איתן יודילביץ', מנכ"ל קרן בירד (צילום: דורון גלעד)
איתן יודילביץ', מנכ"ל קרן בירד (צילום: דורון גלעד)
הודעה לעיתונות

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית ישראל-ארה"ב, תשקיע כ-11 מיליון דולר ב-14 פרויקטים חדשים

== הפרויקטים שאושרו כוללים פיתוחים מתקדמים בתחומים: מכשור רפואי, טכנולוגיות מים, דלקים חלופיים, חסכון באנרגיה, אבטחת סייבר ועוד.

בין החברות האמריקאיות השותפות במיזמים: West Pharmaceuticals, Whirlpool, Broadcom, Milliken, Mueller Water.
==

קרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל - ארה"ב, אישרה בישיבת חבר הדירקטוריון השקעות בסך של 10.95 מיליון דולר בארבעה עשר פרויקטים חדשים, שתקציבם הכולל עומד על כ- 33 מיליון דולר, פרי שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות. ישיבת הדירקטוריון התקיימה בקמפוס של NIST (המכון הלאומי לסטנדרטים ולטכנולוגיה בארה"ב), במדינת מרילנד, ארה"ב.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח מוצר משותף. הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הדירקטוריון מתווספים ל-863 פרויקטים בהם השקיעה קרן בירד מעל 300 מליון דולר, במהלך 36 שנות פעילותה. פרויקטים אלו הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר.

הפרויקטים שאושרו כוללים פיתוחים כגון אבטחת סייבר להתקנים ניידים, דלקים הברידיים דיזל/מתנול, גילוי משופר של מלנומה, ניתוח מוח ללא סכין , טיפול מתקדם בדליפות מים, שיפור צריכת האנרגיה של מקררים ועוד.

ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל קרן בירד אמר: "במחזור זה אישרה הקרן מספר גדול יחסית של פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות ואמריקאיות. פרויקטים אלו מקדמים חדשנות בתחומים מגוונים מאד, כולל תחומים בעלי עדיפות לאומית עבור שתי המדינות: אבטחת סייבר, דלקים חלופיים, התייעלות אנרגטית וטכנולוגיות מים".

פיל סינגרמן, מנהל בכיר לחדשנות ושירותי תעשיה ב NIST - ויו"ר משותף לקרן בירד: "הפרויקטים שאושרו משקפים את המגמה בקרן בירד לעודד שילוב של יותר עסקים קטנים ובינוניים אמריקאים בתכנית. שמונה מתוך ארבע עשרה החברות האמריקאיות שזכו קטנות או בינוניות, נתון שמצביע על החשיבות הגוברת של הקשר עם השוק הגלובלי עבור חברות אלה".
אבי חסון, המדען הראשי ויו"ר משותף לקרן בירד: "קרן בירד היא דוגמא מצוינת לפוטנציאל הגלום ביצירת שיתופי פעולה בינלאומיים במחקר ופיתוח. הצלחות פרויקטים מהעבר והרמה הגבוהה של פרויקטים אותם אישרנו בישיבה האחרונה של מועצת המנהלים, מעידות על כך ששיתוף פעולה מסוג זה מאפשר לחברות ישראליות לפרוץ בשווקים הגלובליים ויוצר צמיחה ותעסוקה תוך הצעדת הכלכלה הישראלית קדימה ".

מחזור האישורים הבא של קרן בירד יתקיים בדצמבר 2013. מועד הגשת תקצירים עד ה-10 בספטמבר 2013.

רקע - קרן בירד
קרן בירד היא הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל - ארה"ב. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פרויקט פיתוח של מוצר משותף.
קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל בתמורה זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט או בפרויקט עצמו. כספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים מן המכירות. הקרן תומכת בסכום של עד 50% מתקציב הפרויקט, החל במו"פ וכלה בשלבי המכירה והשיווק הראשוניים. הקרן משתתפת בסיכון ואינה דורשת את החזר ההשקעה במקרים בהם הפרויקט לא הגיע לשלב המכירות. קרן בירד עובדת בשיתוף מלא עם לשכת המדען הראשי של משרד הכלכלה בישראל ועם המכון הלאומי לטכנולוגיה ותקנים של ארה"ב (NIST). בקרו באתר האינטרנט: www.birdf.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כותרת יחסי ציבור.