"טנג'רין דרים"TANGERIN DREAM להקת הפרוגרסיב האלקטרוני. יחצ
"טנג'רין דרים"TANGERIN DREAM להקת הפרוגרסיב האלקטרוני. יחצ
הודעה לעיתונות

"טנג'רין דרים"TANGERIN DREAM להקת הפרוגרסיב האלקטרוני מגיעה לראשונה לישראל

"טנג'רין דרים"TANGERIN DREAM להקת הפרוגרסיב האלקטרוני
מגיעה לראשונה לישראל,
להופעה אחת,היכל התרבות ת"א יום ראשון 18.5.14

הלהקה הנחשבת בין חלוצות המוסיקה האלקטרונית בעולם,הוקמה בברלין
בסוף שנות ה- 60,ע"י אדגר פרוזה ((Edgae Proese מוסיקאי מחונן שמאז עדיין עומד בראש הלהקה,שאת פריצתה העולמית החלה דווקא בבריטניה,ומשם השפיעה על מוסיקאים רבים בשנות ה-70 ו-80 ברחבי העולם, והקליטה למעלה מ-100אלבומים, פסקולים לסרטים ומשחקים בצד הופעות בקונצרטים באולמות החשובים ביותר.

טנג'רין דרים תופיע בישראל במסגרת סיור ההופעות העולמי באירופה ,ארה"ב וקנדה.
בתכנית PHAEDRA המבוססת על האלבום המיתולוגי של הלהקה (1974),שנמכר במאות אלפי עותקים, וזכה ב-7 עיטורי אלבום זהב בארצות שונות.
מבקרים אמרו עליו: אחת היצירות החשובות ביותר,אמנותיות ומרגשות בהסטוריה של מוסיקה אלקטרונית" הנימנה בין 40 אלבומי הרוק ה"קוסמיים" העולמיים.
הלהקה תבצע גם חומרים מכל התקופות ביניהם מאלבומים ידועים:
רוביקון ,ריקושיי (1975) סטרטוספיר (1976) ועוד.
חברי הלהקה התחלפו במשך השנים,וחלקם נעשו מוסיקאים ידועים, ההרכב הנוכחי כולל את אדגר פרוזה (גיטרה,קלידים,מחשבים),לינדה ספא (כלי נשיפה קלידים),ת'ורסטן קוושנינג (קלידים,מחשבים,תופים ושירה),איריס קמה(כלי הקשה),ברנרד בייבל (גיטרה,כינור),הושיקו יאמאנה (כינור,צ'לו,טרמין).

אדגר פרוזה ייסד ז'אנר חדש של מוסיקה שהייתה מהולה בהשפעות של ספרות,ציור ומולטימדיה בסגנון סוריאליסטי,וזאת גם מקור שמה ההזוי של הלהקה (בעברית- חלום המנדרינה).
המוסיקה שנוצרה השתמשה,בצד כלי הנגינה הקלאסיים, גם בכלי נגינה אלקטרוניים (סינטיסזייר ועוד) עם אפקטים שנוצרו ע"י מכשור אלקטרוני-אנלוגי ואח"כ דיגיטלי ומחשבים,ושילבה גם שירה חיה.
יצירות הלהקה הושפעו גם ממוסיקאי רוק נודעים כג'ימי הנדריקס,פינק פלויד,החיפושיות,בצד מלחינים קלאסיים(באך,רוואל,בטהובן ומוצרט).

המוסיקה האלקטרונית החדשה שהתפתחה באירופה ונעשתה פופולרית גם מאחורי "מסך הברזל"(לרבות פולין) וברחבי העולם, היתה בעלת השפעה מכרעת על ז'אנר המוסיקה האלקטרונית,ו"מוסיקת העידן החדש",וממנה התפתחה מוסיקת הריקודים האלקטרונית של מוסיקאים כז'אן מישל ז'אר, ונגליס ואחרים, ובהמשך ה,טראנס" וה"טכנו"הפופולריים גם כיום.
www.tangerinedream-music.com
מפיק בישראל: משה יוסף
כרטיסים במחיר 200-400 ₪ להשיג במשרד "הדרן" 2274*

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מריאל תקשורת.