סערה. יח"צ
סערה. יח"צ
הודעה לעיתונות

פסטיבל סרטי ילדים בינלאומי בסינמטק תל אביב

פסטיבל תל אביב הבינלאומי העשירי לסרטי ילדים ונוער כולל השנה כ- 90 סרטים לילדים, לנוער ולכל המשפחה.
בכורות של סרטים עטורי פרסים מאנגליה, אתיופיה, אורוגואי, צ'כיה, לטביה, הולנד, נורבגיה, הודו, צרפת, ויטנאם, אוגנדה, דרום סודן , הקרנות בנוכחות במאים שיגיעו מהעולם במיוחד ועוד.
הזדמנות חד-פעמית לפגוש ולהכיר דרך המסך הגדול פיסות חיים מרתקות של ילדים מרחבי תבל.
הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 17-23 ביולי בסינמטק תל אביב.
הסרט "רגשות חרטה" (הסרט שזכה ב"אוסקר האירופאי" לנוער) יפתח את הפסטיבל.

מנהלת הפסטיבל: מיכל מטוס
יו"ר הנהלת הסינמטק ויו"ר הפסטיבל: גילה אלמגור
מנהל הסינמטק: אלון גרבוז

הסרט ההולנדי המרגש ורב העוצמה: "רגשות חרטה" יפתח את הפסטיבל הבינלאומי ה– 10 לסרטי ילדים ונוער בתאריך 17 ביולי. הסרט נעשה על פי ספרה של סופרת הולנדית ידועה- קארי סלי . שבוע לאחר צאתו לאקרנים זכה הסרט למעמד של "סרט זהב" ( למעלה מ – 100,000 רוכשי כרטיסים בשבוע ) ומיד לאחר מכן זכה ב"סרט פלטינה" .הסרט עוסק בהתעללות של תלמידים בחבריהם לכיתה, שמביאה לסוף טראגי.

הפסטיבל מתקיים כל שנה ברציפות החל משנת 2005 בתמיכת עיריית תל אביב יפו , משרד התרבות והספורט המועצה הישראלית לקולנוע וקרן הידידות .
הפסטיבל מתקיים בשיתוף ערוץ הילדים זו השנה העשירית !!

עשרות סרטים יוקרנו משעות הבוקר עד הערב באולמות סינמטק תל אביב בפני אלפי ילדים ובני נוער שיגיעו לפסטיבל כדי לצפות בסרטים מכל העולם, בהזדמנות נדירה של הקרנות בכורה וחד פעמיות .
פסטיבל סרטי ילדים הבינלאומי בסינמטק תל אביב הוא הפסטיבל המוביל הגדול ביותר לסרטי ילדים ונוער בישראל, ושמו הולך לפניו גם בין פסטיבלי הילדים בעולם.
מנהלת הפסטיבל מאז היווסדו היא מיכל מטוס שנבחרה מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע כשופטת בתחרות לסרטי ילדים.הארוע התקיים לפני מספר חודשים בברלין.
במסגרת חגיגת העשור יתקיימו ארועים מיוחדים:
יוקרנו סרטים של זוכי העבר ביניהם: " ניקוס השקנאי " בהשתתפות אמיר קוסטוריצה, הסרט "רפיקי" על עולמם של מהגרים , "קרוקודילים" מגרמניה ועוד .
פיצי פיצי פסטיבל : סדרת ארועים לקטנטנים ביניהם :
מופע מיוחד לקטנטנים ולכל המשפחה: "מופע לץ" מופע ויזואלי מרהיב ומשעשע המשלב בין עולם הקולנוע לעולם התאטרון. תנועה ופנטומימה לאנימציות המוקרנות על המסך הגדול. כוכב ויוצר המופע, יובל שטרן-סדולין, הינו סטנאפיסט ילדים המופיע בטכניקה חדשנית זו.
חוגגים יומולדת עם בייבי – לראשונה ערוץ ביייבי בטעימה של הקרנות בכורה לקטנטנים.
סרטים לקטנטנים – מקבץ סרטי אנימציה לקטנטנים מכל העולם, וכן סרטונים בליווי הפעלה .
לילדים קצת יותר גדולים גילאי 6 פלוס יוקרן רוביזנון קרוזו – סרט אנימציה בדבוב חי על הבמה
כן תוקרן סדרת סרטים קצרים מהעולם השלישי של ילדים שעונים לשאלה: מה משמח אותי. (סרטים מויטנאם , אוגנדה , דרום סודן ועוד) - הכניסה חינם!
מחווה לילדת הפלא של הקולנוע שירלי טמפל כולל דיון בנושא בהנחיית נורית יעקבס ינון. בהשתתפות גילה אלמגור, יעל שוב ( מבקרת קולנוע ) הפסיכולוג הקליני אריאל הרטמן והשחקנית לוסי דובינצ'יק .
במרכז הפסטיבל - תחרות סרטים בינלאומית, אליה יגיעו במיוחד שופטים, במאים ויוצרים מכל העולם, אנשי תעשיה מובילים בתחומם.

8 סרטים יתחרו השנה על הפרס הראשון:

1. רגשי חרטה – Regret - הולנד, 2013 - לגילאי 14+, 95 דק'.
זוכה מקום ראשון YAA פרס האקדמיה האירופית לסרטי ילדים ונוער
בימוי: דייב שארם. תסריט: מריה פטרס, דיק ואן דן הובל שחקנים: רובינזון בואסבן, דורוס וויט, ספטן קולייר, ג'סקיה זילמיקר, אדו ברונר.
דויד מתבונן כיצד חבורת הבריונים הכתתית מתעללת ביוהם פעם אחר פעם ולאף אחד לא אכפת. מחנך הכתה לא קשוב לחמרת העניין והיחידה שמגינה עליו היא ורה. מכאן והלאה ההתדרדרות בלתי נמנעת וחברי הכתה צפוים להישאר עם רגשי חרטה.

2. סוס פרא – Windstorm - גרמניה, 2013 - לגילאי 10+, 103 דק'. בימוי: קטיה וון גרנייר תסריט: כריסטינה מגדלנה הן, לאה שמידבאוור צילום: טורסטן ברואר הפקה: אווה קרלסטורם שחקנים: דטלב באק, קורנליה פרובואס, חנה הופנר.
מיקה היא נערה מתבגרת/סוערת הנשלחת לחווה של סבתה הנוקשה כדי ללמוד לבחינות המעבר. שם היא מגלה את "רוח"- סוס פראי יפיפה ומרגישה כי זהו מקומה הטבעי. למרות שהסוס המסוכן אחראי לפציעה של סבתה ומיועד להמתה, היא מצליחה לתקשר איתו ולאלף אותו בצורה ייחודית ויוצאת דופן.
פרס סרט הנוער הטוס ביותר – פסטיבל בוואריה
מקום שני YAA פרס האקדמיה האירופית לסרטי ילדים ונוער

3. התחרות - The Contest - דנמרק, 2013 - גילאי 10+, 95 דק'. בימוי: מרטין מי-רנרד תסריט: מרטין מי-רנרד, גיטה לוקגארד, האנס הנסן צילום: לארס ריינהולדט הפקה: הנריק מולר-סורנסן, מרסלה דיכמן שחקנים: מליקה סיה גראף, סילבסטר אספרסן בידר, לארס קנוטזון, אלי קזים
קרל ואמו עוברים לשכונה חדשה בקופנהגן שם הוא פוגש את סאוסאן, נערה מוסלמית מגניבה שעוזרת לו להשתלב בעיר הגדולה. כשאחד משיריה נבחר לתחרות השירים הדני לילדים, אביה אוסר עליה להשתתף אבל לקרל יש תכניות אחרות.
מקום שלישי – YAA - פרס האקדמיה האירופית לסרטי ילדים ונוער

4. פליקס וסיפור הסקסופון – Felix - דרא"פ, 2013 - לגילאי 9+, 97 דק'. בימוי: רוברטה דורנט תסריט: שירלי ג'ונסון צילום: נתלי הארהוף הפקה: רוברטה דורנט שחקנים: מליקה סיה ליאני ג'וניור מבסה, אוקית'ו בניסי, אנדראה דונדולו, ניקולס אלנבוגן.
פליקס בן ה-13 הוא נגן חלילית מוכשר ומלכם של ילדי הסמטאות בעיירה נידחת בדרום אפריקה. חלומו להיות סקסופוניסט והוא נאלץ ללמוד לנגן בסתר, בעקבות התנגדותה של אמו לעניין. רק כשהוא מתקבל לבית-ספר יוקרתי הוא מעז לחשוף את הכשרון האדיר שלו. סרט מוסיקלי צבעוני וקסום על ילד שלא מוותר על הזהות שלו בדרך להגשמת חלומותיו.
זוכה פרס לוקאס בקטגורית הסרט הטוב ביותר בפסטיבל לוקאס הבינלאומי לסרטי ילדים בפרנקפורט , גרמניה

5. המבצר –Killa- הודו, 2014- לגילאי 12+, 110 דק'.בימוי: אבינאש ארון תסריט: טושאר פארנג'פה צילום: אבינאש ארון הפקה: אלן מק אלכס, מדהוקר ר. מוסלה, אז'אי ראי שחקנים: אמרוטה סובהש, ארצ'יט דאודהר. על רקע נופים מרהיבים של דרום הודו מוצג סיפורם של צ'ינו ואמו שנאלצים לעבור ממקום למקום לעיתים תכופות. כתלמיד מצטיין הוא מתקשה להתחבר לחבורת הילדים הפרועים בבית הספר החדש. כדי להשתלב הוא לומד להשתובב, להתלכלך, ולהתחצף.
מקום ראשון פסטיבל ברלין – דב הקריסטל – סרט ילדים 2013

6. אופק - Horizon Beautiful - שוויץ / אתיופיה 2013 - לגילאי 12+, 90 דק'. בימוי: סטפן יאגר. תסריט: אפרם אלמו, מיקיאס אפרם, אוליבר קידל, אבינג'ה טהון צילום: אברהם הייל בירו, ריצ'ארד גרל הפקה: סטפן הובסר, סטפן יגר שחקנים: הנוק טדלה, סטפן גובסר, רהל טסהומה, קני אלן.
אדמאסו, ילד אתיופי רב תושייה, מתאמץ לגרום בדרך לא שגרתית למאמן כדורגל משוויץ להתאהב בו, כדי שזה יהפוך אותו לשחקן ענק. תכניתו משתבשת כשהשניים מוצאים עצמם רחוק מכל ישוב. המסע המשותף מאלץ את צמד העקשנים להתמודד עם השלכות מעשיהם ולהסתכל על האופק באופן אחר.
פרס חבר שופטים ילדים על סרט באורך מלא - Festival International du Film pour I`Enfance et la Jeunesse de Sousse. TUNISIA 2013

7. רק תאמין – Believe - בריטניה, 2014 - לגילאי 10+, 94 דק'. בימוי: דיויד שיינמן תסריט: מסימיליאנו דורנטה וכרמלו פניסי צילום: גרי שואו הפקה: סדריק בהרל שחקנים: טובי סטפנס, נטשה מקאלוהן, בריאן קוקס.
ג'ורג'י בן ה-11 הוא שחקן כדורגל מחונן שגונב כסף כדי להירשם עם קבוצתו לטורניר הגדול. למרבה הפלא, הנשדד מתגלה כמאמן האגדי של מנצ'סטר יונייטד שנותן לו ולחבריו שיעור על כדורגל, יושר והערכה עצמית. מבוסס על סיפור חייו של מאט באזבי (מאמנה של קבוצת מנצ'סטר יונייטד).
בחירת הקהל- סרט הילדים הטוב ביותר - פסטיבל ציריך.
8. כינור הקסם – Finn - הולנד, 2013 - גילאי 9+, 90 דק'. בימוי: פרנץ וויז תסריט: ינקי ואן דר פאל צילום: טורסטן ברואר הפקה: מישל דה רויז'י, סבינה ויננדאל, פטר בוקארט שחקנים: ג'ני אריאן, פטר ברלגה, יאן דסליר. פיין החולמני מבקיע בטעות גול עצמי בעיצומו של משחק כדורגל ונאלץ לברוח מחברי קבוצתו הזועמים. בדרך הוא פוגש בזקן מסתורי המנגן על כינור ובזכות המפגש המיוחד הוא נחשף לסודות משפחתו ולכוחה המופלא של המוסיקה. סרט נוגע ללב על מוסיקה, סודות ומשפחה.
השתתף בברלינלה 2013

שני צוותי שופטים מכהנים בפסטיבל. צוות שופטים מבוגרים מקצועיים, אנשי תעשיית הסרטים וכן צוות של ילדים שעובר הכשרה מיוחדת לשיפוט. בכל שנה נבחרים ילדים אחרים.
כמדי שנה , יוקרנו גם סרטים המיועדים לגיל הרך ( 3 שנים ) שזהו הביקור הראשון שלהם בקולנוע .
כל סרטי התחרות יוקרנו כבכורות בלעדיות בפסטיבל ויתמודדו על פרס הסרט הטוב ביותר לשנה זו. חבר ילדים שופטים יעברו הכשרה מקצועית במסגרת סדנה שתתקיים בסינמטק עם אנשי מקצוע, כולל הרצאות בנושא זכויות ילדים. הסדנה בראשות הגב' טובה בן ארי , מפקחת ארצית לזכויות תלמידים במשרד החינוך. וועדה שופטים מקצועיים (הכוללת נציגים מתעשיית הסרטים מחו"ל ומהארץ) תבחר את הסרט הזר הטוב ביותר . יו"ר וועדת השופטים הוא הבמאי והיוצר מוטי אבירם (מי שכתב את הספר "המדריך הגדול לכתיבת תסריטים לילדים").
הסרט שיזכה במקום הראשון בתחרות יהנה מפרס בגובה . 10,000 ₪ פרס ע"ש מרילה מוזס לבית וולפוביץ, ז"ל.
עוד בפסטיבל השנה: קטגוריה של סרטים העוסקים בנושא משפחה, סרטים שילדים יצרו וסרטים על ילדים, מהארץ ומהעולם. כן יתקיימו סדנאות מגוונות בנושא קולנוע: סדנת דיבוב, סדנת איפור לקולנוע, יצירת דמויות מסרטים, סדנת אודישנים, סדנת מסך ירוק.

בהמשך לשיתוף הפעולה המוצלח בשנת 2013, גם השנה יקיים הפסטיבל, בשיתוף עם איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מסגרת מקצועית לפיתוח תסריטים לסרטי ילדים ונוער. גם השנה הוזמנו תסריטאים ישראלים להגיש הצעות לסרטי ילדים ונוער. כותבי שש ההצעות המצטיינות ישתתפו בחממת פיתוח אינטנסיבית בת שלושה ימים בהנחיית אורחת הפסטיבל, היוצרת מייקה דה יונג (הולנד). בתום חממת הפיתוח יציגו כותבי ששת הפרויקטים את הצעותיהם המשופרות באירוע פיצ'ינג אשר יתקיים מול יוצרי קולנוע מחו"ל ומישראל אשר ישפטו את הפרויקטים המוצגים, ובסופו יוענקו שני מענקי פיתוח תסריט לפרויקטים המצטיינים, באדיבות קרן הקולנוע הישראלי וקרן יהושע רבינוביץ (פרויקט קולנוע). יושב ראש חבר השופטים בתחרות הפיצ'ינג הבינלאומית הוא הבמאי אבי נשר.

*מצורפת תכנית הפסטיבל

מחירים

כרטיס בודד לסרט/סדנה I 40 ₪
5 כרטיסים I 160 ₪ (1+4 בחינם)

מבצע יום הולדת 10 – ילדים החוגגים יומולדת 10 במהלך הפסטיבל, יקבלו כרטיס מתנה
לסרט מסרטי הפסטיבל (יינתן בהצגת תעודה מזהה)

מבצע סבא / סבתא – לסבים ולסבתות הכרטיס בחינם, תשלום על כרטיס לילד/ה בלבד

מבצע לכיתה/לגן – לקבוצה הכוללת לפחות 20 ילדים, תינתן הנחה של 10 ש"ח לכרטיס (30 ₪ בלבד לכרטיס).

מנויי הסינמטק:
לבעלי מנוי שנתי - הכניסה לאירועים חופשית על בסיס מקום פנוי
לבעלי כרטיסיות - הכרטיסייה בתוקף לאירועי הפסטיבל

רכישת כרטיסים
רכישת כרטיסים באינטרנט
באתר הסינמטק, בכתובת: www.cinema.co.il

רכישת כרטיסים בטלפון
סינמפון: 03-5157929
קופות הסינמטק: 03-6060800 I שלוחה 9

מבצעים
לקוחות אמריקן אקספרס : כרטיס שני חינם תמורת 190 נקודות
למחזיקי כרטיס דיגיתל I 25 ₪ לכרטיס

מיקום
סינמטק תל אביב - שפרינצק 2, תל אביב
למידע על חניה ודרכי הגעה, בקרו באתר הסינמטק

*הזמנה טלפונית והזמנה באמצעות אתר האינטרנט כרוכות בתוספת של 3.6 ₪

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עמליה אייל יחסי ציבור ותקשורת.