מפרסם: שלום תל אביב
תאריך: 01/09/2011 17:23
נושא: עיצוב, צרכנות
קטלוג איקאה 2012
קטלוג איקאה 2012
הודעה לעיתונות

1.25 מיליון בתים בישראל יקבלו את קטלוג 2012 של איקאה; הנושא המרכזי של הקטלוג השנה הוא פתרונות עיצוב לחללים קטנים

מסקר שערכה איקאה עולה, כי בשנים האחרונות חל שינוי בסיטואציית החיים בישראל,
אשר מאופיינת במגורים בחללים קטנים, צבירת רכוש ואי סדר
***
שטח בית ממוצא בישראל הוא 105 מ"ר; בממוצע יש 3.73 נפשות בכל משפחה ו- 2.4 ילדים; החדר הקטן ביותר בבית הוא חדר האמבטיה; ל- 66% מבני הנוער יש מחשב בחדר

***
מגוון הרהיטים והאביזרים באיקאה כולל השנה 7,746 מוצרים - כ-30% מהם חדשים

איקאה ישראל משיקה את קטלוג 2012 ה-12 במספר, תחת הנושא המרכזי – פתרונות עיצוב לחללים קטנים. הקטלוג יופץ לכ- 1.25 מיליון בתי אב בישראל בהשקעה של כ- 8.5 מיליון שקל.

מגוון הרהיטים והאביזרים בחנות עומד השנה על 7,746 מוצרים, מתוכם כ- 2,400 מוצרים חדשים, שייכנסו לחנות בארבעה סבבים לאורך השנה. בקטלוג מוצגים 2,661 פריטים מהמגוון מתוכם 600 חדשים. את המגוון המלא ועדכונים שוטפים לגבי מלאי המוצרים ניתן לראות באתר האינטרנט של החברה.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "מאז כניסתה של איקאה לישראל היא הורידה מחירים בכ- 10% בממוצע בכל מוצרי המגוון. השנה מחירי חומרי הגלם עלו בשיעור של 15% וכן עלות השינוע עלתה בשיעור של כ- 20%, עם זאת איקאה נמנעה מהעלאת מחירים לשנה הקטלוגית הקרובה".

גבאי הוסיף, כי הבחירה של איקאה להתמקד בקטלוג במתן השראה ורעיונות לעיצוב לחללים קטנים, נבעה ממחקר שהראה, כי בעולם כולו, לרבות בישראל, אנשים מתמודדים עם חללים הולכים וקטנים ועם הצורך למצוא פתרונות הן פונקציונאליים והן עיצוביים. איקאה, שמספקת מענה כולל בהקשר זה לכל חלקי הבית ופתרונות, מציגה מגוון רחב של רעיונות בקטלוג באופן שמעניק ללקוחות ערך מוסף רב בעיצוב ותכנון הבית, עוד לפני ההגעה לחנות". מסקר שערכה איקאה, 86% מהישראלים ציינו כי עיינו בקטלוג של השנה הקודמת לפחות פעם אחת.

כמדי שנה מחירי הקטלוג תקפים לשנה שלמה.

הבית הישראלי
לאורך השנה האחרונה ביקרו מעצבי איקאה במאות בתים בישראל, על מנת לחקור ולהבין את אופי הקהל הישראלי ואת צרכיו, בכל הקשור לריהוט ועיצוב הבית. מהמחקר עלה, כי בשנים האחרונות חל שינוי בסיטואציית החיים בישראל, אשר מאופיינת במגורים בחללים קטנים, צבירת רכוש וחוסר סדר. ממצאים עיקריים מתוך המחקר:

  • בממוצע יש 3.73 נפשות בכל משפחה
  • במשפחה ישראלית ממוצעת יש 2.4 ילדים עד גיל 17 החיים בבית
  • 49.4% מכלל משקי הבית בישראל הם של זוג עם ילדים
  • שטח בית ממוצע בישראל הוא 105 מ"ר ברוטו
  • גודל ממוצע של מטבח הינו 11.13 מ"ר
  • גודל ממוצע של חדר שינה הורים הינו 13.6 מ"ר
  • גודל ממוצע של חדר שינה ילדים הינו 11.5 מ"ר
  • גודל ממוצע של חדר עבודה הינו 10 מ"ר
  • גודל ממוצע של סלון הינו 20.3 מ"ר
  • גודל ממוצע של חדר אמבטיה הינו 4.08 מ"ר והוא מהווה את החדר הקטן ביותר בבית
  • ב 78% מהבתים יש לפחות חדר ילדים אחד
  • ב 95% מהבתים יש טלוויזיה בסלון
  • ל 66% מבני הנוער יש מחשב בחדר השינה
  • מאפיינים ייחודיים בבניה ישראלית: מרפסת שמש סגורה וממ"ד

הקטלוג השנה כולל 376 עמודים המציגים יותר תמונות להצגת פתרונות ורעיונות לעיצוב וארגון נכון של חלל קטן ויותר פתרונות אחסון ומוצרים חדשים, וזאת על מנת שיותאם למגוון רחב של קהלי יעד. זאת ועוד, קטגוריות חדרי המגורים, המטבחים וחדרי השינה מקבלות דגש בקטלוג, עם קולקציות חדשות, המציגות פתרונות חדשים לחללים קטנים וכן פתרונות לאחסון מדיה ולמחשבים נישאים, אשר נמצא כי נמצאים במרבית הבתים. קטגוריית כלי בית מאופיינת בכניסתם של מוצרים חדשים רבים עם דגש על מגוון מוצרים מקצועיים ואיכותיים לבישול ואפייה.

דוגמאות למוצרים שמחירם ירד
LACK – שולחן צד במגוון צבעים: 49 שקלים, לעומת 59 שקלים בשנה שעברה.
FILLSTA – מנורת שולחן בצבע כתום או לבן: 69 שקלים, לעומת 99 שקלים בשנה שעברה.
FARGRIK – סט כלים 18 חלקים בצבע לבן: 129 שקלים, לעומת 145 שקלים בשנה שעברה.
HEMNES – שידת 6 מגירות במגוון צבעים: 1295 שקלים, לעומת 1495 שקלים בשנה שעברה.
JOKKMOKK – שולחן אוכל עם 4 כסאות: 750 שקלים, לעומת 795 שקלים בשנה שעברה.

דוגמאות למוצרים חדשים

  • ארוחת בוקר הכוללת- קרואסון, קפה, לחמנייה, ריבה, חמאה, ביצה קשה, פרוסות גבינה צהובה, ופלחי עגבנייה ב- 9 שקלים.
  • SKUBB – קופסאות אחסון לנעליים בצבע סגול ב- 59 שקלים.
  • STENSROTP – עגלת מטבח ב- 795 שקלים.
  • EKTORP – כורסא עם ריפוד פרחוני בגווני הסגול ב- 1,595 שקלים.
  • TRIVSAM – מגוון כלי אוכל והגשה בצבע כחול כהה. טווח מחירים: 12-65 שקלים.
  • HOLMO - מנורה עומדת ב- 49 שקלים.

קטלוג ללקוחות המחלקה העסקית
לאור הצלחת פורמט הקטלוג XL, השנה תורחב הפצתו לקהל גדול יותר של המחלקה העסקית והוא יופץ ל כ- 900 לקוחות המחלקה וללקוחות פוטנציאליים, וכן יוצג גם בעמדות שונות ברחבי החנות לעיון המבקרים. לדברי גבאי, המחלקה העסקית, אשר החלה פעילותה לפני 7 שנים, רשמה גידול מרשים של כ- 17% במכירות במהלך שנת 2011, לעומת שנה קטלוגית מקבילה.

איקאה ירוקה יותר
כמו בכל שנה, גם השנה איקאה ממשיכה את תרומתה לשמירה על איכות הסביבה. מזה כשלוש שנים איקאה פועלת לעידוד הפסקת צריכת שקיות פלסטיק בחנות והחלה למכור את השקיות במחיר חצי שקל לשקית קטנה ושקל לשקית גדולה, כשבמקביל הוזילה את מחיר הסלים הכחולים הרב פעמיים ל-3 שקלים, עליהן מבטיחה אחריות לכל החיים. החל מספטמבר 2008 ועד היום נרכשו מעל ל- 530 אלף סלים כחולים, כאשר כל ההכנסות ממכירת השקיות מועברות לתרומה. מהלך זה הביא לירידה של כ- 90% בצריכת שקיות הפלסטיק ולחיסכון סביבתי של אלפי טון פסולת פלסטיק.
בנוסף, איקאה הרחיבה השנה את מגוון המוצרים הממוחזרים והידידותיים לסביבה: מוצרים מחומרים ממוחזרים העשויים משאריות של חומרי גלם כגון עץ ובד הנותרים מתהליכי הייצור השונים ונחשבים על ידי רבים לפסולת; פחים לאיסוף ומיון אשפה למחזור, נורות חוסכות אנרגיה (CFL, הלוגן ונורות LED), מנורות סולאריות; מגוון רחב של פתרונות ומוצרים להקטנת צריכת המים ועוד.

גבאי: "מוצרי איקאה מיוצרים תוך התחשבות מקסימאלית באיכות הסביבה ומתוך אחריות חברתית, הכוללת חסכון במשאבים, שימוש בחומרים ידידותיים לאדם ולסביבה ודאגה לזכויות האדם".

ככלל, איקאה נוקטת במדיניות ירוקה בכל תחומי פעילותה ופועלת לשמור על איכות הסביבה באמצעות תהליכי הייצור, המוצרים שהיא מפתחת ומוכרת והטמעת מדיניות ירוקה בחנויות ובקרב עובדיה. בין הפעילויות שמבצעת: מחזור בחנויות, במסעדות ובמשרדי הרשת; הקניית הרגלי חסכון משאבים ואנרגיה במשרדי החברה ובחנויות; התקנת חסכמים בשירותים; מיון פסולת; הצבת מתקני איסוף סוללות ברחבי החנות; שימוש בנורות חשמל פלורוסנטיות החוסכות עד 75% מצריכת החשמל ומחזיקות מעמד פי 10; הוספת מנה אורגנית לתפריט המסעדה לטובת הלקוחות.

קטלוג איקאה מודפס השנה ב- 210 מיליון עותקים, ב- 30 שפות, ב- 38 מדינות ברחבי העולם. הקטלוג הינו הכלי השיווקי העיקרי של איקאה ומהווה כמחצית מתקציב השיווק של איקאה ישראל. מסקר שנערך לאחרונה בישראל על-ידי איקאה עולה, כי 86% מהישראלים עיינו בקטלוג, ורובם אף ציינו כי הוא מסייע בהכנה ותכנון לקראת הביקור בחנות מעניק השראה לעיצוב הבית. מנתוני הסקר ניתן לזהות מגמה של שמירת הקטלוג לאורך שנים ושימוש בו כמגזין עיצוב מן השורה.

אחריות מוצרים
מתוך אמונה במוצריה, איקאה מאפשרת ללקוחותיה ליהנות מתקופת אחריות ארוכת שנים למוצרים מהמחלקות השונות:

  • ארונות מטבח: 12 שנות אחריות
  • מסגרות הריהוט לישיבה במחלקת חדרי מגורים: 10 שנות אחריות
  • מזרנים: 15 שנות אחריות
  • בקטגוריות מערכות קיר ואבזור פנים, ספריות ואחסון מדיה, ריהוט משרדי אחריות ל- 5 שנים.
  • ריהוט לאמבטיות: 5 שנות אחריות
  • ברזים: 3 שנות אחריות
  • סכיני SLITBAR ואביזרי בישול ממשפחות FAVOTIT ו- IKEA 365: 3 שנות אחריות

אתר איקאה
אתר איקאה נחשב לאתר הקמעונאות הפופולארי ביותר בישראל. באתר ניתן לחפש מוצרים לפי שם / צבע / מידה / מחיר וכו', לצפות בקטלוג ולשתף פרטים ממנו ברשתות החברתיות, לברר מלאי של מוצרים ולפנות לשירות הלקוחות של החנות. מספר הכניסות היומי הממוצע לאתר בשנת 2011 הינו כ 12,735 כניסות, גידול של כ 20% לעומת שנה שעברה. זמן השהייה הממוצע באתר עומד של 6.5 דקות. זאת ועוד, הקטגוריות הנצפות ביותר בשנת 2011 היו ספריות ואחסון, ספות, חדרי שינה, פינות אוכל ו"כיצד להגיע?".

אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת 323 חנויות ב-38 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ -23.8 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.2010. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 699 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים – בשנה שעברה הודפסו 201 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך.בישראל פועלת הרשת מאז אפריל 2001, באמצעות שתי חנויות- במחלף פולג בנתניה ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון. בימים אלו פועלת רק החנות בראשון-לציון, חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה במרץ 2010. צפי פתיחת החנות בנתניה תהיה ברבעו הראשון 2012.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שלום תל אביב.