הודעה לעיתונות

בשורה חדשה לחולי אסטמה בישראל

משאף חדש עם שילוב ייחודי של שני חומרים שעד כה היו זמינים רק בשני משאפים נפרדים, ידידותי למשתמש, כולל סופר מנות לפי צבעים המאפשר לחולה לדעת מתי התרופה עומדת להיגמר. אושר על ידי סוכנות התרופות האירופאית ה- EMEA ויהיה זמין בקרוב בכל קופות החולים ובסל הבריאות למטופלים מגיל 12 ומעלה

מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי כ - 300 מיליון בני אדם ברחבי העולם סובלים מאסטמה. על פי הערכות, בישראל חיים כיום כ – 300 אלף ישראלים המתמודדים עם המחלה. אסטמה היא מחלה כרונית המאופיינת בקשיי נשימה וכוללת תסמינים של שיעול, כאבים בחזה, צפצופים וקוצר נשימה. בעולם הרפואה מקובל שהמחלה מטופלת בדרך כלל עם שתי קבוצות של תרופות, האחת היא קבוצת תרופות המעניקה סיוע לטווח הארוך בהפחתת הדלקת בדרכי הנשימה והקבוצה השנייה היא קבוצת תרופות הם מהירות היוצרות הקלה מידית כאשר האסטמה מתלקחת

הנתונים בארץ ובעולם מראים שלמרות זמינותם של תכשירים לטיפול באסטמה, ישנם עדיין חולים המתמודדים עם חוסר שליטה וסובלים מתסמיני המחלה וכן ישנם חולים אשר ניכר אצלם חוסר התמדה בלקיחת הטיפולים לאורך זמן. התוצאה היא קשה: הזנחת הטיפול במחלה מובילה לאיכות חיים ירודה, להתקפים מסכני חיים, ולתחלואות נוספות. מחקרים בארץ ובעולם מראים בבירור שגם כיום – מטופלים רבים אשר סובלים מאסטמה אינם מאוזנים ואינם מתמידים באופן מספק בלקיחת הטיפולים המניעתיים. לפיכך עודנו קיים הצורך במשאף כטיפול מניעתי לאסטמה אשר ישפר את האיזון וההתמדה של החולים.

חידוש דרמטי לחולי האסטמה
המשאף החדש הנקרא פלוטיפורם (FLUTIFORM) מהווה חידוש דרמטי וראשון מסוגו המכיל שילוב ייחודי של שני החומרים הפעילים ובכך מביא איתו בשורה חדשה לחולי האסטמה בישראל בזכות יכולתו להעניק הקלה מידית והקלה מתמשכת. המשאף מכיל סטרואיד מהפוטנטים ביותר ומרחיב הסימפונות (דרכי נשימה) ארוך הטווח המהיר ביותר (פועל תוך 1-3 דקות בלבד, ולאורך 12 שעות). זהו המשאף הראשון מסוגו בקטגוריה חדשה של משאפים לטיפול באסטמה המכיל שילוב ייחודי של שני החומרים הפעילים הללו יחד (עד היום כל כאמור כל חומר היה במשאף נפרד) ומעניק הקלה מידית ומתמשכת בפעולה אחת. המשאף מעוצב בסגנון מודרני וידידותי למשתמש המאפשר לחולה לדעת מתי התרופה עומדת להיגמר בעזרת סופר מנות מובנה הכולל צבעים שונים המשתנים לפי כמות התרופה שנותרה. כל אלו מגבירים את הסיכוי להתמיד בטיפול בצורה טובה יותר ולשפר את איכות חייו של החולה המתמודד עם אסטמה.

פרופ' ריצ'רד דקהוזין, ראש המחלקה למחלות ריאה באוניברסיטת רדבורד בהולנד הנחשב לבין מובילי רופאי הריאות באירופה אשר הגיע השבוע במיוחד לישראל כדי להשתתף בפאנל של איגוד רופאי המשפחה והאיגוד הישראלי לרפואת ריאות אמר היום כי: "מדובר בהתקדמות משמעותית בתהליך הטיפול של חולי האסטמה המתאפשר בזכות המשאף בעל השילוב הייחודי. שנים רבות חיכו בעולם הרפואה למשאף בעל נוחות שימוש לחולים ועובדה זו הופכת את פלוטיפורם למשאף חשוב ביותר הנותן מענה לחולי אסתמה. עיצוב המשאף החדשני מעודד התמדה בשימוש והוא מתאים לכל חולה אסטמה אשר זקוק לטיפול תרופתי משולב ומשתמש כיום בונטולין. מסקר טלפוני שערכנו בקרב חולי אסטמה בהולנד הסתבר שרק 5% נמצאים במצב של שליטה במחלה והשאר לא. אני מעריך שבישראל המצב דומה שכן רופאים בהולנד ובישראל מתמודדים עם חולי אסטמה שאינם מאוזנים. אני מאמין שאנחנו כרופאים יכולים לעשות יותר למען החולים שלנו. בחיים האמתיים חולים טועים פעמים רבות בשימוש ולעיתים מוותרים לחלוטין על השימוש. המשאף החדש מציע בטיחות גבוהה, מיטבית ומוכחת, יוצר הבדל עצום ומעודד שימוש קל ונכון ומבטיח שהחולים ידעו בדיוק מתי התרופה בו נגמרת. יתרה מכך, בעת השימוש במשאפי האבקה הקיימים היום, החולים צריכים להפעיל כוח שאיפה גבוה יחסית. עם פלוטיפורם נדרש לחולה מאמץ קטן".
ממחקרים קליניים שנערכו בעולם בקרב למעלה מ – 2,000 מטופלים הוכח כי השילוב התרופתי במשאף החדש מעניק מענה חשוב ומשמעותי בשיפור תסמינים ותפקודי הריאות אצל חולי אסתמה. המחקרים הקליניים הוכיחו את בטיחותו ויעילותו במטופלים במגוון גילאים ורמות חומרה שונות של מחלת האסטמה. נמצא כי המשאף מהיר יותר באופן מובהק ביחס למשאף המשולב Fluticasone propionate/Salmeterol .

יתרונות המשאף החדש

  1. בעל שילוב חדשני וייחודי של סטרואיד פוטנטי במיוחד ומרחיב סימפונות שהוא מהיר כמו ונטולין ופעיל לאורך זמן
  2. משאף פשוט לתפעול – מנגנון קל ונוח
  3. בעל מגוון מינונים
  4. משאף עם עיצוב מודרני, בעל קורא מנות הפונה למטופל ובולט, מקודד לפי צבעים
  5. אינו דורש כוח שאיפה גבוה, בעל אחוז חלקיקים קטנים גבוה (אחוז גבוה של חלקיקים קטנים במשאף חשוב לפיזור הרצוי בדרכי הנשימה השונות )

המשאף אושר לאחרונה על ידי סוכנות התרופות האירופאית ה- EMEA, הוגש והוכלל בסל שירותי הבריאות לשנת 2014 לטיפול באסטמה ויהיה זמין בקרוב בכל קופות החולים למטופלים מגיל 12 ומעלה. מיוצר על ידי חברת Mundipharma ומשווק בישראל על ידי חברת רפא.