מפרסם: מריאל תקשורת
תאריך: 27/10/2014 12:45
נושא: מוזיקה
באדיבות יח"צ מריאל תקשורת.
באדיבות יח"צ מריאל תקשורת.
באדיבות יח"צ מריאל תקשורת.
באדיבות יח"צ מריאל תקשורת.
הודעה לעיתונות

לראשונה בישראל תופענה יחד 2 הזמרות המפורסמות מיוון

ALKISTIS PROTOPSALTI אלקיסטיס פרוטופסאלטי
ELEFTHERIA ARVANITAKI אלפטריה ארוואניטאקי

במסגרת הסיבוב העולמי מיוון בחסות משרד התיירות היווני בהיכל התרבות תל אביב,יום שני 1.12.14 בשעה 21.00

המפגש המרגש של השתיים הנחשבות כיום בין הזמרות החשובות והפופולאריות ביוון, הוליד יותר מ-60 הופעות משותפות בשנה האחרונה ברחבי יוון וקפריסין.
כל ההופעות התקבלו בהערצה רבה ומילאו את האולמות.
במופע מחברות השתיים את הרפרטואר האישי,רב השנים שלהן ומרובה הלהיטים,
המוגדר כבעל רגישות ועוצמה מוסיקלית.הזמרות הופיעו בתחילת שנות ה-2000 בנפרד במסגרת פסטיבל ראשון לציון וזכו להצלחה רבה.
ישראל תזכה להופעה מיוחדת במינה במסגרת הסיבוב העולמי הנתמך ע"י משרד התיירות היווני.

אלקיסטיס

נולדה באלכסנדריה, 1954,להורים ממוצא יווני,ובגיל 6 עברה עם הוריה לאתונה.
נחשבת בין הזמרות החשובות ביוון,היא החלה את הקריירה שלה ב-1974,אחרי שהיתה ספורטאית מחוננת בענף הריצה.אלקיסטיס הוציאה ב-40 שנות הקריירה שלה 28 אלבומים,זהב ופלטינה,והופיעה על מיטב בימות יוון עם המלחינים והמוסיקאים כתיאודורקיס,ודימוס מוסטיס שנתן לה את שמה הבימתי "פרוטופסאלטי" שמשמעותו"הראשונה".היא נחשבת לזמרת פרפקציוניסטית
המאוהבת ללא תקנה במוסיקה ואוהבת כדבריה "את השתיקה המתפרצת של הקהל בה שומעים רק את נשימתו".
אליאס אנדריאפולוס,סטמטיס קראונקיס,וניקולפודולו היו מוסיקאים חשובים איתם עבדה.ב-1986 החלה לשתף פעולה בהופעות עם הזמרת המפורסמת דימיטרה גאלאני
שכתבה לה גם את השיר איתו היא מסיימת כל הופעה "Applause"-תשואות.
ב-1997יצא אלבום שלה שמכר בשיא של למעלה ממאה אלף עותקים.
כמייצגת רשמית של יוון הביאה את רוח התרבות היוונית לרחבי העולם בהופעות עם נוכחות בימתית בלתי נשכחת כגון: במטרופוליטן והרדיו סיטי בניו-יורק,באופרה של הוואנה בקובה,בעיר האסורה בבייג'ינג,סין,ובקרמלין הרוסי במוסקבה עם התזמורת הנשיאותית, ועם התזמורות הקלאסיות -הסימפונית של פראג,הפילהרמונית של אוקספורד,והבוסטון פופס.
כמי ששרה באנגלית,ספרדית,צרפתית ועוד השתתפה בפרויקטים בינלאומיים עם המוסיקאי הסרבי הידוע גורן בגרוביק(הסרט שעת הצוענים באלבום של ה"ג'יפסי קינגס" בספרדית,בפסי הקול של סרטי וולט דיסני "הגיבן מנוטרדם" ו"רפונזל" ובאירועי האולימפיאדה בשנים 2004,2010.

אלפטריה

נולדה באזור פיראוס ב- 1957 ,באי ארוואניטקי, החלה את הקריירה המוסיקלית שלה בתחילת שנות השמונים בהן התפרסמה תחילה עם להקתה.ב-1985 החלה את קריירת הסולו שלה,כשנקודת המפנה הייתה 2/..
הוצאת האלבום הראשון שלה "אלפטריה ארוואניטאקי"שהוביל לקריירה בינלאומית,בהמשכה הוציאה כ-24 אלבומים מסוגים שונים רובם תחת המוניטין של יוניברסל מיוזיק גרופ(ג'אז).במהלך השנים השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים, פסטיבל הג'ז מונטריי,במדיסון סקוואר גארדן וקונצרטים בטאון הול בניו-יורק,רויאל פסטיבל הול בלונדון, באופרה של סידני,ובחשובי האולמות במדריד ,וינה,אמסטרדם ועוד.

בשנת 2000 הופיעה בקונצרט לאפיפיור, ב- 2004 השתתפה במופע הסיום של האולימפיאדה ביוון, ב- 2006 פתחה את אירועי הפסטיבל היווני בעל
המוניטין בשירי מנוס הדג'ידאקיס .ב-2010 השתתפה כנציגת יוניצ"ף הארגון העולמי בהופעות צדקה באייבורי קוסט. השנה הופיעה בקרנגי הול בניו-יורק בקונצרט שהוגדר כחשוב ביותר השנה מחוץ ליוון.

בין שיתופי הפעולה שלה ניתן לציין את הופעותיה עם מוסיקאים ברחבי העולם כסזריה אבורה,בויקה,דולצ'ה פונטס,וג'אוויאר לימון איתו הוציאה אלבום בלתי נשכח של קולות וצלילים מספרד,קובה וצפון אפריקה,
אלפטריה מקיימת כ-100 הופעות בשנה ורוב האלבומים שהוציאה הגיעו לפלטינה וזהב.ממש בסמוך להופעתה בישראל יוצא אלבומה החדש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מריאל תקשורת.