מפרסם: ארד תקשורת
תאריך: 12/06/2014 13:49
נושא: משפט
ספר דיני ירושה ועיזבון
ספר דיני ירושה ועיזבון
עו"ד נחום פינברג
עו"ד נחום פינברג
הודעה לעיתונות

דיני ירושה ועיזבון - ספר חדש

יוני 2014
חדש!
"דיני ירושה ועיזבון"
ספר מאת:
שאול שוחט – שופט בית המשפט המחוזי
נחום פינברג – מומחה במשפט העבודה, עו"ד ושותף בכיר בנ. פינברג ושות'
יחזקאל פלומין – מומחה במשפט מסחרי ומיסוי, ח"כ לשעבר וסגן שר האוצר לשעבר, עו"ד ורו"ח

למותו של אדם יש השלכות מרחיקות לכת בדיסציפלינות השונות, הבאות לידי ביטוי בפסקי דין שניתנו לאורך 60 שנה ובמקרים שהובאו בפני ערכאות. "ספרנו מרכז את כל המקרים ומעדכן את המהדורות הקודמות שיצאו" אומר עו"ד נחום פינברג, מומחה לדיני עבודה, ממחברי הספר, "וזאת על מנת לשמש באופן מיטבי ציבור רחב: החל מהמבקש להסדיר מראש את חלוקת עזבונו לאחר מותו, מוריש בעודו בחיים, עובר בעתידים לרשת וכלה באנשי המקצוע - עורכי דין, רואי חשבון, יועצי מס, עובדים סוציאליים ומנהלי עיזבון". 
"דיני ירושה ועיזבון" במהדורה השביעית (2014), מביא את כל ההלכות המשפטיות, הנוגעות לאדם שנפטר, לא רק בענייני ירושה, צוואות והרחבתן להסכמי ממון, המתחייבים מעצם הנושא אלא גם במגוון עניינים מתחומי דינים אחרים הנוגעים למוריש וליורשיו, העולים מכורח המציאות על מורכבויותיה. מכלול זכויות וחובות במעגל העיזבון החל, כאמור, מיורשים, שאירים (כולל של שליחי ציבור: ח"כים, נשיאים וכיוב') עובר בקניין, דיני עבודה לרבות פנסיה, דיני הביטוח הלאומי, דיני קניין, דיני נזיקין, דיני חברות וכלה ביחסי ממון, מיסים וכל ההשלכות המשפטיות והכלכליות הנוגעות לפטירתו של אדם ולא רק באלו הנובעות מחוק הירושה עצמו.
לדברי עו"ד פינברג, ממחברי הספר: "פעמים רבות מגיעות סוגיות יורשים לידיעת הציבור, בדרך-כלל מדובר בענייני טייקונים וסכסוכים על חלקים בעיזבונות בשווי עתק, אבל למעשה מגיעים מקרים רבים של ירושה ועיזבונות להכרעת בתי הדין כשהם מורכבים לא פחות ומסתעפים גם לבתי דין לעבודה, לדוגמא: יתרת שכר עבודה לשאריו של עובד שנפטר, פיצויי פיטורין במות עובד, שנתן הודעה מוקדמת על התפטרות או שפיטוריו כבר נכנסו לתוקף, התקשרויות שהמנוח היה צד להן, זכויות לפנסיה לבנות זוג ובני משפחה, זכויות של עובדים שמנהלם נפטר והם תובעים אותן מיורשיו ועוד".
לדבריו, "חוק הירושה, התשכ"ה-1965, נוסח בצורת עקרונות ועל בתי המשפט היה למלא את החללים, בעוד בחוק נותרו הוראות רבות אשר רב בהן הסתום. עם זאת, גישתו של בית המשפט לנושאי ירושה ובעיקר ההתייחסות לצוואות השתנתה עם השנים והדבר הולך וניכר גם בחוק, אם כי הרקע העקרוני למשפט הירושה מסביר את השיעור הגבוה של הערעורים המוגשים לבית המשפט העליון בנושאים אלה".
 את הספר חותמים מפתחות מפורטים: מפתח חקיקה, מפתח פסיקה לפי ערכאות ומפתח עניינים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארד תקשורת.