כדור פורח. חווידע טבע. צלום איציק בירן
כדור פורח. חווידע טבע. צלום איציק בירן
הודעה לעיתונות

סיפור של קיץ ב"חווידע טבע" בת ים

שעת סיפור מדעית לגילאי 3-6 בימי שלישי ביולי ובאוגוסט בשעה 16:30-19:00 מחיר לילד: 10 ₪ הורה בחינם
השתתפות כוללת שעת סיפור, ניסויים ויצירה וביקור בתערוכות המדעיות וחדר משחקי החשיבה
רחוב העמדות 1 בת-ים טל. 035089588

1.7 "בועות הסבון של גלי" מאת אבירמה גולן. גלי היא ילדה קטנה שגרה על גג גדול מול הים. בואו נפריח איתה בועות סבון, נראה לאן הן מגיעות נלמד עליהן, איך הן נוצרות ומה מיוחד בסבון? ניסויים עם בועות סבון ופעילות יצירה של מכונת קצף.

8.7 "ברחוב ירמיהו" מאת לבי דאון. משפחת חרובי רוצה תמיד שקט. בואו נראה מה מפריע להם? מהו רעש וכיצד נוצר קול? נגלה יחד מה יהיה הרעש המיוחד והמפתיע שיאחד את תושבי השכונה בעזרת ניסויים בקול וניצור חליל פן.

15.7 "אריאל מחדד את החושים" מאת שרה שמן. אריאל הקטן ילד סקרן. בואו לערוך יחד אתו היכרות עם חמשת החושים: ראיה, שמיעה, טעם ריח ומישוש בעזרת ניסויים מפתיעים בחושים ויצירת שקיות ריח.

22.7 "האריה שאהב תות" מאת תרצה אתר. האריה בסיפור אוהב רק תות, לא בשר ולא גבינה רק תות פשוט. האם זה טוב בשבילו? בואו להכיר את אבות המזון בפעילות טעימה במיוחד והכנת סלט פירות צבעוני.

29.7 "לילה חשוך אחד" מאת אורה איל. חנה בננה הולכת לישון, אבל רגע – מה יש שם? בואו לראות מה חנה מצאה בחדר ומה היה שם באמת. נלמד בעזרת ניסויים על אור וצל ונכין יצירה של צלליות.

5.8 "ששש...אסור להזכיר שודדי ים" מאת שרה מקקונל. סיגל כספי רוצה מאוד להיות שודדת ים. מה היה שם ואיך לבסוף הפליג ביתם בצורת הספינה? מה גורם לספינה לא לשקוע וכיצד היא מפליגה? מגוון ניסויים בנושא צף ושוקע והכנת סירה אישית.

12.8 "מרק משהו משהו" מאת הלן קופר. חתול, ברוז וסנאי רוצים להכין מרק דלעת אך אין להם דלעת. מרק זה תערובת או תרכובת? נלמד יחד על ההבדלים בין תרכובות ותערובות בעזרת ניסויים מיוחדים ונכין יחד ג'לי טעים.

19.8 "שניים בשמים" מאת טל הדרי אבני. "הסתכלתי מעלה מעלה, לשמים, וגיליתי.. לא שמש אחת אלא שתיים." איך זה יכול להיות? בוא לגלות בהדרכה מרתקת בפלנטריום את הכוכבים, השמש והירח. לסיום יצירה אישית של מערכת השמש.

26.8 "מעשה בחמישה בלונים" מאת מרים רות. כולם אוהבים בלונים! סיפור מקסים על בלונים ועל מה שקרה להם בסוף. האם זה אכן "סופו של כל בלון"? בואו לגלות סופים חדשים לסיפור באמצעות ניסויים (גם) מצחיקים עם בלונים ויצירת כדור פורח.

הפנינג קיץ מהאגדות לכל המשפחה
17, 18, 20, 24, 25 ו 27 באוגוסט בשעות 10:00-14:00
לגילאי 4 ומעלה. מחיר לילד: 25 ₪ הורה בחינם

אגדות הילדות הקלאסיות שכולנו מכירים מקבלות תפנית מדעית חווייתית: סינדרלה תתפעל איתנו מאמן ניפוח הזכוכית, גיבורי נרניה יתנסו במעבדה מיוחדת מתחת לאפס, שלושת החזירונים יכינו איתנו פסל אקולוגי, אליס בארץ הפלאות תצחיק אותנו עם שלל מראות משונות, פו הדב יקבל איתנו מופע בועות סבון מהפנט ופיטר פן יעוף איתנו על הזמן בין שעונים מיוחדים. ההפנינג יתמקד בכל יום באגדה אחת ובפעילויות מדעיות מגוונות: ניסויים, משחקים, תחרויות ומופעים.

לילה בפלנטריום 21.8 בשעות 18:00-21:00 לגילאי 5 ומעלה מחיר: 25 ₪ לילד. הורה בחינם
חוויה לילית מיוחדת של כוכבים - בואו בפיג'מות לפעילות לילית ייחודית, שעת סיפור מדעית ופיצה.

'חווידע טבע' הנם מרכזי מדע אינטראקטיביים וחווייתיים, מיסודו של ארגון החונכות פר"ח בשותפות עם חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ. ב'חווידע טבע' מעודדים ילדים ומבקרים לגעת, להפעיל ולשחק עם המוצגים ובדרך זו לחקור באופן פעיל תופעות מדעיות. השם "חווידע"- צירוף המלים חוויה וידע - משקף נאמנה את מטרתו העיקרית של המרכז: ליצור סביבת למידה בלתי פורמאלית, נעימה ומהנה כדי לקרב את הילדים אל עולם המדע. הנחת היסוד של 'חווידע טבע' היא שילדים מגלים סקרנות רבה כלפי העולם הסובב אותם וכי הם לומדים בצורה הטובה ביותר על ידי התנסות אישית פעילה. מרכזי 'חווידע טבע' מקיימים מגוון פעילויות במהלך השנה לבתי ספר, גני ילדים ואחר הצהריים לקהל הרחב.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שירלי יצחקי יחסי ציבור.