צילום רפת שלאו ניצני עוז והגמעה רפת שלאו - באדיבות רפת שלאו
צילום רפת שלאו ניצני עוז והגמעה רפת שלאו - באדיבות רפת שלאו
הודעה לעיתונות

התאחדות מגדלי הבקר לחלב ממליצה לחג השבועות:

חוויה לכל המשפחה - סיור ברפתות התיירותיות ברחבי הארץ
לראות, לטעום, ללטף וללמוד - מהיכן בא החלב?

14-15 במאי 2013
כמעט כל ילד בישראל צורך מוצרי חלב בריאים ומלאי סידן המסייעים לגדילה ולבניית העצמות. חשוב מאוד שידעו מהיכן מגיע חומר הגלם, החלב הטרי, ממנו מכינים את מוצרי החלב. הרפת המודרנית, משוכללת וממוחשבת, בחלק מהמשקים משתמשים ברובוטים חולבים, הרפתות הן חברות היי-טק של ממש, הנעזרות בתוכנות ייחודיות שפותחו עבור ענף החלב, תוך שימת דגש על בריאות וריווחת הפרה.
בהתאחדות מגדלי הבקר לחלב והרפתנים בישראל, מזמינים לכבוד חג השבועות- חג החלב, לביקור משפחתי ברפתות התיירותיות המשתמשות בטכנולוגיה מתקדמת וממוחשבת לניהול הרפת ובריאות הפרות, כמו גם רפתות היסטוריות עם התנסות חווייתית, חנות מוצרי פרה ועוד. הרפתות מתנהלות על פי קריטריונים מחייבים של המשרד לאיכות הסביבה בהשקעות גדולות.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אומר, כי ישנה חשיבות לקדם את נושא התיירות ברפתות על כל פני הארץ, על מנת לקרב את הציבור הרחב לענף החלב המצליח מאוד, בעיקר בעידן המחשב בו ישנה התרחקות מהמקורות והטבע, עולם בו הילדים ובני הנוער אינם נחשפים לתהליך הפקת החלב. בנוסף אומר בכר, כי כיום מתוכננות הרפתות החדשות בראייה תיירותית המאפשרת צפייה במכוני החליבה החדשים מבעד לזכוכית באופן היגייני ואסטטי, תאי מרבץ הפרות נקיים ובריאותיים לפרה ואזור האכלת עגלים בחלב.
בכר אומר, כי הפרה הישראלית נחשבת לשיאנית העולם בייצור חלב, חלבון ושומן חלב וכי ייצור החלב בישראל עומד על 11,343 ליטר בממוצע לפרה, חלב זה מכיל 3.34% חלבון ו- 3.82% שומן בממוצע. הפרה הישראלית עברה אף את הפרה ההולנדית והאמריקאית (ייצור החלב בארה"ב עומד על כ- 10,080 ליטר לפרה בשנה ובאירופה המערבית על 8,000 ליטר לפרה לשנה). פרת החלב ההולנדית המפורסמת בכל העולם מייצרת פחות מ- 90% מרכיבי החלב בהשוואה לפרה הישראלית בתנובתה השנתית, זאת למרות העובדה שהיא מניבה בתנאי אקלים וסביבה נוחים יותר.

רפתות תיירותיות:
שביל פרות החלב - מושב בית לחם הגלילית
משק ברנדס מציע פעילות שמתאימה לכל המשפחה עם דגש מיוחד לילדים. הפעילות משלבת עבודה ברפת עם הסברים על חיי הפרה, מההמלטה ועד היותה פרה בוגרת.
הפעילות מתחילה בהסבר על משפחת היונקים, על הריון והמלטה, למה הפרה נותנת חלב ולמי? הילדים מקבלים כלי עבודה ונותנים אוכל לעגלים הגדולים. במכון החליבה לומדים לחלוב בידיים ומכירים את רובוט החליבה שחולב באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. מוזגים חלב לבקבוקים ומאכילים את העגלים הקטנים בחלב, מכינים יחד שוקו וחמאה ונהנים בפינת יצירה ברוח החג, בנוסף בימי החג ייהנו המשפחות ממספר סיפורים מרתק.
עלות הפעילות: 37 ₪ למבקר החל מגיל שנתיים וחצי.
זמני הפעילות: 14-15 במאי, בין השעות 9:00 עד 19:00.
טלפון לבירורים ולתיאום מראש: 04-9832437 - 052-3275682.
shvilparot.co.il

"דרך החלב" משק קורלנדר - מושב בית הלל
הסיור ברפת של משפחת קורלנדר עובר בין כל תחנות החיים של הפרה: מעגלים בני יומם, דרך מבכירות צעירות ועד פרות ותיקות. את העגלים מניקים הילדים המשתתפים בסיור מבקבוקי ענק ומקבלים על כך תעודת רפתן. הסיור מתאים לכל הגילאים, ילדים קטנים מלטפים, נוגעים ומבקרים "בבית של הפרה" (הרפת), ילדים גדולים יותר שואלים שאלות ומתנסים בחליבה כמו פעם, וההורים, שבעצמם לא היו ברפת מזמן, יקבלו הסברים מעמיקים. האורחים ברפת קורלנדר חווים מקרוב את התפתחותה של רפת החלב המודרנית.
עלות הפעילות: 30 ₪ לכל מבקר מגיל שנתיים ומעלה.
זמני הפעילות: 14-15 במאי, בין השעות 19:00- 12:00, ישנה נגישות לנכים. בתיאום מראש.
טלפון לבירורים ותיאום מראש: 052-4585058, 3672758 -052.
www.kurlender.co.il

רפת רובוטית אבנ"י אית"ן - משק עסיס
ברפת רובוטית עם מחשבה אקולוגית, מחכה לכם חוויה ערכית לכל המשפחה עם טעימה מהעתיד! כי ברפת הרובוטית באבנ"י אית"ן הפרה מחליטה מתי מתאימה לה חליבה. הפעילות כוללת צפייה בסרט קצר שמפיח חיים ברפת הישנה וסוקר את התפתחות הרפת מימי החליבה הידנית ועד לחליבה ברובוט שחולב אוטומטי. אחרי הסרט נכנסים לחדר החליבה הרובוטית ורואים איך הפרות בוטחות ברובוט ומגיעות לחליבה ואת פעילות הרובוט החולב בפלזמות. ממשיכים להגמעת עגלים חמודים מבקבוק יונקים, פינת חשיבה יצירתית: תשבצים, תפזורת, פרה בינגו, דפי צביעה והכל בהשראת הפרות החולבות ועוד. בסיום הסיור מוזמנים כולם לחבוץ חמאה אישית טעימה וטרייה, לטעום את השוקו העסיסי ולקבל מתנה ירוקה.
עלות הפעילות: 33 ₪ למבקר מגיל 3. לרגל חגיגות חג השבועות 10% הנחה לכל באיי הרפת.
זמני פעילות: 14.5 בתיאום מראש בלבד.
טלפון לבירורים ולתיאום מראש: 050-4060311, 04-6763563 לא בשבת.
http://www.cuponofesh.co.il/zimcity.php?zid=3339

מי ומו - משק קרמר במושבה יבנאל
משק קרמר הינו משק ותיק הפועל למעלה מ- 100 שנה. בבקעת יבנאל הוקמה המושבה בתחילת המאה ה - 20. אבי המשפחה, עמנואל קרמר, הקים רפת קטנה כדי לפרנס את משפחתו.
שלושת בניו בחרו להמשיך את דרכו ועם חלוף השנים התרחבה הרפת והתפתחה מאוד. כיום פועלות במשק שתי רפתות כשהחדשה שבהם פועלת בשיטת החליבה הרובוטית.
במסגרת הפעילות במשק יוקרן סרט מיוחד על 100 שנות פעילות, הביקור במשק כולל עבודה ברפת, הגמעת עגלים קטנים, סיור מודרך וסדנת גבינה. במקום פינת ליטוף, פינת חי, פיתה בטבון עם לבנה ותערוכת כלים חקלאיים. בנוסף, תיערך הדגמה של גז הצאן ביום רביעי 15.5 בשעה 12:30. המבקרים יוכלו לראות את הפעולה ולחוש את הצמר הרך שנגזז.
עלות הפעילות: 30 ₪, למבקר מגיל שנתיים ומעלה.
זמני הפעילות: 15 במאי- החל מהשעה 10:00.
טלפון לבירורים ולתיאום מראש: 04-6708141 , 052-4696128
www.me-v-moo.net

רפת הלן שלאו - ארז חוות חלב - ניצני עוז
"ארז חוות חלב" הינה מרכז מבקרים מאוד ייחודי. החווה החקלאית הוקמה כעסק משפחתי של משפחת שלאו, הרפת נותנת דגש על רווחת חיי הפרה בשילוב עם נוחות ופעילות ענפה למשפחות המבקרות במקום. בתוכנית הפנינג שבועות באווירה חגיגית הכולל סיור מודרך ברפת ומגע עם בעלי החיים, סדנה להכנת גבינה, הפעלות ושעשועונים לילדים עם צוות אקטיבי, הפתעות מתוקות והכל בליווי שבתאי פיקר נגן אקורדיון. עוד במקום פינת ליטוף ארנבים ושרקנים ומזנון קל.
"ארז חוות חלב" יהיה מקושט באווירת שבועות לבנה ייחודית.
עלות הפעילות: 40 ₪ מגיל שנתיים.
זמני הפעילות: 15 במאי בין השעות 09:00-16:00.
טלפון לבירורים ולתיאום מראש: 054-6629666 - הלן שלאו.
www.erezfarm.co.il

התאחדות מגדלי בקר לחלב ורפתני ישראל מאחלים חג שמח ולבן לכל עם ישראל!

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.