מפרסם: תקשורות יעל שביט
תאריך: 06/05/2013 14:09
נושא: בריאות
הודעה לעיתונות

המרכז הרפואי זיו: טיפול חדש בילדים אוטיסטים ובעלי הפרעות בתקשורת יחל לפעול כפיילוט ייחודי בארץ במרכז להתפתחות הילד

"פרויקט שחקו איתי" - P.L.A.Y. Project
הרצאה לרופאים מטפלים ולקהל הרחב 7.5 בשעה 19:00 בפקולטה לרפואה בצפת כניסה ללא תשלום

פיילוט ראשון בישראל של "פרויקט שחקו איתי" (The P.L.A.Y. Project - Play and Language for Autistic Youngsters), פרויקט ייחודי שהובא מארצות-הברית, הנועד לבסס ולהבנות מיומנויות תקשורת וכישורים חברתיים לילדים על הספקטרום האוטיסטי, יחל לפעול לראשונה בישראל במרכז להתפתחות הילד במרכז הרפואי זיו, החל מאמצע מאי.
מחקרים שבוצעו בארצות הברית בהשתתפות אלפי ילדים, מוכיחים כי המשתתפים ב"פרויקט שחקו איתי" השיגו התקדמות טובה יותר מכאלו שאינם שותפים לפרויקט וכי משפחות רבות מצאו, כי הזמן אותו הן מקדישות לשימוש בשיטה בביתן הינו משמעותי ומהנה ביותר הן עבור הילד והן עבור ההורים.
ד"ר איילין לי, מנהלת הפרויקט במרכז הרפואי זיו אומרת, כי במסגרת הפרויקט ידריכו את ההורים, מטפלים מיומנים מתחום האוטיזם והפרעות בתקשורת, כיצד לקיים שימוש יומיומי בבית, במשחקים ובטכניקות המשחק שתוכננו במיוחד כדי לסייע לילדים לפתח יכולות תקשורת ומיומנויותיהם החברתיות. השיטה האמריקאית החדשה, מבוססת על שימוש באינטראקציות יום-יומיות בין הילד להורה והפיכתן לחוויות למידה והתפתחות עבור הילד. ארוחות, מקלחות, משחק בבית ובחוץ, השכבה לישון, כל הפעולות היום-יומיות משמשות על פי השיטה ליצירת קשרים משמעותיים עבור הילד ולפיתוח יכולותיו החברתיות והתקשורתיות. ההורים יפגשו עם הצוות הטיפולי פעם בחודש, על מנת ללמוד את השיטות והטכניקות השונות וכן יזכו לביקורי בית מהצוות הטיפולי בכדי לבדוק יעילות האינטראקציה והתקדמות הילד בסביבתו הטבעית. המעקב בבית הילד יאפשר לצוות הטיפולי להעניק יעוץ פרטני על פי ההתקדמות האישית.
עוד אומרת ד"ר לי, כי השיטה מבוססת על העובדה שההורים מבלים עם הילד יותר זמן מכל המורים והמטפלים גם יחד, לכן, על מנת להעניק את ההתערבות האינטנסיבית והאיכותית ביותר לילדם עליהם להוות חלק מרכזי בטיפול עצמו. בנוסף ליעילותה של השיטה, היא אינה כרוכה בהוצאה כספית גדולה במיוחד.
הפרויקט יחל לפעול במרכז להתפתחות הילד של המרכז הרפואי זיו בצפת החל מאמצע חודש מאי 2013, כאשר בשלב הראשוני ישתתפו 24 משפחות- 12 יהודיות ו- 12 מהמגזר הערבי. צוות מטפלים במכון להתפתחות הילד של המרכז הרפואי זיו הינם הראשונים בישראל שהוכשרו כמדריכים בפרויקט באמצעות מענק הזנק על סך 20 אלף ₪ מתכנית רפאל של הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן בצפת.
"פרויקט שחקו איתי" נוצר על ידי רופא הילדים ד"ר ריק סלומון, מאן ארבור מישיגן, ארה"ב לצורך פיתוח השיטה הוענקו מעל 1.6 מיליון דולרים מהמוסד האמריקאי הלאומי לבריאות לבחינת האפקטיביות שלו. הפרויקט הינו יישום מעשי של מודל התפתחותי של מומחי האוטיזם הבינלאומיים- פסיכיאטר הילדים סטנלי גרינספן והפסיכולוגית סרינה וידר. הפרויקט כבר נוסה עם אלפי משפחות בכל רחבי העולם ומופעל כיום בהצלחה על ידי יותר מ -100 סוכנויות, בתי ספר ובתי חולים הממוקמים ב -24 מדינות בארה"ב ו-4 מדינות מחוץ לארה"ב.
ביום שלישי, 7/5/2013 בשעות 19:00-21:00 תתקיים בפקולטה לרפואה בצפת, רחוב הנרייטה סאלד 8, הרצאה על "פרויקט שחקו איתי" מפי אשלי קייס, רכזת הדרכה בפרויקט מאן ארבור מישיגן, ארה"ב. הורים, מחנכים ואנשי מקצוע מוזמנים להרצאה ללא תשלום אודות הפרויקט.
יש לאשר הגעה עם ד"ר איילין לי בטלפון: 04-6828043 או בדוא"ל: [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.