח"ד יוצאות למכרזים במינון של עשרות בודדות, מה שמביא להיצע נמוך ביותר. אף אחד לא מדבר על זה שבמקביל לעובדה שלמעשה אין מכרזים, עלויות הבנייה התייקרו בשיעורים גבוהים ביותר. שכר העבודה, הדלק, הברזל וכל שאר העליות הביאו לעלויות של כ- 4,000 ₪ למ"ר בירושלים! זה אומר שעלויות הבנייה לדירה ממוצעת הינם 550 אלף ₪ לפני מע"מ. בתוספת חניות אנחנו כבר מדברים על כ- 700 אלף ₪ לדירה ממוצעת לפני מע"מ וללא עלות קרקע! שני הפרמטרים האלה ביחד משפיעים כמובן במיידית על עליית המחירים שבקצב הזה לא נראה שניתן לעצור..."

יפה סדן, מנהלת השיווק של חברת יוסי אברהמי: "בפרויקטים שאנו בונים באילת חלה עליית מחירים של כ- 15% בשנה האחרונה"

"ברבעון האחרון הרגשנו במגמה מאוד חיובית בפרויקטים שאנו בונים באילת, הן בפרויקטים העממיים והן ביוקרה. תקופת חג הפסח משכה ביקושים רבים מצד משקיעים ישראלים ואילתים, לצד עלייה בביקושים מצד זרים. ההיצע אמנם גדל בשנה האחרונה, אך לא הדביק את הביקושים, שאף הם עלו, ולכן גם חלה עליית מחירים. כך למשל, בפרויקט פארק ים שאנו בונים בשכונת שחמון, מחירה של דירת 4 חדרים לפני כשנה היה סביב ה- 900 אלף שקל ואילו היום דירה דומה נמכרת במחיר של כ- 1.033 מיליון שקל. מדובר בעלייה של כ- 15%".

נשיא התאחדות הקבלנים , ניסים בובליל הגיב לנתוני השמאי הממשלתי וציין כי למרות ההצהרות של האוצר מחירי הדירות ממשיכים לעלות . הפתרון לעליית מחירי הדירות נעוץ בהגדלת ההצע וניתן לראות כי בערים בהם יש בנייה והצע הדירות גדול יש התייצבות במחירים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארנה פרי יחסי ציבור.