מפרסם: שלום תל אביב
תאריך: 15/09/2011 14:50
נושא: עיצוב, צרכנות
שולחן חג מעוצב של איקאה
שולחן חג מעוצב של איקאה
הודעה לעיתונות

טיפים לעיצוב שולחן החג מאת מעצבת איקאה: התאמת צבעים, אביזרים משלימים ובדים ליצירת אווירה חגיגית

לקראת ראש השנה וחגי תשרי, שוש ערמון, מעצבת ראשית באיקאה ישראל, מעניקה טיפים לעיצוב שולחן החג, ליצירת אווירה חגיגית ומזמינה:

  • עיצוב בצבעים - לבחירת הצבעים משמעות רבה בעיצוב השולחן. צבעי השולחן משפיעים על החושים טרם הגשת המזון. על כן, רצוי לבחור בצבעים נעימים לעין המשתלבים יחד, וכן כדאי לתת את הדעת לגבי סוג המזון המוגש: דג סלמון ורוד, לדוגמא, מתאים ביותר על צלחת לבנה או שקופה. בנוסף, לא לחשוש לערבב צבעים. לדוגמא- לשלב שולחן בצבע חום כהה או עץ יחד עם כיסאות לבנים.
  • נרות - נרות יוצרים אוירה נעימה ומיוחדת וניתן ליצור בעזרתם סוגי אווירה שונים. הדבר תלוי בסוג התאורה, הצבעים והאווירה הסובבים אותם. ניתן להשיג נרות בצבעים, גבהים ועוביים שונים ברמות מחיר שונות. רצוי להשתמש בנרות שאינם מטפטפים בכדי לשמור על אסתטיות סביב השולחן.
  • פרחים - פרחים מעניקים תחושה חגיגית, וסוגי הפרחים וצבעיהם מעניקים רושם מגוון להשלמת האווירה. ניתן להשתמש גם בפרחים מלאכותיים, שנשארים לאורך זמן.
  • טקסטיל – מוצרי טקסטיל כגון: מפה, מפיות וכריות מושב, מרככים את האווירה. בנוסף למוצרים אלו, לעיטור השולחן ניתן להיות יצירתיים ולהניח פנל של וילון בתור מפה ו/או לשלב בין השניים, היות ושכבות תמיד יוצרות מראה עשיר ומעניין יותר. זאת ועוד, ניתן לתפור כיסויים לכיסאות ולחבוק אותם בחבל יפה או סרט צבעוני. הבד יכול להיות תואם למפיות או למפה וכך הלבשנו את כל השולחן בבגדי חג חדשים וחגיגיים.
  • פירות – ניתן להשתמש בפירות לקישוט מרכז השולחן או בתוך צלוחית שקופה או בתוך כוס יין רחבה. לדוגמא-תפוחים, תמרים, רימונים, ענבים.
  • מסגרות – ניתן לקשט את השולחן במסגרות תמונה על רגל, בתוכן נשים גלויות יפות עם שמות המוזמנים לסעודה או עם תמונות של בני המשפחה והחברים המסובים.
  • צנצנות – ניתן לפזר צנצנות זכוכית בגדלים שונים (ללא מכסה) במרכז השולחן ובתוכן לשים- נרות, פירות, פרחים או חלות דבש קטנות.
  • תשומת לב מיוחדת לילדים - ילדים הינם חלק בלתי ניפרד מהארוחות המשפחתיות ותמיד מוסיפים עניין ופעילות בזמן הארוחה, על כן יש לחשוב גם עליהם בזמן עריכת השולחן:

o התאמת הסט - על מנת לשתף את הילדים בארוחה ולגרום להם לשבת ולסעוד ביחד עם כולם יש לערוך גם להם את מקומם בשולחן באופן מושקע, מיוחד ומזמין. ניתן לעשות זאת בדרך שלא תפגע בעיצוב הכללי של השולחן אלא תשתלב בו. לדוגמא, ילדים בד"כ יבקשו לשתות מכוס היין "כמו הגדולים" וירצו לשבת במקום מעוצב בדיוק כמו המבוגר היושב לצידם. כיום יש הרבה כלי פלסטיק רב / חד פעמיים בעיצובים מיוחדים ובמחירים סבירים הניתנים לשילוב עם סרביס יוקרתי בצורה חיננית.
o גובה הכסא - יש ליחס חשיבות לגובה המושב של כיסא הילדים לנוחיותם, על ידי פתרונות יצירתיים כגון בוסטר מהרכב או קופסא הפוכה מרופדת על הכסא הרגיל של פינת האוכל.
o פעילות בזמן הארוחה - כדאי להעסיק את הילדים בזמן הארוחה בפעילויות שונות תוך כדי הישיבה לשולחן כך שהמבוגרים יוכלו לסעוד בנחת. לדוגמא, אפשר להכין לכל ילד קופסת/סלסלת הפתעות יפה אשר תכלול גם מיני פעילויות יצירה קלים כגון דפי צביעה בנושא החג, תשבץ וכו'
o הכנה משותפת של הארוחה - שיתוף הילדים בהכנת הארוחה ובעריכת השולחן יוצרת בקרבם הזדהות וגאווה ונכונות לשתף פעולה במהלך הארוחה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שלום תל אביב.