לוגו קהילת שמים איקס לאלימות
לוגו קהילת שמים איקס לאלימות
הודעה לעיתונות

ביום שלישי נפתח שבוע ללא אלימות ברשת

החל מיום שלישי 12.3.13 ועד 19.3.13 יצוין בישראל שבוע ללא אלימות ברשת. קהילת "שמים איקס לאלימות" יוצאת בקמפיין ויראלי ברחבי הרשת, במטרה להעלות את המודעות לבעיה. במסגרת הקמפיין ישנו הגולשים את תמונת הפרופיל שלהם לתמונה בה הם מצליבים את ידיהם לצורת איקס ויביעו הזדהות עם המאבק באלימות ברשת.

תופעת האלימות ברשת מתרחבת בהיקפה במהירות בלתי ניתנת לשליטה ובכל יום נחשפים קורבנות חדשים אשר סבלו מהטרדות ברשת, מהקמת קבוצות חרם וקריאה קבוצתית לאלימות נגדם. לתופעה ביטויים מדאיגים בהיקפם, בסגנונם ובתוצאותיהם. הבריונות המקוונת גורמת למצוקה חברתית חריפה שכבר הובילה למעשי התאבדות בקרב בני נוער בארץ ובעולם כולו.

"שמים איקס לאלימות", הקהילה החדשה בפייסבוק הוקמה מתוך ההכרה בבעיה ובמטרה לחזק את המאבק באלימות המקוונת. על פי מחקרים חדשים, נמצא כי הרשת החברתית מהווה זירה מרכזית להתרחשות אלימות מקוונת בחברה הישראלית ולעיתים אלימות זו חוצה את גבולות המקלדת אל חצרות בתי הספר.
קהילת שמים איקס לאלימות עושה מאמצים להעלות את המודעות לאפשרויות הדיווח הקיימות ברשת החברתית. כל גולש חייב להכיר את היישום המאפשר לו לדווח על כל מקרה של התעללות או חשיפה לאלימות ברשת. בעזרת האיקס או החץ המופיעים לצד התכנים המועלים בפייסבוק, יכול כל גולש לדווח בצורה מאוד פשוטה ומהירה במידה ונחשף לחומר פוגעני ברשת החברתית.

כיוון שלעתים נדמה שהכוח נמצא בידי הפוגעים במרחב הווירטואלי, קהילת שמים איקס לאלימות מחזקת את נוכחותה כבסיס לכוח והעצמה לאלה המתמודדים עם אלימות ברשת. הן על ידי החזרת כוח הדיווח לידי הקורבנות והן על ידי נקיטת סנקציות כנגד הפוגעים. עמוד הפייסבוק של קהילת שמים איקס לאלימות מזמינה את קהל הגולשים לדווח על תגובות לא ראויות ובכך לתת ביטחון לגולשים נוספים להציף את הבעיה ולדווח על כמה שיותר תופעות של אלימות ברשת. ככל שהדיווח יתרחב ויחשפו מקרי ההתעללויות ברשת החברתית כך תגדל מעורבות פייסבוק בנושא וזו תפעל גם מצידה למלחמה בתופעה.

קהילת שמים איקס לאלימות הוקמה נועה המאירי המתמחה בייעוץ לשיווק דיגיטלי אשר הקימה את קהילת המדיה החברתית ברנדס אנד פרנדס - Brands & Friends, במסגרת תחרות מיזמים למניעת אלימות ברשת. הקהילה הוקמה כגוף ללא כל כוונת רווח אשר שאיפתה היחידה היא המלחמה באלימות ברשת וביסוס גלישה בטוחה וסביבה מקוונת חיובית לילדים ולנוער בישראל.

*לעמוד הקהילה: http://www.facebook.com/samimx2013
*לפרטים על אופן הדיווח ולהצטרפות לקהילה: http://alturl.com/mj6id
*לקמפיין החלפת תמונת הפרופיל במסגרת שבוע ללא אלימות ברשת:
https://www.facebook.com/samimx2013/app_423307424421418

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- PR-Online יחסי ציבור באינטרנט.