מפרסם: רוזנטל תקשורת
תאריך: 18/07/2012 13:53
נושא: פרסום ושיווק
הודעה לעיתונות

'Dentsu', סוכנות הפרסום היפנית הגדולה בעולם , רוכשת את קבוצת המדיה Aegisתמורת 4.9 מיליארד דולר

זוהי הרכישה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה ע"י ענקית הפרסום היפנית Dentsu,אשר פועלת בשנים האחרונות להרחבת הפעילות וההשפעה בשווקים הגלובליים.

עסקת ענק נחתמה בימים אלו בין חברת הפרסום העולמית “Dentsu”, שהודיעה על רכישת קבוצת “Aegis“ תמורת סכום כולל של 4.9 מיליארד דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה ע"י ענקית הפרסום היפנית, אשר פועלת בשנים האחרונות להרחבת הפעילות וההשפעה בשווקים הגלובליים.

קבוצת ”Aegis”, מסרה כי מנהליה תמכו פה אחד בעסקה בפני בעלי המניות. על פי התחזיות, העסקה תושלם ככל הנראה עד הרבעון האחרון של השנה הנוכחית. בהודעה על הרכישה נמסר כי לא צפויים שינויים במבנה הניהולי של “Aegis”, וכי המנכ"ל והשדרה הניהולית צפויים להישאר בתפקידם הנוכחי.

מנכ"ל “Aegis“ , ג'רי בוהלמן, מסר בתגובה כי: "עקב הרכישה, שתי החברות מהוות כעת את סוכנות הפרסום מס' 1 באזור אסיה – פאסיפיק, ומס' 2 במערב אירופה. הסוכנות היא בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר בארה"ב".

מנכ"ל “Dentsu”, טאדאשי אישיי, אמר: "החזון המשותף לשתי הקבוצות הוא לבנות גוף תקשורת גלובלי ממוקד לקוח, תוך חתירה לחדשנות עסקית לטובת לקוחות החברה".

ישראל היא אחת מ – 80 המדינות בהן פועלת קבוצת Aegis. הזרוע הישראלית של הקבוצה היא Carat Israel, חברת המדיה העצמאית הגדולה בישראל, המתמחה בתכנון, רכישה ומחקר מדיה.

צבי שדה, מנכ"ל Carat Israel: "אנו מברכים על העסקה אשר תעמיק את דריסת הרגל הבינלאומית של הקבוצה בעולם בכלל ובנוסף תחזק הן את הפוזיציה והן פוטנציאל הצמיחה של החברה בישראל בפרט".

מידע כללי:

“Aegis” היא אחת מקבוצות המדיה והפרסום הגדולות בעולם. "Carat" חברת הבת של Aegis זכתה בתחילת השנה בתקציב המדיה הגלובאלי של GM בגובה 4 מיליארד דולר.

לקוחותיהם המשותפים של “Dentsu” ו-“Aegis” כוללים כ- 75 מתוך 100 המפרסמים המובילים בעולם.

ראש החטיבה שלNetwork” Dentsu", הכוללת בתוכה את כל הסוכנויות בשווקים מחוץ ליפן, ציין כי המחיר הגבוה של העסקה הינו הוגן למדי, היות ומדובר בחברה שמובילה את השוק הן מבחינת צמיחה והן מבחינת תוצאות.

“Aegis” מורכבת מ- 5 חטיבות המורכבות מהחברות הבאות:“Vizeum”, “Postrescope”, “Isobar”,“iProspect” ,“Carat”. בחברה מועסקים למעלה מ-12,000 עובדים בלמעלה מ-80 מדינות, אשר יחברו ל-21,600 העובדים של “Dentsu”.

ל-“Dentsu” נציגות ב-29 מדינות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רוזנטל תקשורת.