הודעה לעיתונות

סלבריטאים בעד איל

סרטון ויראלי שהופץ לאחרונה ברשתות החברתיות מראה ידוענים, בהם: יונה אליאן, מיכאל הנגבי, מולי שולמן ועוד, אומרים כי "איל צודק" וקוראים להקשיב לאותו איל. רק בסיומו של הסרטון נגלה כי "איל" למעשה היא האגודה הישראלית לסוכרת הקוראת לעשות בדיקות מקדימות בכדי לפעול לעצירת התפשטות מחלת הסוכרת. לינק: http://www.youtube.com/watch?v=C02VuCAdPuo

הסרטון נעשה לקראת יום המודעות הבינלאומי לסוכרת, ובמסגרת פעילות האגודה לקדם מודעות למחלת הסוכרת והחשיבות לבדיקה מוקדמת. באגודה מוסרים כי בישראל מאובחנים כיום כחצי מיליון סוכרתיים ועוד כחצי מיליון טרום סוכרתיים. מחלת הסוכרת הינה גורם המוות השלישי בישראל ושיעור התמותה מן המחלה בישראל היא מהגבוהות בעולם.

לדברי מוטי פרלמוטר, מנכ"ל האגודה הישראלית לסוכרת: "בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מתמדת במספר חולי הסוכרת, ובמקביל לכך ירידה בגיל החולים. אם בעבר מחלת הסוכרת הייתה מזוהה עם הגילאים המבוגרים, כיום אנו רואים תופעה בעולם בה כאחד מכל שלושה מאובחנים הינו מתחת לגיל 18. לאור נתוני ההשמנה הקובעים כי שליש מהילדים בישראל מוגדרים כ"שמנים" יש לפעול עכשיו ובהקדם בכדי להבטיח שמגפת הסוכרת לא תתפרץ ותפגע בילדינו. אם לא נפעל עכשיו לחנך למודעות לסוכרת ולניהול אורח חיים בריא המשלב בין תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית, לא ירחק היום בו הסוכרת תהפוך לגורם המוות הראשון בישראל".

הקשר בין השמנת יתר וסוכרת מוכר: למעלה מ־80% מהמאובחנים בסוכרת מסוג 2 סובלים מהשמנת יתר, כאשר סוכרת מסוג 2 שכיחה פי 3 בקרב מבוגרים המעלים 10 ק"ג במהלך חייהם הבוגרים. השמנה מגבירה פי 5 את הסיכון של גברים ללקות בסוכרת מסוג ופי 3 את הסיכון של נשים. 43% ממקרי הסוכרת אצל ילדים ובני נוער הם של סוכרת מסוג 2, הניתנת למניעה בעזרת אימוץ אורח חיים בריא. 1 מתוך 3 ילדים הנולדים בעשור הנוכחי צפוי לפתח סוכרת במהלך חייו.

עלות הטיפול השנתית בחולה סוכרת בישראל מגיע עד ל-30,000 ₪ בשנה, כאשר היא מוכפלת במספר החולים המאובחנים במחלה (חצי מיליון), מגיעה עלות הטיפול לכ-15 מיליארד ₪. סכום זה מהווה 1.6% מהתוצר הלאומי הגולמי וכ-20% מההוצאה הלאומית לבריאות שעמדה בשנת 2012 על כ-74 מיליארד ₪.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גולדפינגר תקשורת ואסטרטגיה.