מערכת Nova V2600 למדידת שבבים באינטגרציה תלת ממדית
מערכת Nova V2600 למדידת שבבים באינטגרציה תלת ממדית
הודעה לעיתונות

נובה הישראלית קיבלה 3 המלצות קנייה מאנליסטים בקנקורד, נידהאם וסטיפל

נובה (ת"א: נובה; נאסד"ק: NVMI) קיבלה המלצות קנייה מקנקורד, סטיפל ונידהאם במחירי יעד של 15$, 14$, 14$ בהתאמה.

עיקרי המלצת קנקורד – מחיר יעד של 15$ למניה

  • אנו בטוחים כי המגמות הצפויות במטרולוגיה אופטית בייצור שבבים ימשיכו לדרוש פונקציונליות וארכיטקטורה מורכבות, וכי נובה תגדיל את נתח השוק שלה גם במערכות המשולבות וגם במערכות העצמאיות, לרבות עבור אפליקציות TSV.
  • הצלחה בהטמעת כלי תוכנה במערכות המדידה מגדילות את מרכיב השירות ומסייעות לשיעור הרווח הגולמי.
  • החברה צפויה להאיץ את רכישת המניות העצמית.
  • חוזרים על המלצת קניה לנובה, מחיר יעד של 15$ למניה, לאור השקעות הצפויות בציוד ברבעון הרביעי של 2014/ברבעון הראשון של 2015. החולשה ברבעון השלישי הינה זמנית והשקעות בציוד בקרב יצרניות ה – Foundries צפויות בהמשך השנה לאור כניסה לייצור בטכנולוגיית 14 ננומטר על ידי Samsung ו – Global Foundries.
  • מחיר יעד של 15$ למניה מבוסס על מכפיל 12 לרווח למניה החזוי (EPS) לשנת 2015, בנוסף למזומן הנמצא בקופה.

עיקרי המלצת הקניה מ- Stifel - מחיר יעד של 14$ למניה

  • אנו צופים צמיחה חזקה בשנת 2015 לאור הצמיחה של FinFET בקרב יצרני ה – Foundries וכן ה - 3D NAND. החברה ממוצבת היטב בכל יצרני ה- Foundries המובילים ואנו מאמינים כי השלב הבא של ה- 3D NAND יחל במהלך 2015 והדבר ישפיע לחיוב על נובה. אנו צופים עוד שנה של צמיחה מעל הממוצע לחברה ב- 2015.
  • אנו מעודדים מהביצועים התפעוליים של החברה במהלך הרבעון השני. החברה דיווחה על שיעור רווח גולמי חזק (גבוה מהרבעון הראשון ומתחזיותינו) וכי היא תפחית הוצאות תפעוליות החל מהרבעון השלישי ואילך, אך תשמור על רמת השקעות במחקר ופיתוח. אנו מאמינים כי היקף ההשקעה על מחקר ופיתוח הכרחי לחברה להמשך גידול בנתח השוק. אנו מאמינים כי השקעות החברה כיום, בייחוד בתחום הזיכרונות וה- TSV, תסייע לחברה להפוך להיות הבחירה המועדפת כשהיצרנים יעברו לייצור המוני. אנו מאמינים כי ככל שהמכירות יגדלו ב- 2015, תגדל ההשפעה על השורה התחתונה של נובה.
  • אין הפתעות בטווח הקצר בתחזית החברה לרבעון השלישי, וקיבלנו חיזוק להערכותינו כי החברה ממוצבת היטב לצמוח מעל הממוצע בשנת 2015. על אף שהמניה מגיבה כעת באופן שלילי לתחזית החברה לרבעון השלישי, אנו מאמינים כי התחזית תואמת את תנאי התעשייה הנוכחיים. במקביל, אנו מאמינים כי סך קצב ההזמנות עשוי להתחיל לגדול שוב במהלך הרבעון השלישי אשר יניע את המשלוחים ברבעון הרביעי של שנה זו. בעינינו, התחזית של נובה תואמת למגמות אלו.
  • נובה (שוב) ממוצבת היטב לצמיחה מעל הממוצע ב-2015, חוזרים על המלצת קנייה במחיר 14$ למניה.

עיקרי המלצת נידהאם – מחיר יעד של 14$ למניה

  • נובה ממשיכה להציג ביצועים טובים מהתעשייה, למרות תחזית להאטה ברבעון השלישי 2014: החברה דיווחה על רווח טוב מהצפוי ברבעון השני 2014 בעקבות בקרת הוצאות, זאת על אף הכנסות שהיו נמוכות מעט מצפי השוק. על אף שנראות ההזמנות נמוכה, ההנהלה מאמינה כי השקעות בציוד על ידי הלקוחות יתחדשו בהמשך השנה. למרות חולשה הצפויה ברבעון השלישי 2014, נובה תציג ביצועים טובים מהתעשייה ב-2014, ואנו מאמינים כי מגמה זו תימשך גם ב-2015 על רקע: 1. אימוץ גובר של מטרולוגיה אופטית בתעשייה 2. הגדלת נתח השוק בתחום ה-OCD, ו-3. השפעה גוברת של מוצרי התוכנה החדשים, שתניע צמיחה.
  • מיצוב חזק בקרב יצרני Foundry בשילוב גידול בפעילות יצרני זיכרונות – אנו מאמינים כי נובה הצליחה לשמור על נתח השוק הגדול ב-TSMC על אף תחרות מאומצת מצד Nanometrics. על רקע המעבר של Global Foundries לטכנולוגיית ה-14 ננומטר של סמסונג, אנו מאמינים שנובה תצליח לתפוס את פלח הכנסות מלקוח זה, בטכנולוגיה זו. בתחום הזיכרונות, מיצובה של נובה בתחום ה-TSV בקרב אחד מלקוחותיה (אנו מאמינים כי מדובר בסמסונג), צפוי לאפשר הגדלת חדירתה עם מערכות עצמאיות לתהליך ה- OCDבקרב לקוח זה. בהסתכלות קדימה לקראת 2015, אנו רואים הזדמנות משמעותית ליצירת הכנסות נוספות ממערכות עצמאיות מלקוח OCD אחר (אנו מאמינים כי מדובר בטושיבה).
  • מוצרי התוכנה החדשים מתחילים להוות מניע משמעותי – ההנהלה צופה כי מכירות מוצרי התוכנה יהוו כ-5% ממכירות המוצרים ב-2014, או 5-4 מיליון דולר (הערכה שלנו), וישקפו את אימוץ פתרונות ניהול ציי מכונות הבדיקה ופתרונות המטרולוגיה ההיברידית. בנוסף, נובה מפתחת תוכנת מידול חדשה, הצפויה להתחיל לתרום למכירות ב-2015. אנו צופים כי מוצרי התוכנה יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור נובה.
  • תחזית החברה לרבעון השלישי נמוכה מתחזית השוק, אך צפויה, לאור תחזית רבעונית חלשה מצד המתחרות. עם זאת אנו מאמינים כי סבב השקעות ה-FinFET המחודש יצבור תאוצה במהלך הרבעון הרביעי 2014, עם צמיחה בהכנסות שתימשך מעבר לרבעון השלישי.
לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- TheInvestor – Real PR/IR Action.