פלורנס סיטרוק. תצלום: כריסטיאן נילינגר
פלורנס סיטרוק. תצלום: כריסטיאן נילינגר
הודעה לעיתונות

פלורנס סיטרוק, מהנבלאיות הטובות בעולם, היא המנהלת המוסיקלית החדשה של תחרות הנבל הבינלאומית

הנבלאית פלורנס סיטרוק היא המנהלת המוסיקלית החדשה של תחרות הנבל הבינלאומית.
סיטרוק היא בעלת תואר באמנות מאוניברסיטת אינדיאנה (ארה"ב), תארים במוסיקה ופילוסופיה מאוניברסיטת פרייבורג (גרמניה) ותעודת הוראה מהאקדמיה למוסיקה בוילנה בלטביה. היא תחליף את המנהלת המוסיקלית הפורשת, יהודית ליבר, שהיתה הנבלאית הראשית של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וניהלה מוסיקלית את הפסטיבל במשך כחמישה עשורים.
תחרות הנבל הבינלאומית בישראל נערכת מידי שלוש שנים והיא התחרות הוותיקה והיוקרתית בעולם. האירוע נוסד לפני 53 שנים והפך זה מכבר למסורת של קלאסיקה ויוקרה, מקור השראה לאירועים מוסיקליים אחרים ואבן דרך חשובה עבור אמנים צעירים מהעולם כולו.

פלורנס סיטרוק נחשבת לאחת הנבלאיות הטובות בעולם. מאז הופעת הבכורה שלה בגיל 15 היא מופיעה באופן קבוע כסולנית בתזמורות כמו הקאמרית של שטוטגרט, הפילהרמונית של דרזדן, סולני הבארוק של פרייבורג , התזמורת הפילהרמונית והקאמרית של לטביה, היא מנגנת סולו ברסיטלים ובפסטיבלים בעולם. היא ייסדה את פסטיבל אליאס פאריש אלברס באנגליה, ובשנת 2010 נבחרה כמנהלת האומנותית של הפסטיבל השוויצרי היוקרתי למוסיקה קאמרית "les museiques". סיטרוק שמשה כשופטת בתחרויות בינלאומיות רבות והיא תשמש יו"ר חבר השופטים בתחרות הנבל של בית המלוכה התאילנדי, שתתקיים בתאילנד ב-2015. היא נבחרה כמנהלת המוסיקלית של הקונגרס העולמי לנבל, שיתקיים בברלין בשנת 2020.

סיטרוק זכתה בפרסים בינלאומיים רבים, כולל הפרס הראשון בתחרות הבינלאומית ע"ש ולנטינו בוצי (Valentino Bucci) עבור מוסיקה של המאה ה-20. הרפרטואר שלה, הנבחר בקפדנות, שם דגש מיוחד על מוסיקת המאה ה-20 וה-21, ובו בזמן היא נמצאת בראש הזרם המחייה את הווירטואוזיות המוזיקלית של אליאס פריש אלוארס Elias Parish Alvars), 1808-1849) ומופיעה עם יצירותיו ברחבי העולם.

פלורנס סיטרוק היא אם צעירה לתאומים, מתגוררת עם משפחתה בברלין
ובעלת משפחה ענפה בארץ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירית סטרומצה הסיפור האמיתי.