הודעה לעיתונות

נוקיה סימנס נטוורקס הכריזה על הזוכים בתחרות החדשנות בישראל

חברות הייטק ישראליות הגישו הצעות לאפליקציות חדשניות עבור פלטפורמת
Liquid Applications, המאפשרת להוסיף אפליקציות בתחנות בסיס סלולריות, לשיפור חווית
משתמשי הפס הרחב הסלולרי

לפני כחודשיים (9.4) הכריזה נוקיה סימנס נטוורקס (NSN), מומחית עולמית בפס רחב נייד, על תחרות החדשנות בישראל (Israel Innovation Competition) במטרה לאתר חידושים טכנולוגיים שישלימו את הפתרון Liquid Applications* פורץ הדרך של החברה. מבין 25 החברות שהציעו רעיונות, בחרה נוקיה סימנס נטוורקס שישה מועמדים סופיים. ביום חמישי (27.6) הכריזה החברה על הזוכים בפרס החדשנות הגלובלי ובפרס הסטארט אפ המבטיח.
הקשר עם יזמים, מפתחים וספקי יישומים, במטרה ליצור יישומים חדשים עם היכולות של פלטפורמת Liquid Applications , הוא דוגמה נוספת לאופן שבו נוקיה סימנס נטוורקס מעודדת סביבה פתוחה לחדשנות. גישה זו עולה בקנה אחד עם החזון הטכנולוגי של החברה לשנת 2020 ( Technology Vision 2020( , השואף לחולל שינוי יסודי ברשתות הניידות על מנת לאפשר למשתמשי הקצה חווית פס רחב ניידת ומותאמת אישית.

חוסיין מוין, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה ולחדשנות בנוקיה סימנס נטוורקס: "אני נרגש מהתגובה הנלהבת לתחרות החדשנות שלנו בישראל. אני מבקש להודות אישית לכל המשתתפים ולברך את הזוכים על המעורבות האמיתית שהניבה תועלת לכולנו. חדשנות אינה רחוב חד סטרי וזו הסיבה שאנו רוצים לשתף פעולה עם חברות שונות הפועלות באותה מערכת אקולוגית, באמצעות פלטפורמות פתוחות דוגמת תחרות זו. המטרה שלנו היא ליצור מארג המספק יסודות, שעל גביהם יכולות חברות אחרות לחדש ולהאיץ את האימוץ של פס רחב נייד ובסופו של דבר לממש, עד 2020, את החזון של רשתות המספקות 1 גיגהבייט, נתונים אישיים למשתמש ליום".

ההצעות לתחרות נבחנו על ידי מומחים מנוקיה סימנס נטוורקס יחד עם נציגים חיצוניים** בהם אינטל קפיטל, סלקום ישראל, המכון הישראל לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי ומר עמוס טלמור, משקיע הי-טק מנוסה. ב-27 ביוני אירחה נוקיה סימנס נטוורקס את אירוע Israel Innovation, שבו ניתנה לשישה מועמדים סופיים נבחרים הזדמנות להציע את היישומים שלהם לצוות הבוחנים והעיתונות, ולאחר מכן הכריז צוות הבוחנים על הזוכים.

הזוכה בפרס החדשנות הגלובלית: Racana
Racana פיתחה פלטפורמה להתאמה אישית של תוכן והמלצות למשתמשים ניידים. עם פיתרון זה, מפעילים סלולריים יכולים לזהות, באופן אנונימי, את תחומי העניין של צרכנים ולהציע להם תוכן דיגיטלי, שירותים ומוצרים מותאמים אישית ובדרך זו לאשרר את הערך להכנסות כספיות (מוניטזציה), אחד היתרונות הרבים שיתאפשרו עם Liquid Applications.

"אנו גאים לקחת חלק בתחרות החדשנות של ישראל. עבור חברת סטארט-אפ צעירה כשלנו, גישת החדשנות הפתוחה והחשיבה של נוקיה סימנס נטוורקס הן מרעננות וייחודיות," אמר עמית שטרנברג, מנכ"ל Racana. "הצוות המקצועי של נוקיה סימנס נטוורקס עודד אותנו להביא בחשבון היבטים רחבים יותר של עסקינו, מנקודת המבט של המפעיל הסלולרי."
Racana הוקמה על ידי קבוצת מוזיקאים וגם היום, הנהלתה ורוב עובדיה מנגנים בכלי נגינה אחד לפחות. "אנו סבורים שבכל אספקט של החיים כמו במוזיקה, עבודה קשה, דבקות במטרה חשיבה יצירתית ועבודת צוות מניבים את התוצאות הטובות ביותר" הוסיף שטרנברג.
כזוכה בפרס החדשנות הגלובלית, Racana תשתף פעולה עם נוקיה סימנס נטוורקס בהערכה עסקית מפורטת ובחינת הפתרון שלה. לאחר מכן תינתן לה הזדמנות להפוך לחלק חשוב מהמערכת האקולוגית של הפס הרחב הנייד באמצעות נוקיה סימנס נטוורקס.

הזוכה בפרס הסטרטאפ המבטיח: C-B4
C-B4 היא מערכת מתוחכמת של תוכנת חיזוי ואנליטיקה הממדלת ומנתחת באופן אוטונומי "עצמים" מכל סוג, כגון משתמש, חיישן או רכיב ברשת. היא משמשת לזיהוי דפוסים חבויים במערכי נתונים גדולים וממפה אותם להזדמנויות עסקיות. ניתן להשתמש בפתרון כדי לבנות פרופיל של הביקוש ברשת ולחזות בעיות ברשת לפני שהן מתרחשות. הוא מאפשר איכות שירות טובה יותר כמו גם הבנה משופרת של צורכי הלקוח, מה שעשוי להוביל להזדמנויות חדשות ליצירת הכנסות.

"היכולת לעבוד עם חברה גדולה כנוקיה סימנס נטוורקס ולהדגים את היתרונות של C-B4 היוותה הזדמנות נהדרת עבורנו. היופי בפיתרון שלנו הוא שככל שהמערכת שאותה מנתחים מורכבת יותר, מכילה יותר נתונים וממלאת צרכים יותר מורכבים של הלקוח, הערך המוסף של C-B4 גדל ונעשה משמעותי יותר, אמר פרופ' עירד בן-גל, מנכ"ל C-B4. "הניסיון שרכשנו בפיתוח והדגמת הפתרון החדשני הזה העניק לנו יתרון חשוב בהמשך הדרך."
C-B4 הוא מוצר פרי פרויקט חילופי טכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב. לחברה צוות הנדסי חזק. מנכ"ל החברה, פרופ' בן-גל, הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום בקרת תהליכים סטטיסטיים. ד"ר גונן זינגר, השותף להקמת החברה, הוא מומחה מוביל בכריית נתונים.
C-B4 תקבל אופציה להתחיל ארבעה חודשי הדרכה וליווי עם מר עמוס טלמור, משקיע פרטי ויועץ לחברות הזנק, שישב בצוות ההערכה של התחרות. מטרת הליווי היא לסייע לחברה לפתח וליישם את תוכנית ההשקה של המוצר. במקביל, נוקיה סימנס נטוורקס תמשיך בדו-שיח עם C-B4.

ארבע חברות אחרות העפילו לשלב הגמר בתחרות:
Nice Optimize ("סטרט-אפ" בתוך Nice Systems) עם מנוע מיקום גיאוגרפי רב עוצמה, המספק תמונה תלת-ממדית מפורטת ביותר של תנאי האלחוט אפילו בתוך בניינים לניטור מיטוב ותכנון משופרים של הרשת. המשתמשים הניידים ייהנו מכיסוי רשת משופר בתוך מבנים ומשירות משופר מהמפעיל הסלולרי.
SentryCom הציעה פתרון "תוכנה-כשירות" (SaaS) המאפשר העברה מאובטחת של קבצים חסויים וביצוע עסקאות מקוונות תוך הגנת המשתמשים מפני בעיות אבטחה.

Uppspace הציעה מערכת ניטור ומניעת קריסות לסביבות מחשוב ענן. זהו פתרון ניטור בזמן אמת, הניתן להתקנה ברשתות סלולריות, המנתח את התעבורה ומונע מהתוכנה לקרוס.
Velocee הציעה קונספט להפחתת התעבורה ברשת סלולרית המפחית את הצורך בחיבורי נתונים יקרים ומנתב את צריכת הנתונים לאזורים זולים יותר. גם חווית השימוש של המשתמש הנייד משתפרת כתוצאה מכך.
למידע נוסף על התחרות, תהליך הבחירה והפרסים, בקרו ב- Israel Innovation Competition. לתגובות, הצטרפו לדיון בטוויטר ב-@NokiaSiemensNet עם #MBBFuture, #TechVision2020 ו- #innovation.

אודות נוקיה סימנס נטוורקס (NSN – Nokia Siemens Networks)
נוקיה סימנס נטוורקס הינה המומחית העולמית בנושא תקשורת סלולרית רחבת סרט. מהשיחה הראשונה ב-GSM, לשיחה הראשונה ב-LTE, אנחנו פועלים בחזית כל דור של טכנולוגיה ניידת. המומחים הגלובליים שלנו ממציאים את היכולות החדשות להם ניזקקים לקוחותינו במערכות שלהם. אנחנו מספקים לעולם את מערכות המובייל היעילות ביותר, את החוכמה למקסם את ערך המערכות ואת השירותים שיאפשרו עבודה חלקה.
עם הנהלה ב- אספו פינלנד, אנחנו פעילים ביותר מ-100 ארצות עם מכירות של 13.8 מיליארד יורו ב-2012.
http://www.nokiasiemensnetworks.com

אמצעי התקשורת מתבקשים לפנות אל:

Nokia Siemens Networks
Anne Samson
Communications
טל. +33 6 0379 3086
דוא"ל: [email protected]
קשרי מדיה
טל. +358 7140 02869
דוא"ל: [email protected]
הערות:
* Liquid Applications של נוקיה סימנס נטוורקס מחוללת מהפך יסודי בתפקידן של תחנות הבסיס ברשת הסלולרית בכך שהיא הופכת אותן למרכזים מקומיים ליצירת וניפוק שירותים. יכולות עיבוד ואחסון מסופקות עם שרתי מחשוב ענן משולבים ועם יכולת איסוף נתוני רשת בזמן אמת כגון תנאי שידור וקליטה, מיקום המינוי, כיוון הנסיעה, ועוד. נתונים מסוג זה יכולים להיות מנוצלים לטובת יישומים להצעת שירותים רלוונטיים, שמשנים את חווית השימוש בפס הרחב הנייד.
** הצדדים החיצוניים המעורבים בהערכת המועמדים הם:

  • אינטל קפיטל – למידע נוסף, בקרו ב-http://www.intelcapital.com, וב-@Intelcapital בטוויטר.
  • סלקום ישראל בע"מ – למידע נוסף, בקרו ב-http://www.cellcom.co.il
  • המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי (EICI) – למידע נוסף, בקרו ב-

http://www.export.gov.il/eng/HomePage/.
• מר עמוס טלמור, משקיע ויזם – למידע נוסף, בקרו ב-http://www.amostalmor.com וב- Amos Talmor ב-LinkedIn

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כותרת יחסי ציבור.