פרסום
פרסום
הודעה לעיתונות

לדילוג על התוכן – לחץ כאן

מאת: יעל לוטן - לוטן תדמיות

טקסט זה לא מתחיל בפרסומת, אך תוך כדי קריאה, בין אם נרצה או לא, במשרד, בבית או ברחוב, אנחנו מוקפים בפרסומות, פיזיות ווירטואליות. רצית לשמוע שיר ביוטיוב? תמתין ותאזין קודם לפרסומת ממומנת ובלתי ניתנת לדילוג. מנסה להגיע לכתבה כלשהי באינטרנט? רק חכה כמה שניות ולחץ על 'דלג על דף זה', יצאת מהשירותים בקניון ורצית לשטוף ידיים? צפה לפרסומת על גבי המראה שלאחר מספר שניות תפנה גם לך קצת מקום, אבל חכה רגע.

כמות הפרסומות מציפה אותך מכל כיוון ובכל זווית - בין אם על גבי שלטים, מודעות, גרפיטי או מדבקות, התחרות היום היא מי יחשוב על שטח הפרסום היעיל הבא יותר מהר. אפשר לומר שאנחנו אנטנת רדיו פתוחה והעולם משדר 24/7, תשדיר הפרסומות הוא התכנית והתכנית היא שולית. היא באה לשמש כהסחת הדעת שבין פרסומת אחת לחברתה, בעיניי המפרסמים ולתצוגת עינינו.

כמה פעמים יצא לכם לנסות להשמיע שיר ביוטיוב, להיתקל בפרסומת שאי אפשר להעביר, להשתיק אותה, לשוטט בינתיים בחלונות גלישה אחרים, לחזור בטעות כשכבר אמצע השיר ואז להריץ להתחלה ולהיתקל שוב בפרסומת?

זה מרגיש כמו התקפה חד צדדית שנהיית קיצונית יותר ויותר. קשה לנסות ולנבא עוד כמה שטחים יכבוש הפרסום וכמה מגבולותינו יפרצו. חשוב להבהיר, אני לא טוענת שבמקביל לפרסום הרע אין פרסום מצוין, אינטליגנטי, יצירתי ויעיל. מה שאני בעצם אומרת זה שבמקום להשקיע ולפרסם את עצמכם בין כתבות או תכניות בצורת 'שלח לחמך' על פני אוקיינוס המדיה – תלמד לשחות, אל המקומות הנכונים לך ביותר מבחינת קהלי יעד ואסטרטגיה.

אתם בטח שואלים את עצמכם מהו בעצם עולם יחסי הציבור ומהו סגנון השחייה עליו אני כותבת, אענה על כך בבהירות ובתמצות: בשלב הראשון מדובר בעריכת מחקר מקיף ויעיל אודות הלקוח; קהלי יעד נכונים, חוזקות אל מול חולשות, ייחודיות הלקוח וכן הלאה. לאחר מכן בונים יחד אסטרטגיה ומגדירים את החזון והמטרות ומפרטים את מערכות הצעדים הנדרשות להגשימן. מתוך כך, נולדת תכנית העבודה אשר באה לקבוע את המטרות הקצרות וארוכות הטווח, לבסס מערך תקשורתי-תדמיתי ולהתוות את ערכי המותג – תוך תיאום ואישור מלא אל מול הלקוח. מכאן מתבטא ייחודו של משרד יחסי הציבור, שכן מעבר לקשרי המדיה הטובים והשותפים, שהם כמובן הבסיס לעבודה, חשוב לוודא שהחומר המגיע למדיה יצירתי, ייחודי ומשרת בבירור את התדמית אותה רוצה ליצור הלקוח עבור העסק שלו. בתוך כך, המשרד מספק ללקוחותיו סל רחב של שירותים ומוצרים שיווקיים, המהווים מוצר משלים וחשוב ומוגדרים גם הם בתוכנית העבודה. הכוונה היא למוצרים, הכוללים, בין היתר:

  • יצירת ניוזלטרים תדמיתי ואינפורמטיביים
  • פרסום מאמרים מקצועיים אשר יסמנו את הלקוח כמוביל דעה וכאוטוריטה בתחומו
  • יצירת מיתוג חדש ברוח המחקר שנעשה בשלבים הראשונים, הכולל עיצוב לוגו, אתר וכתיבה שיווקית
  • יצירת קמפיין אינטרנט משולב פרסום ומערכתי
  • הפקת אירועים לתקשורת, מסיבות עיתונאים ואירועי תדמית
  • יצירת שיתופי פעולה עסקיים ואסטרטגיים שיחשפו את הלקוח לקהלי יעד נוספים
  • הפקת תוכן וידאו קריאטיבי, ובשאיפה גם ויראלי, בהתאם לרוח המותג

באוקיינוס המדיה אין לך הרבה ברירות אלא לטבוע או ללמוד לשחות ואם ללמוד לשחות – אז בשיטת השחייה המתאימה והיעילה עבורך ביותר.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לוטן תדמיות.