מפרסם: ארנה פרי יחסי ציבור
תאריך: 15/05/2011 14:50
נושא: נדל"ן
רוני כהן, מנכל חברת אלדר שיווק
רוני כהן, מנכל חברת אלדר שיווק
עופר שגיב, מנכל מי טל הנדסה וייזום
עופר שגיב, מנכל מי טל הנדסה וייזום
הודעה לעיתונות

תגובות לתכנית המדינה לסבסוד המשכנתאות בפריפריה

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "לא הגיוני לדרוש מזוג צעיר שחי באזור המרכז לרכוש דירה בדימונה"

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק בתגובה על תוכנית המענקים של משרדי האוצר והשיכון "על פניו מבלי שפורסמו כל הפרטים על היוזמה, מדובר בחוק שיעזור רק לחלק קטן מהזוגות הצעירים. אני מבין מדוע הממשלה נותנת מענקים כה גדולים באזורי עדיפות לאומית א' אך אם רוצים לעזור לזוגות הצעירים, צריכים לתת מענקים באופן דיפרנציאלי גם באזור המרכז. לא הגיוני לדרוש מזוג צעיר שחי באזור המרכז, עובד באזור המרכז ומשפחתו מתגוררת במרכז הארץ לעבור לדימונה למשל. זוג צעיר שעובד במרכז הארץ לא ייסע כל יום 3 שעות מהבית לעבודה. קודם כל הממשלה צריכה לדאוג לתחבורה מצוינת מהפריפרייה למרכז הארץ ולמקומות עבודה בפריפרייה לפני שהיא מנסה ליישב את האזורים הללו".

לזוגות הרוצים לרכוש דירה בפריפרייה, המענק יכול להוות פיתרון מצוין. עם זאת, הפיתרון של הממשלה מדבר על גובה ההחזר החודשי ולא ההון העצמי שזוג צעיר צריך לגייס לרכישת דירה. לדוגמא, דירת 4 חדרים בדימונה עולה 800 אלף שקל. זוג צעיר צריך לגייס הון עצמי של 350-400 אלף שקל כדי לקבל משכנתא. זה לא פשוט לגייס סכום כזה ועל כך אין למדינה פיתרון".

יוסי אברהמי: "כדי שהתוכנית תצליח חייבים לטפל גם בהיצע הדירות"

יוסי אברהמי, מנכ"ל חברת יוסי אברהמי הבונה בין השאר באילת אומר כי "המדינה צריכה לטפל בזוגות הצעירים במספר תוכניות המשולבות זו בזו ובעצם לטפל גם בהיצע הקרקעות. באילת למשל, יצאו לאחרונה מכרזים ל-100 יח"ד שנחטפו ויש ביקוש עצום לדירות נוספות בעיר. במידה והמדינה תוציא מכרז לעוד מאות יח"ד ובמקביל תסבסד משכנתאות לזוגות צעירים, מחירי הדירות ירדו, דבר שיעזור לזוגות צעירים להשיג הון עצמי לדירה ובנוסף, מענק חודשי יעזור לזוגות צעירים לשלם את המשכנתא".

אברהמי מציין כי "היוזמה לסבסוד ממשלתי של הוצאות הפיתוח מבורכת. ישנם מכרזים בהם הוצאות הפיתוח עולים על ערך הקרקעות. אין ספק שאם הממשלה תסבסד את הוצאות הפיתוח של היזמים ניתן יהיה להוריד במקצת את מחירי הדירות".

עופר שגיב: "התוכנית תמשוך קונים לפריפרייה אך אני לא מאמין שהיא תצא לפועל"

עופר שגיב, מנכ"ל חברת מי-טל "מדובר על החזרת תוכנית המענקים כפי שהיתה בעבר. התוכנית יכולה למשוך קונים ליישובי הפריפרייה אך אני לא מאמין שבסופו של דבר התוכנית הזאת תצא לפועל. בכל מקרה, כדי שהתוכנית הזאת תצליח המדינה חייבת לשווק בצורה אינטנסיבית קרקעות כמו בכרמיאל, באר שבע וקריית שמונה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארנה פרי יחסי ציבור.