הודעה לעיתונות

פולכרום של מעין השלימה סבב השקעה של 3 מ' ד': השקעה ראשונה בישראל מקרן קוריאנית

פולכרום של מעין ונצ'רס ממשיכה לייצר ערך - קרנות מקוריאה ומאוסטרליה משקיעות בחברה 700 אלף דולר וסוגרות סיבוב השקעה של 3 מיליון דולר לפי שווי לפולכרום של 8.5 מיליון דולר. שווי הגיוס מהווה עליית ערך של קרוב ל - 100% תוך פחות משנתיים

מעין ונצ'רס (ת"א: מעין) הודיעה היום כי חברת פולכרום ס.פ. חומרים בע"מ (מוחזקת בכ – 22.7%), העוסקת בהשבחת חומרים מרוכבים באמצעות ננו טכנולוגיה חדשנית, המבוססת על תגליות של פרופ' עודד שוסייב ופרופ' אריה אלטמן, חתמה על הסכם עם שתי קרנות זרות, על השקעה של 700 אלף דולר לפי שווי של 8.5 מיליון דולר אחרי הכסף, המהווה עליית ערך של קרוב ל - 100% תוך פחות משנתיים וקרוב ל- 400% תוך פחות מחמש שנים. הגיוס הנוכחי משלים את סבב ההשקעה השני של החברה בהיקף כולל של כ-3 מיליון דולר. המשקיעות הינן קרן L&S, קרן השקעות קוריאנית, שממשלת קוריאה בין המשקיעות בה, המשקיעה בחברות טכנולוגיה בתחילת דרכן וקרן בבעלות Albany Capital של משפחת אלטר מאוסטרליה.

גיא רוזן, יו"ר מעין ונצ'רס: "הצטרפותם של שני גופים בינלאומיים מובילים כמשקיעים בחברת פולכרום, מהווה עדות ניצחת לעניין העצום שמעוררת הטכנולוגיה המהפכנית שפיתחה החברה, בכל רחבי העולם. זהו הגיוס החיצוני החמישי בחברות מעיין מתחילת השנה, דבר המעיד כאלף עדים על בשלות החברות ופוטנציאל הצפת הערך הגדול שגופי ההשקעה השונים מזהים בהן".

אביעד פרידמן, יו"ר פולכרום: "הטכנולוגיה הייחודית של פולכרום אשר פותחה על ידי צוות מדענים הכולל את פרופ' עודד שוסייב, פרופ' אריה אלטמן, ד"ר אמנון וולף וד"ר יצחק שליו, מעוררת עניין רב בקרב חברות תעשיה רבות. כמו כן זוכה החברה לעניין רב מצד משקיעים אשר זיהו את הערך והפוטנציאל הכלכלי הטמון בחברה. יתרון מרכזי בהשקעה של קרן L&S נובע מיכולתה לקדם במהירות את החדשנות של פולכרום ומיסחורה באמצעות חברות תעשיה קוריאניות".

נמרוד ליטבק, מנכ"ל פולכרום: "אנו צופים כי בעתיד, כל רכיב מחומרים מרוכבים שיבנה בעולם, יכלול את הטכנולוגיה המהפכנית של החברה. השימוש בטכנולוגיה של פולכרום מביא לשיפור כה גדול בתכונות המכאניות של הרכיבים, והעלות כל כך נמוכה, שזה פשוט מחויב המציאות. כבר היום אנו נמצאים בקשר עם חברות רב לאומיות, המוכרות במיליארדי דולרים, לקוחות אשר מחפשים פתרונות שרק הטכנולוגיה של פולכרום יכולה לספק להם. לאחר פיילוט מוצלח של יכולת ייצור תעשייתית, אנו נערכים לקראת שלב המכירות".

ג'ייסון לי, מנהל בקרן L&S, המיוצגת על ידי בית ההשקעות Yonaco : "לפני מספר חודשים השתתפנו בכנס קוריאה השנתי בישראל והוקסמנו מחברות ישראליות חדשניות רבות, ואנו מאמינים שישנו פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין חברות קוראניות וחברות טכנולוגיה ישראליות. לאחר שבחנו מגוון חברות החלטנו שההשקעה הראשונה שלנו תהיה בפולכרום לאור הטכנולוגיה הייחודית והיותה מודל מצוין לשיתוף פעולה בין המדינות במגוון תעשיות. אנו ממשיכים לפעול ביחד עם השותף העסקי שלנו בישראל, קבוצת Yonaco, להשקעות נוספות בישראל".

רו"ח איציק יונה, מנכ"ל ומייסד בית ההשקעות Yonaco: " זהו יום חג ליחסים הכלכליים של קוריאה וישראל עם השקעה ראשונה מזה שנים של קרן הון סיכון קוריאנית בחברת טכנולוגיה ישראלית. הערך המוסף של ההשקעה בא לביטוי עם יציאת הנהלת פולכרום לסבב פגישות בתעשיות העילית של קוריאה, ביוזמת L&S ".

את פולכרום, שהחלה לפעול במסגרת אתר רותם בשלהי 2007, מובילים כיום מר אביעד פרידמן כיו"ר החברה ומר נמרוד ליטבק כמנכ"ל החברה.

אודות פולכרום
צוות הפיתוח הטכנולוגי והמדעי של פולכרום פיתח ננו-טכנולוגיה חדשנית לייצור חומרים מרוכבים עם תכונות משופרות ובעלות נמוכה. תחום החומרים המרוכבים מבוסס על בדי פחמן(carbon fiber), בדי זכוכית (fiber glass) ובדי קוולאר. הטכנולוגיה המהפכנית של פולכרום, משפרת את ביצועי החלקים הנבנים מחומרים מרוכבים אלו לשימוש בתעשייה, תעופה וחלל, תעשיית הבניין, תחבורה וים, אנרגיה ירוקה (קלין-טק) ושוק מוצרי הספורט. שוק החומרים המרוכבים מוערך היום ב- 21 מיליארד דולר. שיפור הביצועים וההורדה במשקל הנובעת מכך, מביאים לחיסכון בעלויות, חיסכון בזמן הייצור של רכיבים הנבנים מחומרים אלו, כמו גם חיסכון בצריכת הדלק של רכבים הנבנים בטכנולוגיה של פולכרום. שיפור מהפכני של התכונות המכאניות והחיסכון במשקל הרכיבים, מושג על ידי תוספת קטנה ביותר למחיר הרכיבים. למרות החדשנות, ייצור מוצרי החברה נעשה בשיטות תעשייתיות סטנדרטיות, ללא פיתוח תהליכים חדשים ויקרים. פולכרום משתפת פעולה עם מפעלים מהגדולים בעולם לייצור בדים מבניים, רכיבים ו/או חלקים מחומרים מרוכבים. חלק מהפיתוח התעשייתי נעשה במפעל הטקסטיל הוותיק, כיתן דימונה, שם על פי הנחיות פולכרום, מפותח תהליך הייצור של חומרים מהמתקדמים ביותר בעולם, לתעשיות העומדות בחוד החנית של הנדסת התעשייה העולמית.

אודות מעין ונצ'רס
מעין ונצ'רס הינה חממה טכנולוגית מופרטת, המשקיעה בחברות הזנק בתחילת פעילותן. החברה נוסדה בשנת 1996, הופרטה בשנת 2003 והונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בסוף שנת 2005. החברה מתמחה במיזמים עתירי טכנולוגיה בשלבים המוקדמים, בתחומי התוכנה וה - IT, המכשור הרפואי והתעשייה. תחת מעין ונצ'רס והחממות בבעלותה: חממת עומר, חממת איריס ואתר דימונה, פועלות כ – 35 חברות.

אודות L&S
L& L&S מנהלת מספר קרנות הון סיכון שהוקמו ביוזמה ובמימון ממשלתי קוריאני ובשיתוף המגזר הפרטי. על בעלי המניות והמשקיעים בקרן נמנים מנהלים בכירים וחברות ממגזרי התעשיה המובילים של קוריאה (מוליכים למחיצה, טכנולוגיות מידע, מסכים ,תקשורת סלולרית , כלי-רכב ומדיה) ועיקר ההשקעות מבוצע בחברות טכנולוגיה בתחילת דרכן. הקרן מרחיבה את השקעותיה גם לתחום הקלינטק ופועלת באמצעות שותפים בישראל, ארה"ב ואירופה. לאחרונה נבחרה הקרן לנהל שתי קרנות יוקרתיות שהוקמו ביוזמה ממשלתית - קרן KVIC וקרן MKE של המשרד לכלכלת ידע הקוריאני. L&S נבחרה לאחרונה על ידי MKE לנהל מטעמו תכנית מנטורינג לחברות הזנק קוריאניות ביוזמה ובמימון ממשלתיים.

אודות Yonaco
קבוצת Yonaco הוקמה בשנת 2003 כבוטיק השקעות וייעוץ המתמחה בסגירת עסקאות ובניית עסקים עבור לקוחות ישראלים וקוריאנים. החברה פועלת ממשרדים בתל אביב ובסיאול.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.