צילום מסך של משחק המשתתף בתחרות
צילום מסך של משחק המשתתף בתחרות
צילום מסך של משחק המשתתף בתחרות
צילום מסך של משחק המשתתף בתחרות
פסל  הפרס - טקס פרסי משחק השנה Awards GameLS ,
פסל הפרס - טקס פרסי משחק השנה Awards GameLS ,
הודעה לעיתונות

GameIS 2012 - הכנס השנתי של תעשיית המשחקים הדיגיטליים הישראלית, לראשונה בסינמטק חולון

הכנס השנתי של תעשיית המשחקים הדיגיטליים הישראלית GameIS 2012 וטקס פרסי משחק השנה Awards GameLS , השנה לראשונה בסינמטק חולון ב 19.12.12

משחקי ראווה, תערוכות ותצוגות מהתחום, הרצאות עם מרצים מהארץ ומהעולם, סקירות של משחקים ישראלים מהשנה החולפת, טורניר שחקנים מקצועי , טקס פרסי משחק השנה GameIS Awards ועוד.

כנס " " GameIS 2012 יתארח השנה לראשונה בסינמטק חולון, ששם לו למטרה לעודד את היצירה ואת השיח בתחומי הניו מדיה בישראל ולבחון את נקודות המפגש בין עולם האמנות ובין עולם הטכנולוגיה, זאת דרך פעילותו השוטפת ודרך אירוע שנתי, פסטיבל Print Screen לתרבות דיגיטלית.

מה בתוכנית?

משחקי מלחמה: דובר צה"ל חושף את הצד שלו במערכת ההסברה האחרונה
הרצאה בלעדית - כיצד שילב דובר צה"ל Gamification (משחוק) במערך ההסברה באינטרנט, ודחף את הגולשים עצמם לנהל את המלחמה על ההסברה.
בעולם בו תוצאות המלחמה נקבעות גם ואולי בעיקר בזירה התקשורתית, המלחמה על דעת הקהל היא אולי החשובה מכל. אך מנגד, שלל הכלים הטכנולוגיים כיום והמיידיות שלהם לא מאפשרים לידה הארוכה של צה"ל להיות בכל מקום וירטואלי. לצורך כך צה"ל צריך לגייס בצורה יעילה גולשים שמוכנים לעזור להפיץ את האמת של ישראל בסיפור, ולספק להם את המידע המלא.

בחשיפה ציבורית ראשונה של רב"ט עדו טל וסגן אלה ברזילי, מפתחים בדובר צה"ל בחטיבת הניו-מדיה, יסופר כאן על סיפור ההצלחה של מנגנון ה-IDF Ranks, משחק באתר דובר צה"ל שמטרתו להגביר את מעורבות הגולשים, ע"י מערכת דרגות וירטואליות המוענקות לקהילה, ולעזור במאמצי ההסברה של צה"ל ושל ישראל.

איך הופכת יצרנית פינבול למפתחת סדרת משחקי Battlefield הפופולארית?
*** הרצאת אורח מחו"ל***
דניאל מטרוס, מסטודיוDICE , חברת בת של Electronic Arts והמפתחת של סדרת משחקי Battlefield הפופולארית, יספר לנו את סיפורה של חברת DICE, משורשיה בשנות ה-90 כיצרנית משחקי Pinball ועד לביסוסה כחברת ענק כיום, יחשוף חומרים וקונספטים מוקדמים של משחקי החברה, יספר על השינוי ב- DICE עם כניסתה של EA לתמונה, וייגע בניהול הסיכונים ושמירה על פרופורציות בשלבים הראשונים להקמת חברה.
במסגרת עבודתו, אחראי דניאל על ניהול הסטודיו מול קהילת השחקנים העצומה של המשחק Battlefield 3 והוא מגיע עם רקע עשיר כגיימר תחרותי שייצג בעבר את גרמניה ושבדיה בתחרויות ספורט אלקטרוני.

הראה לי את הכסף: מונטיזציה וכלכלת משחקים
רוב המפתחים יוצרים משחקים בשביל האמנות. אבל מפתחי משחקים בסופו של דבר צריכים גם לאכול. במושב נשמע מגוון הרצאות בתחום המונטיזציה ויסקרו דרכים שונות באמצעותן ניתן לגרום למשחק שלכם להכניס גם כסף: היבטים משפטיים של כלכלות וירטואליות, טעויות בניהול כלכלות במשחקי מובייל, מרצ'נדייז במשחקים ונושאים אחרים. במסגרת המושב יתקיים גם פאנל עם שאלות ותשובות מהקהל. הפאנל בחסות חברת Taptica.

לא רק משחק ילדים: תעשיית המשחקים הדיגיטליים היא תרבות לכל דבר
בשנים האחרונות גם בישראל עדים לכך שמשחקים הם יותר מנישה בלבד, ותעשיית המשחקים הפכה לאחת מתעשיות הבידור הגדולות בעולם. סביב משחקי וידאו התפתחה תרבות שלמה, וככזו יש גם לבחון אותה בעיניים ביקורתיות ואקדמיות.
במסגרת המושב נסקור נושאים בוערים כמו סקסיזם במשחקים, ונחשוף את הקהל לספורט אלקטרוני. בנוסף, בחסות e-Srael יוצגו בכנס עצמו משחקי ראווה של שחקנים מקצועיים ב-Starcraft 2 וב- Counter Strike, מהמשחקים התחרותיים הפופולאריים בעולם.

בציר 2012: משחקים חדשים על המדף
במסגרת המושב תוכלו לקבל טעימות קצרות ממפתחים ישראלים שיציגו משחקים שפותחו השנה, ביניהם גם כאלו שזכו בפרסים בתחרויות בינלאומיות. בנוסף, תוכלו לשמוע וללמוד מחברות ישראליות כמו Spiky Snail ו - Sidekick Studios שהצליחו לעבור השנה את המשוכה של פיתוח משחקים לקונסולות ועבדו מול מפיצות בינלאומיות גדולות כגון מייקרוסופט, במסגרת פאנל שיערך בנושא. המושב בחסות חברת Tacticsoft.

תעשיית המשחקים הגרמנית כנקודת תצפית על התעשייה הישראלית
*** הרצאת אורח מחו"ל***
מיכאל לייב הוא יועץ בנושאי ניו מדיה ב-medienboard של ברלין, ואחד מהאחראים על אירוע הDGT - אירוע מפתחי המשחקים השנתי של גרמניה. הוא מרצה מוביל אשר השתתף בשלל כנסים בינלאומיים בעולם.
במסגרת ההרצאה שלו יסקור מיכאל את תעשיית המשחקים בגרמניה ואת השוק הגרמני למשחקים דיגיטליים, ידבר על היבטים תרבותיים ועסקיים יחודיים לגרמניה, ויספר על שיתופי פעולה אפשריים של חברות ישראליות וגרמניות וכן על אווירת הסטארט-אפ התוססת של ברלין.

פיתוח לחלונות 8 וחלונות RT- בחסות מיקרוסופט
במסגרת מושב פיתוח המשחקים של הכנס יועברו הרצאות על מגוון כלי פיתוח שונים ופופולאריים כמו Unreal Development Kit, Adobe Air ו-Blender. אך אחד משיאי השנה הוא יציאת מערכת ההפעלה חלונות 8 ושלל הכלים שמיקרוסופט מציעה למפתחים: מכלי הפיתוח עצמם ועד למערכת הפצת התוכן המובנית במערכת ההפעלה. בין היתר נשמע במושב על פיתוח משחקי HTML5 לחלונות RT, ועל פיתוח משחקים לחלונות 8 ב-cocos2dx.

עיצוב חווית שחקן
מעצבי משחקים, או בשמם הלועזי Game Designers, מביימים ומעצבים את חווית השחקן במשחק. במושב זה נתמקד במספר נקודות העולות במהלך שלבי העבודה של מעצב המשחק: כיצד משתמשים במוות בתור מכניקת משחק? כיצד מעצבים משחק באנימציית Stop Motion? נושאים אלה ועוד יועלו במושב המיועד גם למעצבי משחקים וגם לקהל הרחב אשר מעוניין להרחיב אופקים בנושא. במסגרת המושב תערך הרצאה בשיתוף עם פסטיבל PrintScreen על ה-lonely player, וכיצד מעצבי משחקים מפיגים את הבדידות במשחקים המיועדים לשחקן בודד. מושב עיצוב המשחקים בחסות חברת Playtika.

תחרות GameIS Awards 2012
התחרות השנתית למפתחי משחקים בישראל, הכוללת את חלוקת פרסי ה"פסילון" וכן פרסים לזוכים מנותני החסות שלנו (מיקרוסופט,Utest, בירה שפירא, אולפני גל קול, Taptica ,Tacticsoft ).
גם השנה נשלחים לתחרות מעל ל-100 משחקים ראויים שיתמודדו בשלל קטגוריות שונות, ויקשו על השופטים את הבחירה. ברשימת השופטים המאוד מכובדת תוכלו למצוא את גיא מר (הדג נחש), רן אלמליח (כנסיית השכל) ונציגנו הבינלאומי D.J.Skazi, שישפטו בקטגוריית הסאונד.

מה עוד?
תערוכות משחקים במבואה – פרויקטים נבחרים מהמכון הטכנולוגי בחולון ומהתוכנית לפיתוח משחקים בבית ברל.
תערוכת Israel Game Art המציגה הדפסים של מבחר יצירות גראפיות מתוך משחקים ישראליים בכל רחבי הסינמטק. ניתן לשלוח עבודות לכתובת זו.
נטוורקינג ומשבצת דרושים לחיפוש עובדים או עבודה בתחום
הקרנת סרטונים ישראליים הקשורים לתחום
עמדות משחקי מחשב וקונסולות הפתוחות לקהל הרחב כנגד מיטב השחקנים המקומיים

לפרטים נוספים: http://gameis.org.il/
לרכישת כרטיסים: http://tinyurl.com/boaur4j

מי עומד מאחורי הכנס?
קהילת GameIS התגבשה במהלך חמש השנים האחרונות במטרה לרכז את הפעילות הארצית בתחום משחקי המחשב. בתקופה זו עסקה הקבוצה בקידום התעשייה המקומית, בדגש על יצירת מודעות לתחום, מפגשים מקצועיים, קיום אירועים חברתיים, מתן עזרה הדדית, גיוס חסויות וכד'. הקהילה, שהתפתחה מרשימת תפוצה מצומצמת לקהילת פייסבוק המונה כ-2000 חברים, מהווה ארגון גג למפתחי המשחקים בארץ ומקיימת מגוון של אירועים ופעילויות על פני השנה.
בשנת 2011 הוקמה גיים איז, עמותת תעשיית המשחקים הדיגיטליים בישראל (ע"ר), עמותה בפיקוח עורך דין המנוהלת כחוק ע"פ תקנון; העמותה היא מלכ"ר ופעילות החברים בה הינה התנדבותית.
לפרטים נוספים: אתר עמותת HYPERLINK "http://gameis.org.il/"GameIS

הכנס יתקיים ביום רביעי ה 19/12/12
בין השעות 10:00 – 21:00 בסינמטק חולון.

כרטיסים ניתן לרכוש:
קופת הסינמטק: 03-5021552
באתר סינמטק חולון: www.cinemaholon.org.il

מחיר כניסה לכנס (יום מלא) 150 ₪.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.