מפרסם: אליטה תקשורת
תאריך: 03/12/2013 11:17
נושא: כלכלה וכספים, קריירה
אלון ברוידא
אלון ברוידא
הודעה לעיתונות

כיצד להעביר את העסק המשפחתי והמושכות לדור ההמשך

בעל העסק המשפחתי המצליח בונה אימפריה, אימפריה הבנויה על הידע שלו חוכמת החיים שלו והניסיון הרב שצבר. במשך השנים בונה לעצמו בעל העסק חלום שאת העסק שבנה הוא יעביר לילדיו שימשיכו לנהל את העסק ויעבירו אותו לנכדיו ולניניו.
בשלב מסוים מתחיל בעל האימפריה להשלות את עצמו ואת בני משפחתו שהוא חולם על העברת העסק לדור הצעיר ומדבר על כך כל הזמן אך אינו עושה דבר כדי שהחלום שלו אכן יתגשם. להפך הוא פועל ככל יכולתו כדי להכשיל את התגשמות החלום על ידי כך שאינו מאפשר לילדיו ללמוד ממנו ומונע מהם להגשים את עצמם ואת יכולותיהם בעסקו. הוא מעודד את החלשים וחוסם את החזקים ובכך גורם לכך שהחזקים "מרימים ידיים", מתייאשים ועוזבים תוך מספר שנים את העסק שאביהם הקים בדם יזע ודמעות. אלה שנותרים בעסק לא מטרידים ולא לומדים מאבא שכן הוא נתן להם לחיות במסגרת מוגדרת ותיחם את הנושאים בהם יעסקו.
כשאבא פורש, אותם אלה שנשארו בעסק מוצאים שקשה להם מאוד להתמודד! עליהם ללמוד איך לנהל את העסק ממי שכבר אינו קיים. כך קורה שאבא עתיר ניסיון וחוכמת חיים גורם במו פחדיו להתמוטטות העסק שבנה על ידי כך ולא אפשר לחלומו להתגשם.

אבא המעוניין בהעברת העסק לדור הבא, לילדיו, חייב להשקיע באופן אישי ולהתמודד עם יכולתם של ילדיו.
ככל שילדיו חזקים יותר וחכמים יותר הם לעיתים גם קשים יותר לריסון. רק אבא שייקח ברצינות את האתגר ויחליט שהוא מעוניין להכניס את ילדיו לעסק המשפחתי, לשלבם, לגבשם שיוכלו לעבוד כצוות, לבחון מי יכול להוביל תהליכים יצליח לשמר את עסקו המשפחתי.
מרבית בעלי העסקים נזקקים להכוונה, הדרכה והובלת תהליך שכזה שיוכל להפוך את משפחתו לצוות מוביל המסוגל "לרץ" באותו כיוון בשקט ובבטחה מבלי לפוגע באלה שיקרים לו מכל.

אבא, אמא וכל המשפחה חייבים להבין שכדי להעביר את האימפריה שאבא בנה לדור הבא עם חיוך לא די ברצון!
לא די באמירות, אלא חייבים להשקיע מאמץ לבניית צוות חזק שיקבל את המושכות בהדרגה בכל התחומים.
מי שמשלה את עצמו שהוא יוכל לבצע את המעבר ללא הדרכה ראויה של אבא וללא שיתוף פעולה עם הילדים משלה את עצמו ואת משפחתו.
יש להבין שהעברת העסק היא תהליך המחייב הצבת מטרות, קביעת יעדים, קבלת החלטות, שיתוף פעולה ומחשבה על נושאים רבים עם עצמו ועם בני משפחתו.

מאת: רו"ח אלון ברוידא, מנכ"ל מחשבה קדימה.'

http://www.thinkahead.co.il/

מחשבה קדימה היא חברת הייעוץ המובילה והוותיקה בישראל לעסקים משפחתיים ולבני משפחות השותפים בעסקים משפחתיים. בצוות מחשבה קדימה אנשי מקצוע מומחים בתחום - המיסוי, עסקי, כלכלי ורגשי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אליטה תקשורת.