מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
מתוך הסרט "גן עדן" צילום דניאל קדם
הודעה לעיתונות

"קולנוע פוגש מציאות" סדרת הקרנות של סרטי יוצרים מהפריפריה-בתל-אביב במסגרת פרויקט "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי

"קולנוע פוגש מציאות" -
סדרת הקרנות של סרטי יוצרים מהפריפריה- בתל אביב
במסגרת פרויקט "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי

הסרט הראשון לשנת 2013 :
"גן עדן" – סרטו של רן טל –
זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים 2012

7.2.13, שעה 20:00, אודיטוריום בית הבנק הבינלאומי,
שדרות רוטשילד 42, תל אביב
הכניסה לקהל הרחב חופשית, ללא תשלום

פרויקט "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי מעלה סדרת סרטים: "קולנוע פוגש מציאות" - במסגרתה יוקרנו סרטים דוקומנטריים שנוצרו בפריפריה. את הסדרה אוצרת ומנחה יעל שוב .

בסדרה יוקרנו השנה חמישה סרטים שנוצרו מחוץ לתל אביב: "במקומות שבהם עדיין יש אדמה חשופה ועליה מתהלכים לא רק אנשים וחיות המחמד שלהם, אלא גם שאר בעלי חיים. הסרטים מתארים קשרים מגוונים בין אנשים לסביבותיהם ולשכניהם מכאן ומשם, לאורן המשתנה של שעות היום ועונות השנה". יעל שוב אוצרת הסדרה.

"תרבות וקהילה בבינלאומי" – הפרויקט הקהילתי של הבנק הבינלאומי פועל מזה כשלוש שנים ושם לו למטרה לעודד ולקדם יצירה אמנותית איכותית מהפריפריה ולהעניק לה הזדמנות לחשיפה בלב תל אביב. במסגרת הפרויקט מועלים אירועים מעולם הקולנוע, המוסיקה, התיאטרון, המחול ועוד. כל האירועים מתקיימים להנאת הציבור הרחב וללא תשלום באודיטוריום בית הבנק בשדרות רוטשילד 42 בתל – אביב.

את הסדרה יפתח "גן עדן"- סרטו הדוקומנטרי של רן טל, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים 2012, והוא יוקרן ביום ה', ה-7.2.13 בשעה 20:00, באודיטוריום בית הבנק הבינלאומי, רוטשילד 42, תל אביב.

"את ילדותי העברתי לא רחוק מהסחנה. חמשת הקילומטרים בין הקיבוץ בו גדלתי לגן היו קצרים מאד. קיצים שלמים העברתי בין הבריכות הקסומות. הכרתי כל שביל וכל מערה. אפשר לומר שהרגשתי שם בבית. עם השנים כולם דרשו את חלקם על פיסת הדשא. דברים רבים החלו להשתנות. יום אחד נוסף שער ואחריו גדר, ומייד אחר כך נדרשו כבר דמי כניסה. גם המתרחצים הרבים שהגיעו נראו אחרת, דיברו אחרת ואפילו האוכל שלהם היה שונה. הרגשתי שגורשנו מגן העדן".
כך מסביר רן טל, יוצר הסרט הדוקומנטרי "גן עדן", את הרקע האישי לסרטו - זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים 2012.

"גן עדן" הוא סיפורו של גן השלושה, הידוע גם כ"סחנה" - אחד הפארקים הגדולים, המפורסמים והמתויירים ביותר בישראל. במשך אביב, קיץ, סתיו וחורף של שנה אחת שלמה עוקב הסרט אחר השתנותו של הגן. במבט קולנועי מרהיב ביופיו מספר הסרט את סיפורם של האנשים שמבקרים ועובדים בו: יעקב שאשתו עזבה אותו ומאז חי בבדידות וצער, את'יר פלסטיני שמתכנן לעזוב לקנדה כי החיים שלו כאן בישראל לא מאפשרים לו להגשים את עצמו, יעל שאולצה להתחתן בגיל 13 וסבלה במשך שנים ארוכות מהתעללות פיזית ונפשית, יצחק שעד היום לא מתאושש ממות אחיו במלחמה ומחפש מפלט מהאבל במים הצוננים. אלו רק חלק משלל דמויות מרתקות ונוגעות ללב אותן פוגשת המצלמה.
במאי הסרט, רן טל, אשר פירק והרכיב מחדש את מיתוס הקיבוץ בסרטו המצליח "ילדי השמש", מביט בנבכי החברה הישראלית במבט מלא הומור, יופי, כאב וחמלה, במקום הכי פחות צפוי - פארק נופש תמים.

הסרט "גן עדן", בבימויו של רן טל, פותח את סדרת -"קולנוע פוגש מציאות"
במסגרת אירועי "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי

7.2.13, יום חמישי, שעה 20:00
אודיטוריום בית הבנק הבינלאומי, רוטשילד 42, תל אביב
הכניסה חופשית, ללא תשלום, לקהל הרחב
מס' טל' לשמירת מקומות –
03-5130001

לתיאום ראיונות ולפרטים נוספים:
אופירה במשרד 'לפידות תקשורת' 036244600

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אורה לפידות יחסי ציבור וניו מדיה.