שחפים בכינרת - צילום אבי אריש
שחפים בכינרת - צילום אבי אריש
הודעה לעיתונות

פסטיבל חורף של ציפורים - רשות ניקוז ונחלים כינרת מזמינה לסיורים ללא תשלום ב"שביל סובב כינרת"

ימים שישי, ראשון, שני ורביעי 29 בנובמבר, 1-2 ו-4 בדצמבר

סיורי בוקר וערב סביב הכינרת, טיבוע ציפורים, הפלגות, טבע, קומזיצים, הגדרת צמחים, בדיקות מים במעבדה שטה ועוד - ללא תשלום.

עונת הסתיו מביאה לאזורנו את העופות הנודדים מארצות הקור למנוחה, לאזור הכינרת כ- 500 מיליון עופות נודדים! מספר מרשים המוכיח, כי ישראל הינה ציר מרכזי במסלול נדידת העופות ביניהם: מינים של עופות- חסידות, אנפות, קורמורנים, שקנאים, שחפים ועוד.
זהו זמן מצוין ליהנות ממזג האוויר הנוח לטיול רגלי ותצפיות על העופות הנודדים בכינרת. רשות ניקוז ונחלים כינרת מזמינה את המטיילים כחלק מפסטיבל חורף של ציפורים, לסיורים מודרכים ב"שביל סובב כינרת", לצפות בעופות, ללמוד על טיבוע ציפורים, ליהנות משייט בכינרת ומיפי האזור. מתקיימים סיורי בוקר וערב כולל קומזיץ על שפת המים.

הסיורים בשלושה מקטעים שונים של "שביל סובב כינרת":
מחוף האון לחוף מעגן- סיור יצא מחוף האון, בין סבכי ג'ונגל פראי המציע נקודות תצפית עוצרות נשימה הצופות לעבר הכינרת, לאורך הסיור הסבר על עיסוק מטבע הציפורים וזיהוי מיני ציפורים הפוקדות את הכינרת בעונת הסתיו.
סיור בוקר יתקיים ביום שישי, 29 בנובמבר, בשעה 10:00.
מסלול מעגלי, דרגת קושי קל- משך הסיור שלוש שעות.

מגשר אריק לחוף כינר- סיור בבקעת הבטיחה הידועה בנופי המים הפראיים, תצפית אל נקודת שפכי נחלי האיתן של הגולן אל הכינרת. לאורך הסיור נצפה בציפורי שיר כמו: הקנית, הירגזי, סיבכי, עפרוני וציפורי חורף.
סיור בוקר יתקיים ביום ראשון, 1 בדצמבר, בשעה 10:00
מסלול מים, דרגת קושי בנוני מתאים למיטיבי לכת. משך הסיור חמש שעות.

מטבחה לכפר נחום- הסיור מתחיל מעין איוב אל שביל סובב כינרת העובר בסמוך למטעי הזיתים למובלעת הצופה לכינרת. לאורך המסלול נזהה מפרצונים קטנים המשמשים את ציפורי המים, בעיקר קורמורנים המחפשים דגים, אנפות, ברווזים ושחפים ממגוון מינים. בסיום המסלול קומזיץ בשקיעה והכנת מרק ממגוון צמחי הכינרת.
סיור שקיעה יתקיים ביום שלישי, 2 בדצמבר, בשעה 15:00 בנקודת המפגש במסעדת כפר נחום.
דרגת קושי קל. משך הסיור שלוש שעות.

"אקו כינרת"- הפלגות מודרכות בכינרת מנמל עין גב ב"מעבדה שטה" שבמהלכן פעילות מדעית מרתקת ומסקרנת שתכלול התנסות בציוד חוקרי האגם וצפרות. בתאריכים 29 בנובמבר, 1-2 בדצמבר, פעילות בתשלום.
שעות ההפלגה: 11:00,12:00,13:00.
הסיורים פתוחים לקהל הרחב, כל המסלולים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), יש להצטייד בנעלי הליכה גבוהות וכן בסנדלים או נעלים להליכה במים.
הסיורים כוללים הסעה חינם חזרה לרכבים. ההשתתפות בפעילות מותנית בהרשמה מראש.

פרויקט "שביל סובב כינרת" החל לפני עשור בשיתוף עם תלמידים מתנדבים מבתי ספר מכל הארץ במטרה לסייע ולשמר את ערכי הטבע, הנוף והמורשת למען הציבור. השביל מתוכנן ומתוחזק על ידי רשות ניקוז ונחלים כינרת.

מידע באתר וגם בדף הפייסבוק - "זורמים לכינרת", כוכבית כינרת מכל טלפון נייד- 55477* www.kineret.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- תקשורות יעל שביט.